Gå til innhold

TEST: MSI GTX 1080 «Gaming X» møter Nvidia GTX 1080 Founders Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil garantert ha MSI GTX 1080 Gaming X på ønskelisten min. Men syns prisen er noe stiv, så er fint å se det finnes skjermkort som kan byttes med GTX titan at det finnes ikke kun strømsparer skjermkort.

 

Men håper AMD kommer med konkurent til dette kortet før 2020 ellers tror jeg nvidia aldri vil sette ned prisene.

Da er bruktmarkedet eneste håp.

 

Hva var det høyeste Tek.no klarte å overklokke skjermkortet før det ikke var stabilt? 2 ghz basefrekvens?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Hva med kompakte kabinetter, f. eks ITX? Har hørt at FE er anbefalt der. I mitt Enthoo Evolv ITX er det ikke mye lufterom mellom viftene på skjermkortet og PSU (2-3 cm).

 

Redigert: for øvrig er FE langt mer sexy i mine øyne. Dette kortet fra MSI er ikke så verst, men de fleste aftermarket-kortene er utrolig stygge. EVGA er kanskje et unntak.

Endret av Slettet+987132984
Lenke til kommentar

Hva med kompakte kabinetter, f. eks ITX? Har hørt at FE er anbefalt der. I mitt Enthoo Evolv ITX er det ikke mye lufterom mellom viftene på skjermkortet og PSU (2-3 cm).

Om det er noe slik det ser ut er det kabinett levrandøren sin feil.

Egentlig ville vært bedre å kjøpe:

PCI-Express PCI-E 16X Riser Card Flex Flexible Ribbon Extender Extension Cable

for å ha skjermkortet motsatt vei. Langt verre med silverstone RVZ01 kabinett egentlig.

Phanteks_Enthoo_Evolv_ITX_34.JPG

Lenke til kommentar

Jeg ser at dere kjører en "testbenk". Men jeg er litt kritisk til bruken av det, for så å snakke om støy og temperatur ettersom de aller fleste ikke bruker et oppsett montert i "friluft", men kabinetter der oppsettet lukkes inn og dermed er avhengig av luft flyten inn og ut.

 

Jeg er overbevist om at hvis dere f.eks. monterte komponentene i et vanlig kabinett, la oss si Corsair Carbide eller Obsedian, som ikke har så mange vifter, så vil skjermkortene spinne opp noe mer.

Lenke til kommentar

Har dere testet undervolting for å sjekke tempratur og støy?

 

Kjører mitt FE 1080 på 2012 mhz ved 900 mv. Med stock spenning (1050mv) klarer jeg 2139mhz.

 

Ved 900mv og 2012 mhz går aldri powerlimit over 86%. Dette var testet i Far cry 4, et spill som pusher skjemkortet hardt.

 

Med OC så ligger jeg på 120+ på powerlimit. Peak kan ligge på 128%. Går den over 120 så begynner core å klokke ned.

Lenke til kommentar

Hva med å utføre en test av Zotac,Asus, EVGA og MSI sine top 1080 kort. I følge specs er det noen som burde levere bedre enn andre til nærmest samme pris.

 

Jeg skulle gjerne sett en sammenligning mot EVGA GTX 1080 FTW Hybrid, selv om det er et ganske dyrt skjermkort. En sammenligning mellom det skjermkortet, MSI Seahawk X og Gigabyte Waterforce.

Lenke til kommentar

 

Hva med å utføre en test av Zotac,Asus, EVGA og MSI sine top 1080 kort. I følge specs er det noen som burde levere bedre enn andre til nærmest samme pris.

Jeg skulle gjerne sett en sammenligning mot EVGA GTX 1080 FTW Hybrid, selv om det er et ganske dyrt skjermkort. En sammenligning mellom det skjermkortet, MSI Seahawk X og Gigabyte Waterforce.

 

 

Kan fortelle deg at Evga hybrid ikkje overklokker noe lengre enn noen andre 1080 skjermkort. Eneste fordelen er kanskje at evga hybrid er enda stillere enn Gaming X. Om det så er det, så er det iallefall ikkje verdt prisen, fordi mine 2 gaming X er veldig stille.

 

Så hva ville du med en sammenlikning sa du? :p

Lenke til kommentar

Om du hadde kjørt dine på luft så er vel hybrid overlegen. Lavere temp uansett, stillere også. Spesielt når du kjører SLI.

 

Lavere temperatur ER det, fordi jeg har sett en test av evga 1080 hybrid. Om det er stillere enn gaming X kommer vel ann på vifta man bruker. Mener på at den medfølgene vifta ikkje var spesielt stille, men etter bytte av vifte ble det bedre (og dyrere) :D

Lenke til kommentar

 

 

Hva med å utføre en test av Zotac,Asus, EVGA og MSI sine top 1080 kort. I følge specs er det noen som burde levere bedre enn andre til nærmest samme pris.

Jeg skulle gjerne sett en sammenligning mot EVGA GTX 1080 FTW Hybrid, selv om det er et ganske dyrt skjermkort. En sammenligning mellom det skjermkortet, MSI Seahawk X og Gigabyte Waterforce.

 

 

Kan fortelle deg at Evga hybrid ikkje overklokker noe lengre enn noen andre 1080 skjermkort. Eneste fordelen er kanskje at evga hybrid er enda stillere enn Gaming X. Om det så er det, så er det iallefall ikkje verdt prisen, fordi mine 2 gaming X er veldig stille.

 

Så hva ville du med en sammenlikning sa du? :p

 

Tenkte egentlig en sammenligning mellom EVGA, MSI og Gigabyte sine 1080 AIO skjermkort, samt kanskje sammen med et par vitfteutgaver i tillegg.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke sammenligne de mer kjente varemerkene som MSi osv. med de litt mindre kjente som feks Inno3D? Hadde vært interessant å se hvordan disse kortene målte opp mot hverandre, da det fort er noen hundrelapper som skiller dem i pris.

 

Tek og andre nettsteder der de tester hardware er avhengig av at produsenter sender dem hardware til test. Alle produsenter sender ikkje til alle testere i hele verden uheldigvis.  Ofte kan man sende mail til representanter for produsentene for å kanskje få et testeksemplar til test. Noen ganger går dette, og andre ganger får man. Det er skjeldent at testere kjøper hardware selv for egene penger.

 

Kanskje det er litt lettere å skjønne hvorfor man ikkje har ALL hardware til test bestandig da? :)

 

Hvis noen her på forumet vil låne bort hardware slik at forskjellig hardware kan testes sammen, så er det en god idè! Jeg vet at ved noen tilfeller at digitalimpuls.no har lånt bort hardware til TEK.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...