Gå til innhold

Razers nye tastatur kombinerer mekanisk og ikke-mekanisk teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sukk... Det er ikke noe mekanisk her, det er bare en liten sak som lager lyd. Dette er det verste av begge verdener!

 

Du har vel ikke prøvd tastaturet, så jeg vet ikke hvor mye verdi jeg legger i denne konklusjonen her...

 

Jeg har sett bildet av hvordan det fungerer - det var nok for meg. Dette er et membrantastatur med en noisemaker. 

Du må gjerne stikke et spillkort mellom eikene på sykkelen din, men det betyr ikke at den har motor.

 

Et mekanisk tastatur har mekaniske brytere, ikke en membran. Ikke engang Topre defineres som et mekanisk tastatur!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

Sukk... Det er ikke noe mekanisk her, det er bare en liten sak som lager lyd. Dette er det verste av begge verdener!

 

Du har vel ikke prøvd tastaturet, så jeg vet ikke hvor mye verdi jeg legger i denne konklusjonen her...

 

 

Men du må være enig at det er slik det høres ut.  Membranløsning som sier klikk ?

 

Jeg har aldri helt forstått meningen bak mekaniske tastatur. Det er nok bare en smaksak tenker jeg. Men personlig så liker jeg "myke" taster som ikke lager lyd.

 

Corsair K40 synes jeg er et fint tastaur. Høye knapper som ikke sier klikk klikk klikk. Veldig behagelig å bruke. RGB for de som liker det :tease:

 

Logitech G15 tastaturet mitt holder forsåvidt fortsatt koken så jeg holder meg til det en stund til.

Lenke til kommentar

Sukk... Det er ikke noe mekanisk her, det er bare en liten sak som lager lyd. Dette er det verste av begge verdener!

 

Poenget med dette tastaturet er at den løser problemet med membrantastatur der du må trykke tasten heilt ned til bunn før tastetrykket blir registrert. På mekaniske tastatur så blir trykket registrert ved "humpen". På membrantastatur kjenner du først humpen, så blir trykket registrert etter du har trykt tasten heilt ned til bunns.

 

Razer sin løsning sørger for at trykket blir registrert av datamaskina samtidig som du kjenner humpen.

Lenke til kommentar

 

Sukk... Det er ikke noe mekanisk her, det er bare en liten sak som lager lyd. Dette er det verste av begge verdener!

Poenget med dette tastaturet er at den løser problemet med membrantastatur der du må trykke tasten heilt ned til bunn før tastetrykket blir registrert. På mekaniske tastatur så blir trykket registrert ved "humpen". På membrantastatur kjenner du først humpen, så blir trykket registrert etter du har trykt tasten heilt ned til bunns.

 

Razer sin løsning sørger for at trykket blir registrert av datamaskina samtidig som du kjenner humpen.

 

Hvis du tror det er et problem, så vil jeg absolutt anbefale å sette deg litt inn i mekaniske tastaturer. Deskthority, Geekhack og /r/mechanicalkeyboards er gode startsteder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...