Gå til innhold

Panasonic lanserer en billigere 4K-Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trekker mere strøm, mangler fjernkontroll, muligens ikke 4k støtte?

Snakkes om PS 4.5 også.

 

Usikker på bildekvalitet\lyd om det blir samme eller forskjeller?

 

Xbox One S støtter avspilling av 4K bluray, men kvaliteten er neppe like god som Samsung K8500 og Panasonic UB900.

 

Fjernkontrollen blir jo erstattet av kontrolleren som er en halvgod løsning, men absolutt brukervennlig nok for de fleste.

Lenke til kommentar

Sies også på google Xbox one S er ikke erstattning for de som har Xbox one.

Tror dere vil komme blueray drev slik HD DVD for xbox 360?

Da jeg ville vurdert det til min eldre Xbox one? Da det er ryktet første generasjon xbox one støtter 4k men muligens kun 30 hz (30 bilder i sekundet på grunn av hdmi 1.4).

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

XBox one Slim koster 3990.- Hvorfor skulle jeg velde denne standalone spilleren fremfor denne?

 

Den mangler i i alle fall DTS:X og Dolby Atmos støtte, i tillegg så var det et problem med å spille av vanlige Blu-ray filmer. Om man hadde stilt inn Xboxen til å outputte 4K (som man må for 4k UHD Blu-ray) så fungerte ikke lyd på vanlige Blu-rays. Usikker på om det er fikset eller ikke, ei om det er flere issues.

Lenke til kommentar

Sies også på google Xbox one S er ikke erstattning for de som har Xbox one.

Tror dere vil komme blueray drev slik HD DVD for xbox 360?

Da jeg ville vurdert det til min eldre Xbox one? Da det er ryktet første generasjon xbox one støtter 4k men muligens kun 30 hz (30 bilder i sekundet på grunn av hdmi 1.4).

 

Første gen Xbone har ikke HDMI 2.0 og dermed også ikke HDCP 2.2 som er nødvendig for å kunne spille av 4k innhold som 4k Netflix og 4k UHD Blu-ray. I tillegg ble GPUen i Xbone S overklokket litt for å støtte HDR ordentlig, og 4K UHD Blu-ray er egentlig lite interresant om HDR mangler

Lenke til kommentar

Sies også på google Xbox one S er ikke erstattning for de som har Xbox one.

Tror dere vil komme blueray drev slik HD DVD for xbox 360?

Da jeg ville vurdert det til min eldre Xbox one? Da det er ryktet første generasjon xbox one støtter 4k men muligens kun 30 hz (30 bilder i sekundet på grunn av hdmi 1.4).

 

Så vidt jeg vet støtter ikke Xbox One 4K ultra HD Blu-ray avspilling, eller HDR.

Lenke til kommentar

Sies også på google Xbox one S er ikke erstattning for de som har Xbox one.

Tror dere vil komme blueray drev slik HD DVD for xbox 360?

Da jeg ville vurdert det til min eldre Xbox one? Da det er ryktet første generasjon xbox one støtter 4k men muligens kun 30 hz (30 bilder i sekundet på grunn av hdmi 1.4).

 

To her har allerede rettet på deg. Hvorfor sprer du misinformasjon egentlig? Hvis du vet at du er usikker på noe, så holder man kjeft, istedetfor å si noe som ikke er sant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som du ser er det spørsmål ikke fakta.

 

https://www.theguardian.com/technology/2016/aug/04/xbox-one-s-review-beautiful-upgrade-but-only-for-4k-fanatics

 

Så ville heller ha ventet på Project Scorpio\ 4 Neo

Godt mulig de støtter 128 GB 4k plater.

 

4K features

Xbox One S supports 4K Ultra HD streaming and playback (via a system update and a Blu-ray app that needs to be downloaded for free from the online store). This means it can play both Ultra HD Blu-ray discs and streamed 4K content from services such as Netflix. In theory, both Xbox One and PS4 can output in 4K, but right now they don’t support HDMI 2.0, so can’t carry a full 4K resolution image at more than 30 frames-per-second. Xbox One S also supports High Dynamic Range (HDR) technology, which adds depth to colours and contrast, providing a richer image. Several games will support this feature later in the year.

Advertisement
Microsoft has a nice, straightforward guide on its Xbox Wire site explaining what all this 4K stuff means if it’s a bit unclear – which it is, because this is still very new and there are a lot of standards and technologies being compressed into the unwieldy phrase, 4K Ultra HD. Helpfully, the Xbox One S itself comes with a concise 4K setup procedure, which lets you tweak your TV settings to get the most out of the technology, and will also assess your television’s 4K and HDR capabilities.
However, if you already own the original Xbox One, it’s really not worth upgrading at this stage unless you’re desperate for that 4K functionality. Next year will see the launch of the Project Scorpio version of Xbox One, which will support full 4K gaming. Furthermore, if you’re not committed to the Xbox brand, it may be worth holding out to see what Sony proposes with its PlayStation 4 Neo upgrade, which is likely to offer a similar range of 4K and HDR functions, and will better support the system’s intriguing virtual reality headset.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har sett at folk har spilt av 4K HDR fra minnepenn. Er det stor kvalitetsforskjell fra en film lastet ned i denne kvaliteten og en UHD BluRay?

 

4k hdr fra minnepenn? Hmm. Vel, vet ikke om det er mulig. Har du noen kilder til dette? tenker da på hdcp 2.2, skulle tro det blir et problem. Uansett, om man bryr seg om kvalitet så går man for fysisk media og ikke strømming/web downloads etc. Det jeg ikke kan fordra med tjenester som feks netflix og hbo nordic er at filmer og tv serier kjører med 25 bilder i sekundet og ikke 24 som er standard. Jeg hører tydelig forskjell på lydsporet, i hvertfall introer som feks game of thrones og the big bang theory. Er for meg tydelig høyere frekvens. Jeg har ikke absolutt gehør, men hører ting som dette lett.

Lenke til kommentar

 

Jeg har sett at folk har spilt av 4K HDR fra minnepenn. Er det stor kvalitetsforskjell fra en film lastet ned i denne kvaliteten og en UHD BluRay?

4k hdr fra minnepenn? Hmm. Vel, vet ikke om det er mulig. Har du noen kilder til dette? tenker da på hdcp 2.2, skulle tro det blir et problem. Uansett, om man bryr seg om kvalitet så går man for fysisk media og ikke strømming/web downloads etc. Det jeg ikke kan fordra med tjenester som feks netflix og hbo nordic er at filmer og tv serier kjører med 25 bilder i sekundet og ikke 24 som er standard. Jeg hører tydelig forskjell på lydsporet, i hvertfall introer som feks game of thrones og the big bang theory. Er for meg tydelig høyere frekvens. Jeg har ikke absolutt gehør, men hører ting som dette lett.

 

Har da selv lastet ned Sony, Samsung og LG sine demo-filer for 4K HDR. På KS7005, får jeg til og med en notis oppe i hjørnet at en 4K HDR-film avspilles, og det går perfekt. Lurer bare på hvorfor en eventuelt må ha en BluRay UHD-spiller til mange tusen, om prosesseringen i TVen er bra nok. For oss med lynkjapt nett (150 / 150 mbit/s), ville jeg heller lastet ned i denne kvaliteten om det fantes en løsning på det. 

Lenke til kommentar

 

Trekker mere strøm, mangler fjernkontroll, muligens ikke 4k støtte?

Snakkes om PS 4.5 også.

 

Usikker på bildekvalitet\lyd om det blir samme eller forskjeller?

Xbox One S støtter avspilling av 4K bluray, men kvaliteten er neppe like god som Samsung K8500 og Panasonic UB900.

 

Fjernkontrollen blir jo erstattet av kontrolleren som er en halvgod løsning, men absolutt brukervennlig nok for de fleste.

 

Er det noen spesifikk årsak til at denne skal levere en dårligere opplevelse enn de nevnte alternativene? Neppe sier meg ikke så mye.

 

Merk at jeg skriver One S her, ikke den vanlige One.

 

Og om det er forskjeller, er de merkbare nok til at det er verdt 500kr samt merverdien en Xbox One S faktisk gir?

Lenke til kommentar

Har da selv lastet ned Sony, Samsung og LG sine demo-filer for 4K HDR. På KS7005, får jeg til og med en notis oppe i hjørnet at en 4K HDR-film avspilles, og det går perfekt. Lurer bare på hvorfor en eventuelt må ha en BluRay UHD-spiller til mange tusen, om prosesseringen i TVen er bra nok. For oss med lynkjapt nett (150 / 150 mbit/s), ville jeg heller lastet ned i denne kvaliteten om det fantes en løsning på det. 

 

Problemet er bare at det ikke finnes en løsning på det, UHD Bluray kan levere opp til 128 Mb/s (husk at dette også er komprimert med HEVC) mens Netflix' UHD HDR-bitrate er på ca 15Mbit/s. Det kommer til å flere år før vi får en fornuftig bitrate fra strømmetjenester siden det ikke er spesielt økonomisk å pådra seg vesentlige ekstrakostnader for den ene prosenten av kundene som både abonnerer på UHD-Netflix og har internett-hastighet (og -kvote i noen land) høy nok for å streame i 50 Mbit/s.

 

For ikke å snakke om at det er faktisk bare fem TVer (pluss størrelsesvarianter) som er istand til å levere noe i nærheten av potensialet til HDR:

Panasonic DX90X

LG B6, C6, E6, og G6

Samsung KS95XX

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...