Gå til innhold

Britisk mobiloperatør snuser på Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Det er ikke rom for lavere priser i Norge. I hvert fall ikké så lenge operatørene kan kompensere prisreduksjoner ved ha egne priser til spesialnummer og utland. Neste år skal roamingprisene ned ennå en gang, ikke pga konkurranse, men pga regulering. Og hvordan blir dette kompensert for, mon tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det handler om prinsipper. Først og fremst. Hvorfor skal det koste mer å ringe til enkelte firmaer enn andre, som er i samme bransje. Jeg jobber i COWI, som har spesialnummer, mens konkurrentene våre har vanlige nummer. Er det lurt?

 

Det viktigste er likevel at med de prisstrukturene vinger i Norge, så blir det vanskelig å sammenligne priser. Når fri tale og meldinger er inkludert, blir datamengden det eneste synlige i prisbildet.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det handler om prinsipper. Først og fremst. Hvorfor skal det koste mer å ringe til enkelte firmaer enn andre, som er innsamlet bransje. Jeg jobber i COWI, som har spesialnummer, mens konkurrentene våre har vanlige nummer. Er det lurt?

 

Det viktigste er likevel at med de prisstrukturene vinger i Norge, så blir det vanskelig å sammenligne priser. Når fri tale og meldinger er inkludert, blir datamengden det eneste synlige i prisbildet.

 

Virker ikke så lurt av dere nei, personlig ringer jeg nesten aldri spesialnummer.

Lenke til kommentar

Hvor mye spesialnummer ringer du egentlig Tom? Synes det er mye støy om de nummerne hele tiden, det kan tenkes at en del av forbrukerne faktisk ikke ringer disse flere timer om dagen.

 

Det er såpass mye bruk av 5-siffrede numre i bedriftsmarkedet, som forbrukere behøver å nå/ringe til. Kanskje det er fort gjort å glemme at disse er for spesialnumre å regne. Og når den større aktøren Telenor aktivt blokkerer for bruk av de 8-siffrede synonymnumrene (innenlands) som man kan bruke til å ringe fra både utlandet og innlandet da er det noe spinnvilt. Er ikke en bra trend, og jeg håper at Nkom bryter inn der før eller siden og nekter dem en slik praksis som mest sannsynlig er ulovlig, eller ihvertfall så oppfattes det som en ulovlig praksis hos meg som mobiltelefonibruker.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye spesialnummer ringer du egentlig Tom? Synes det er mye støy om de nummerne hele tiden, det kan tenkes at en del av forbrukerne faktisk ikke ringer disse flere timer om dagen.

 

Hat du en Abonnement på omlag 300 kroner må du ikke ringe mere enn 45 min i måneden for å betale dobbelt så mye. Det skjer kanskje ikke så ofte, men urimelig er det likefullt.

 

Jeg synes dessuten også at det er ganske absurd at det ikke koster noe ekstra å befinne seg i Tyskland og ringe til Norge for Telenor og telia kunder, mens det koster 4-5 kroner minuttet å ringe til Tyskland fra Tyskland. Jeg skjønner at det blir slikt, men absurd er det likefullt. Skulle ønske at det fantes noe abonnement uten "gratis ringetid" men med fornuftige minuttpriser.

Lenke til kommentar

Hvor mye spesialnummer ringer du egentlig Tom? Synes det er mye støy om de nummerne hele tiden, det kan tenkes at en del av forbrukerne faktisk ikke ringer disse flere timer om dagen.

 

Spesialnummer er også de 5 siffrede som brukes til banken, support hos de fleste firma, forsikring, kommune og stat ... disse er langt fra gratis å ringe til via mobil ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det handler om prinsipper. Først og fremst. Hvorfor skal det koste mer å ringe til enkelte firmaer enn andre, som er i samme bransje. Jeg jobber i COWI, som har spesialnummer, mens konkurrentene våre har vanlige nummer. Er det lurt?

 

Det viktigste er likevel at med de prisstrukturene vinger i Norge, så blir det vanskelig å sammenligne priser. Når fri tale og meldinger er inkludert, blir datamengden det eneste synlige i prisbildet.

 

Jobbet for en bank som jeg syntes behandlet kundene for dårlig. Startet derfor ny bank, med kapital fra investorer. Det ble gratis grønt nummer og 21-nummer med døgnåpent og 80% av samtalene ble besvart innen 20 sekunder.

 

I tillegg fjernet vi alle gebyrer, bortsett fra valutapåslag på kortbruk utenfor Norge.

 

Banken ble en av de mest lønnsomme om måler avkastnigen til investorene. Altså går fint å drive lønnsomt uten å mishandle kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...