Gå til innhold

Disse VR-brillene byr på noe verken Oculus Rift eller HTC Vive har


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Utover dette er meningen at man kan få til en mer intuitiv sikteprosess i for eksempel førstepersons skytespill, ved at man kan plassere siktet ved å simpelthen rette blikket mot fienden, i stedet for at man må sikte ved å vri hele hodet i riktig retning.

 

Dette er jo total katastrofe.

 

Ingen forventer vel at man skal sikte ved å vri på hodet? Hodevridning er for å se, håndkontroller er for å sikte. Unntaket er vel der man spiller noe der man forventer dette, eksempelvis en helikoptersimulator.

 

Å dra dette videre til å skulle sikte med øynene blir i mitt hode bare ødeleggende for spillene og det å spille...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså... 70Hz og 90-100 FOV... Følger det med en bøtte til å spy i også da eller?

 

Hvorfor går dem i mot "bransjestandarden" for hva som er minste FPS og FOV?

 

Både Vive og Oculus har 90Hz og 110 graders FOV.

 

Jeg ser på dette som en ikke-konkurrent.

 

Større FOV er ikke bedre ifht kvalme i VR. Framerate derimot er jo det ja...

 

Eyetracking er dritkult dog, med masse muligheter for betydelig bedre immersion!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...