Gå til innhold

Virtual PC 2004 i løpet av én uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPU kraft tar den kun når "gjeste OS" ligger i aktivt vindu, når du feks legger ie som aktivt detter CPU load :D

 

Ram er det værre med men du bestemmer selv hvor mye ram den skal få bruke. :D

 

Morro er det uansett :)

Har OS instalert.

 

WinL :D

Win98.

Win95.

Win2000.

WinXP SP2.

Linux Mandrake.

Linux Redhat.

 

Alle kjører på sine "egne" virtuelle Hardisker på hardisken :D

Så ved format er det bare å ta vare på de virtuelle diskene og legge de opp igjen etter at Virtual Pc er instalert igjen.

Endret av win_xp
Lenke til kommentar

Har brukt VPC2004 en liten tid nå (download tilgjengelig for MSDN abonnenter), og jeg synes det begynner å bli veldig bra. Ikke så mange nye features, men den er godt polert siden 5.2. Win2k og WinXP klienter føles raskere, og Win9x+DOS har blitt tregere. Og en god del bugs er borte.

 

Det som er synlig nytt er oppsett av flere nettkort i brukerinterfacet (dette kunne gjøres via. registry i 5.2), konfigurasjonsfilene er nå XML baserte, VNC er borte. Ellers er det endret minnehåndtering og støtte for opp til 3.6GB RAM per klient...

 

Jeg synes VPC er enklere og smidigere enn VMWare, men har ikke brukt sistnevnte mere enn at jeg fant ut at den ikke funket særlig godt for meg.

(spes. DOS er *håpløst* med VMWare, siden de ikke emulerer en fullstendig PC med eksisterende hardware, men er avhengige av egne drivere)

Lenke til kommentar
Uff den blir lansert med bug :(

 

Hvis du oppgraderer fra tidligere versjon VirtualPC så låser hele maskina seg og svenske knappen må benyttes :(

 

:thumbs:

 

Har ikke hatt noe problem med akkurat dette selv, men VPC Additions fra tidligere versjoner kan også tryne med VPC 2004. Når det gjelder Win9x klienter er det ikke noe stort problem, du får en blåskjerm under oppstart som du fint kan fortsette forbi og musa er borte. Men det er ikke noe problem å installere den nye VPC Additions pakka, en omstart, og vips funker det bra.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Connectix's utgave av virtual pc (den win_xp refererer til) var iallefall brukbar. Da gjenstår det å se om microsoft ødelegger eller forbedrer.

Noe av det første microsoft gjorde var å endre status på linux til "ikke offisiellt" støttet. Skikkelig røtent gjort. Det fungerer til dels nå, men ikke forvent at det vil gjøre det til evig tid.

Lenke til kommentar

Hadde du forventet at Microsoft skulle aktivt supportere Linux?!?! :no:

 

Nå er ikke VPC, så vidt jeg vet, endret på noen måte i forhold til 5.2 slik at linux skal fungere dårligere. Bare det at Microsoft selv ikke kommer til å teste det for at VPC til en hver tid skal være kompatibel. Men de har også sagt at hvis det kommer henvendelser fra Linux distributører, så vil dette bli behandlet på lik linje som om en annen 3. parts leverandør hadde hatt problemer med applikasjonen spesifikt på VPC.

Lenke til kommentar
Hadde du forventet at Microsoft skulle aktivt supportere Linux?!?!  :no:

 

Det er ikke snakk om å supporte linux, det er snakk om å ha et produkt som fremdeles er kompatibelt med linux. Dette kunne microsoft greidd om de ville, men selvsagt vil de ikke det. Forretningsmessig bla bla bla, er Microsoft sin fulle rett selvsagt. Det er bare synd at dette gir forbrukeren færre muligheter, om han skulle driste seg til å teste linux.

Nå er ikke VPC, så vidt jeg vet, endret på noen måte i forhold til 5.2 slik at linux skal fungere dårligere. Bare det at Microsoft selv ikke kommer til å teste det for at VPC til en hver tid skal være kompatibel. Men de har også sagt at hvis det kommer henvendelser fra Linux distributører, så vil dette bli behandlet på lik linje som om en annen 3. parts leverandør hadde hatt problemer med applikasjonen spesifikt på VPC.

Neppe, da ville de gitt linux offisiell støtte fra starten av. Microsoft stiller seg kjølig til linux, og vil gjøre sitt beste for at ingen prøver det. Dette er god gammel MS-strategi. Gjør alt som er innen lovens rammer for å få brukeren over på/til å bli på din plattform/applikasjon.
Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å supporte linux, det er snakk om å ha et produkt som fremdeles er kompatibelt med linux. Dette kunne microsoft greidd om de ville, men selvsagt vil de ikke det. Forretningsmessig bla bla bla, er  Microsoft sin fulle rett selvsagt. Det er bare synd at dette gir forbrukeren færre muligheter, om han skulle driste seg til å teste linux.

 

VPC 2004 skal ikke være mindre kompatibel enn VPC 5.2, og 5.2 var forsåvidt kompatibel med linux. Det som VPC dessverre aldri har hatt er VPC Additions for linux.

 

Jeg har kjørt Redhat 8 og Mandrake 9 på VPC 5.2 uten problemer.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...