Gå til innhold

Apple-grunnleggeren mener det er en stor feil å droppe hodetelefoninngangen på iPhone 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Når Woz snakker, bør man lytte. Jeg er helt enig. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe en iPhone 7 dersom den ikke har minijack. Jeg har allerede flere sett med veldig gode øretelefoner som jeg har betalt masse penger for. Skal jeg nå måtte å ha med en adapter i tillegg til dette, vil jeg bare velge å droppe iPhone 7. Synd egentlig, for iPhone har vært suverent best (i mine ører) når det gjelder lydkvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gir blanke f*** i 3,5mm jack, hva som er virkelig irriterende er at absolutt ALLE mobilprodusenter ble nødt til å standardisere sine ladekontakter til USB gjennom EPS, mens Apple kan bare fortsette først med stygg og stor properiær kobling først, så med Lightning som burde kanskje vært standard på alt, men vil jo selvfølgelig ikke bli det heller, og dermed vil slik unntak for Apple skape enda mer tull siden da er det plutselig 2 forskjellige lydtilkoblinger på markedet, og hvem vet: kanskje andre mobilprodusenter vil følge med på trenden og bruke USB til dette formålet, dermed blir det 3 (!!!!!) forskjellige typer.

 

"Først fjerner de minnekortstøtte, så fjerner de muligheten til å bytte batteri. Nå fjernes muligheten til å lytte til musikk, og folk kommer til å ete dette rått."

 

Når har Apple hatt støtte for minnekort, mulighet å fjerne batteri uten verktøy og på hvilken måte hindrer de folk til å lytte på musikk her? Er du helt ute å kjører eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Apple kommer til å selge en svindyr dongle fra lightning til minijack. Som vanlig med produkter som har et halvspist eple bakpå så kommer det til å selges millioner av den, no problem. Og sauene synes det er helt greit...

 

Og som vanlig vil haterne komme med slike uttalelser basert på lukten fra sin egen promp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Først fjerner de minnekortstøtte, så fjerner de muligheten til å bytte batteri. Nå fjernes muligheten til å lytte til musikk, og folk kommer til å ete dette rått. Det verste er at andre produsenter kommer til å følge etter og til slutt har man ikke noe valg.

Nå er det ikke mange som har droppet minnekortet, det var opplagt et knep fra Apple for prisdifferensiering når de kun hadde en modell. Var ganske tydelig ettersom du betale skjorta for mye minne. 

Samsung prøvde seg på det og brant seg, også unødvendig da de ikke har en mangel på telefoner. 

Batteri er mer vanlig å ikke kunne bytte siden du kan ikke presse inn et så stort batteri om det skal være lett å fjerne. 

Lenke til kommentar

Først fjerner de minnekortstøtte, så fjerner de muligheten til å bytte batteri. Nå fjernes muligheten til å lytte til musikk, og folk kommer til å ete dette rått. Det verste er at andre produsenter kommer til å følge etter og til slutt har man ikke noe valg.

 

Apple har aldri hatt minnekortstøtte, eller mulighet for å bytte batteri selv; og de oppfant smart-telefonen!

Og de satt en bra standard med begge deler, spør du meg.

 

Begge deler er viktig for at ikke hele innmaten skal ligge strødd utover bare man mister telefonen i bakken (slik alle andre merker gjør). Hvor ofte bytter du batteri??? Jeg gjør det kanskje 1(én) gang pr. telefon!

Og du vil likevel ha et løst batteri bak et løst deksel?

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange grunner til å slakte Bluetooth som eneste løsning, men det er ikke holdbart å basere seg på forskjell i lydkvalitet i en enkelt implementasjon.

 

Her er det jo ikke snakk om Bluetooth som eneste løsning for å høre på musikk, men om å flytte kablete hodetelfoner over til Lightning-kontakten. Bluetooth er også et valg idag, og blir det helt sikkert imorgen.

Lenke til kommentar

Så mange meninger, også er det ingen som nevner noe om at lightning inngang vil gi MYE bedre lyd !

Det er nettopp DET dette handler om.

Prøvde en hodetelefon fra Phillips med lightning inngang et par år tilbake, lyden var himmelsk.

 

Dette tror jeg ingen har bevist enda. Dyre hodetelefoner med 3,5mm jack gir også fantastisk lyd.

 

Apple gjør ikke dette for å gi deg bedre lydkvalitet, det er sannsynligvis et tiltak for å redusere produksjonskostnadene og tjener penger på lisens- og adaptersalg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...