Gå til innhold

Razer og Antec har lagd et lite og lekkert gamingkabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg venter fortsatt på at hvem som helst skal lage et slikt mini-kabinett som IKKE tar høyde for lange skjermkort eller vannkjøling. :p Dette er utrolig at de tillater når fokuset skal være kompakthet. Det finnes GTX 1070 Mini som ikke er lengre enn lengden på et mini-ITX hovedkort.

https://hardforum.com/threads/hutzy-xs-ultra-compact-gaming-case.1894641/

 

Å hallo i luken dette var lekkert!! :dribble: Dette er nesten slik jeg forestilte meg det selv.

 

gcQRJWK.png

 

Bare forskjellen er at jeg vil legge skjermkortet med senke-bru på siden av hovedkortet, i stedet for under. Dette sånn at CPU-kjøleren kan puste oppover i sin naturlige varmluftsretning og ut av kabinettet. Jeg vil også ha mulighet til å bruke Raijintek Pallas kjøler, slik at opptil i7 6700K (i stedet for i5 4440S som i eksemplet) er mulig. Tenkte en SFX-L strømforsyning fordi du kan ha opptil 600W per dags dato. Det gir muligheten til overklokket GTX 1070 Mini og i5 / i7.  :grin2:

 

Tenker jeg skal ta kontakt med han her fyren og myldre litt faktisk. :)

Lenke til kommentar

Tenkte en SFX-L strømforsyning fordi du kan ha opptil 600W per dags dato.

600 sier du?

https://smallformfactor.net/news/silverstone-sx800-lti-800w-titanium-sfx-l

Du har også:

http://www.corsair.com/se-fi/sf-series-sf600-600-watt-80-plus-gold-certified-high-performance-sfx-psu

 

Bare forskjellen er at jeg vil legge skjermkortet med senke-bru på siden av hovedkortet, i stedet for under. Dette sånn at CPU-kjøleren kan puste oppover i sin naturlige varmluftsretning og ut av kabinettet. Jeg vil også ha mulighet til å bruke Raijintek Pallas kjøler, slik at opptil i7 6700K (i stedet for i5 4440S som i eksemplet) er mulig.

Pallas er vel litt overdimensjonert for et veldig lite bygg.

 

Den cpu'en er vel benyttet siden den har 65W tdp, noe også i7-6700 har.

Det går an å bruke 95W tdp cpu'er som 6700k, men overklokking er vel ikke noe man burde gjøre så mye av med slike kjølere.

Underklokking vil vel heller være mere normalt for slike bygg.

 

Bare forskjellen er at jeg vil legge skjermkortet med senke-bru på siden av hovedkortet, i stedet for under. Dette sånn at CPU-kjøleren kan puste oppover i sin naturlige varmluftsretning og ut av kabinettet.

 

Tenker jeg skal ta kontakt med han her fyren og myldre litt faktisk. :)

Det må jo egentlig bli et nytt prosjekt, siden jeg tvile det vil skje store endringer med dette.

Både viftene fra cpu og gpu er jo i 'direkte' kontakt med utsiden siden de rett med de perforerte sidene, og toppen hvor varm luft stiger ut gjennom.

 

Hvis du heller ser etter liggende kabinett så er det en del prosjekter på det også, og der er det mer vanlig å ha liggende hovedkort.

Lenke til kommentar

Pallas er faktisk ikke så stor som mange tror. Den kan gå over minnebrikkene, og dekker derfor store deler av Mini-ITX, uten å stjele for mye plass i høyden. Er kraftig nok til å kjøle en 6700K overklokket (trenger ikke nødvendigvis å ha skyhøy volt for å kunne overklokke). 

 

Liggende hovedkort var tanken ja. Ser ut som om jeg må ta en liten kikk innom HardForums på jakt etter slike bygg. Spennende er det iallefall! Håper at store produsenter også kan ta etter snart. :) 

Lenke til kommentar

Pallas er faktisk ikke så stor som mange tror. Den kan gå over minnebrikkene, og dekker derfor store deler av Mini-ITX, uten å stjele for mye plass i høyden. Er kraftig nok til å kjøle en 6700K overklokket (trenger ikke nødvendigvis å ha skyhøy volt for å kunne overklokke). 

 

Liggende hovedkort var tanken ja. Ser ut som om jeg må ta en liten kikk innom HardForums på jakt etter slike bygg. Spennende er det iallefall! Håper at store produsenter også kan ta etter snart. :) 

 

Kan du ikke bare bygge et selv i f.eks. kryssfiner og alu. profiler?

om du ønsker fabrikslagd hovedkortplate så kan du enten kjøpe billigste kabinettet du finner og rive ut av det eller gå på ebay, mange som selger sånt der ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...