Gå til innhold

Samsung slipper kurvet spill-skjerm med kvanteprikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 1920 x 1080...  :nei:

På en "24" så er det vel strengt tat ikke nødvendig med mer.

Dog virker jo prisene ganske grei, men jeg antar eventuelle G-Sync versjoner vil lande på 7000kr klassen sammen med Rog Swift og 271HU.

 

 

Ikke nødvendig med mer...? Er du morsom? Etter man har prøvd 4K er det uten tvil sinnsyke forskjeller, aldri i verden om jeg kjøper en 1080 skjerm i dag. Og når min mobil på 5 tommer sitter med høyere oppløsning enn denne 24 tommeren er det noe oppriktig galt med utviklingen av PC-skjermer.

Lenke til kommentar

 

 

1920 x 1080... :nei:

På en "24" så er det vel strengt tat ikke nødvendig med mer.

Dog virker jo prisene ganske grei, men jeg antar eventuelle G-Sync versjoner vil lande på 7000kr klassen sammen med Rog Swift og 271HU.

Ikke nødvendig med mer...? Er du morsom? Etter man har prøvd 4K er det uten tvil sinnsyke forskjeller, aldri i verden om jeg kjøper en 1080 skjerm i dag. Og når min mobil på 5 tommer sitter med høyere oppløsning enn denne 24 tommeren er det noe oppriktig galt med utviklingen av PC-skjermer.

Du er klar over hva som kreves for å dra spill i 4K også da går jeg ut ifra?
Lenke til kommentar

Kvanteprikker faktisk. Betyr det at dersom man skrur ned lysstyrken på den ene skjermen, så senker du lysstyrken på den andre skjermen du har på den andre siden av universet automatisk også?

 

Det har ingenting med kvantefysikk å gjøre :p

 

Vel, muligens på en måte, men egentlig ikke :p Navnet er ganske misvisende, men det er ikke en gimmick.

Lenke til kommentar

Et dumt spørsmål, men jeg minnes at når freesync kom ut, så ble det annonsert at skulle fungere både til AMD og Nvidia? For at det var en av ankepunktet til at det faktisk het FREEsync?

 

Eller er det bare meg som husker feil? For at jeg begynte å stusse på det nå når det står flere plasser i artikkelen at det står at "... med freesync for de med skjermkort fra AMD"?

Lenke til kommentar

er kvante prikker det samme som qled ?

På en måte, men egentlig ikke. QLED vil bruke quantum dots om jeg ikke tar feil.

 

Quantum dots er som et filter. Det legges over de blå LEDene som fungerer som baklys. Når disse partiklene blir truffet av det blå lyset, vil de videre emmitere lys ut igjen. Avhengig av størrelsen, så vil lyset de gi ut være en annen farge. Ut av dette Quantum Dot laget vil du altså få "alle" farger, som gir en ganske bra hvitfarge. Så kommer LCD delen inn i bildet og filtrer slik at du får bildet ditt. Med Quantum dots har den da mer farger å jobbe med, i motsetning til den hvitfargen som blir laget i vanlige LCD skjermer. Den er ofte ganske blålig, og ikke egentlig hvit, og inneholder ikke alle farger.

Lenke til kommentar

 

...

 

Ikke nødvendig med mer...? Er du morsom? Etter man har prøvd 4K er det uten tvil sinnsyke forskjeller, aldri i verden om jeg kjøper en 1080 skjerm i dag. Og når min mobil på 5 tommer sitter med høyere oppløsning enn denne 24 tommeren er det noe oppriktig galt med utviklingen av PC-skjermer.

 

 

Enig. I spill går muligens vinninga opp i spinninga med f.eks. 4K, men til vanlig skrivebordsbruk, med liten tekst og små ikoner, er forskjellen som natt og dag.

 

 

Kvanteprikker faktisk. Betyr det at dersom man skrur ned lysstyrken på den ene skjermen, så senker du lysstyrken på den andre skjermen du har på den andre siden av universet automatisk også?

 

Og det er kun en viss sannsynlighet for at hver piksel viser riktig farge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...