Gå til innhold

Snart kan du kanskje koble MacBook på nettet overalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Eg forstår ikkje kvifor mobilstøtte i bærbare ikkje er vanlegare. Har det i min Thinkpad og finn det veldig nyttig når eg er på farten.

 

Fordi mobildata historisk sett har vært altfor dyrt.

Men når du kjøper en ulta portable premium maskin eller får den fra jobben passer mobildata naturlig inn. Det har ikke vært naturlig i plastbokser til 4K.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Et problem med mobildata per i dag er at operatører ikke tilbyr mer enn ett datasim. Har du mobil kan du ha én ekstra enhet, har du mobilt bredbånd har du da to - i tillegg til separat mobilabonnement. Det må bli så vanlig med mobildata på alle enheter at du kan koble en håndfull simkort på abonnementet for å bruke dem. 

Lenke til kommentar

Dette har jeg nå hatt i mine bærbare i minst 10 år. Må si at jeg er forbauset over at Apple først kommer med dette nå?

 

Apple er også kjent for å kunne se når endringer kommer , så trolig går vi mot frie datapakker i fremtiden via mobilt bredbånd og da er det jo kjekt å kunne støtte dette. Tipper at før 2020 så vil de fleste av oss ikke lenger trenge å tenke på Gb som vi bruker i løpet av månedsperioden men forholde oss til en fast pris...

Lenke til kommentar

Har aldri helt klart å forstå hvorfor dette ikke er vanlig på ultrabooks/ultraportable maskiner. Det inkluderer da MacBook 12-tommer og MacBook Air ifra Apple. Har alltid misstenkt at det har hatt med frekvensbånd å gjøre, at spesielt da Apple som liker å ha så få maskinvarekonfigurasjoner og modeller å forholde seg til som mulig ikke har ønsket å segregere med egne modeller som fungerer med mobilnettet i USA, en egen for Europa osv osv.. Men det problemet skal være løst nå med moderne mobilbrikker fra Qualcomm og Intel som stortsett støtter det som er av frekvensbånd og mobilenettverk.

 

Det jeg syntes har vært aller mest interessant er hvordan Microsoft har vært så dårlig på å levere Microsoft Surface Pro med 4G/LTE. Virker for meg helt ulogisk at et slikt produkt ikke skal inneha en slik mulighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri helt klart å forstå hvorfor dette ikke er vanlig på ultrabooks/ultraportable maskiner. Det inkluderer da MacBook 12-tommer og MacBook Air ifra Apple. Har alltid misstenkt at det har hatt med frekvensbånd å gjøre, at spesielt da Apple som liker å ha så få maskinvarekonfigurasjoner og modeller å forholde seg til som mulig ikke har ønsket å segregere med egne modeller som fungerer med mobilnettet i USA, en egen for Europa osv osv.. Men det problemet skal være løst nå med moderne mobilbrikker fra Qualcomm og Intel som stortsett støtter det som er av frekvensbånd og mobilenettverk.

 

Det jeg syntes har vært aller mest interessant er hvordan Microsoft har vært så dårlig på å levere Microsoft Surface Pro med 4G/LTE. Virker for meg helt ulogisk at et slikt produkt ikke skal inneha en slik mulighet.

 

Kan bare bifalle dette som du skriver her.

 

Har selv en 1. gen Surface Pro, og to eneste tingene jeg savner med den, er 4G/LTE og tilgang til å bytte RAM og SSD selv, da den bruker standard SSD og SO-DIMM RAM-brikkker.

 

Er vel ingen av Surface-maskinene som støtter å bytte dette, og de er (ihvertfall gen. 1) så vanskelig å åpne at de/den defineres som ikke-reparerbar.

Lenke til kommentar

Et problem med mobildata per i dag er at operatører ikke tilbyr mer enn ett datasim. Har du mobil kan du ha én ekstra enhet, har du mobilt bredbånd har du da to - i tillegg til separat mobilabonnement. Det må bli så vanlig med mobildata på alle enheter at du kan koble en håndfull simkort på abonnementet for å bruke dem. 

 

One Call gir deg to extra sim - gratis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...