Gå til innhold

RYKTE: TV-en kan bli din neste FreeSync-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Hvis "Free-Sync" blir et faktum på TV'er så er det bare en ting som mangler...:

 

"Display-Port"

 

Da det blir billigere for produsentene å føye til "Display-Port" vs "G-Sync".

 

For ikke å snakke om at det også blir billigere for forbrukerne.

 

Men det ultimate for entusiasten hadde vært å få i både pose og sekk.

 

To "HDMI" og to "Display-Port" med "Free-Sync", og to "HDMI" og to "Display-Port" med "G-Sync"

Og to eller flere "HDMI" og "Display-Port" uten "Free-Sync" og/eller "G-Sync".

 

Greit nok at noe slikt hadde kostet dyrt, men det hadde i så måte blitt rettet imot entusiasten, og ikke hvermansen.

Lenke til kommentar

Finnes det i det hele tatt mange skjermer med FreeSync over HDMI? Det er vel heller ingen konsoller som har skjermkort som støtter FreeSync, eller?. Har heller ikke hørt noe om at de kommende oppgraderingene (PS4 Pro, Xbox Scorpio) har grafikkort som støtter det eller Display Port. Men bra for PC-gaming er det uansett.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

La oss håpe freesync (eller hva man vil kalle det) tar helt over, slipper vi to konkurrende systemer.

 

Det gjør nok det. Jeg tror NVIDIA vet dette godt, men benytter seg av muligheten til å tjene noen enkle gryn og svekke konkurrenten. Typisk proprietær NVIDIA.

 

FreeSync vil forhåpentligvis bety DisplayPort også, men jeg er ikke altfor håpefull.

Lenke til kommentar

 

Om teknologien nå kommer på TV-er vil det antagelig også gagne flere enn bare PC-brukere. I de nyeste utgavene av både Xbox og PS4 sitter det nemlig grafikkløsninger fra AMD  – hvilket i teorien kan gi FreeSync-støtte.

Ergo vil en rekke av konsollene på markedet teoretisk kunne gi en bedre spillopplevelese dersom TV-er med FreeSync blir en realitet.

 

 

En fin tanke. Men, boksene ble jo gitt ut lenge før slike TV'er ble aktuelle. Så er hardware sterk nok, og finnes freesync i AMD APU'en i PS4?

 

 

 

 

This is likely a yield-boosting measure, but it also means AMD implemented a full HD 7870 in silicon

 

Om det stemmer at det er en HD7870 i de eldste APU'ene i PS4 og Xbone, er jeg ikke noen ekspert på. Disse forteller så:

 

http://www.extremetech.com/extreme/171375-reverse-engineered-ps4-apu-reveals-the-consoles-real-cpu-and-gpu-specs

 

ps4-reverse-engineered-apu.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

ja dette blir tøft gleder ikke meg til ny tv har ecolor kun 720p med gode farge en kalibrator koster noen tusen for skjermen utstyr fargekalibrasjon til rundt hundre tusen kroner. tror at kombinere dette med godt grafikkort for effekt uten bildeskjæringer kan nyte musen på 100 herts men er ikke sikker

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...