Gå til innhold

Deus Ex: Mankind Divided får pepper for tillegg som kun kan brukes én gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å kjøpe dette til PS4 på lørdag og kose meg. Liker godt denne serien og det blir et gledelig gjensyn med Mr. Jensen. Disse mikrotransaksjonene holder jeg med foruten. Så lenge det ikke hindrer min gjennomspilling bryr det meg ikke nevneverdig at de har inkludert slike elementer i spillet.

 

Det er selvsagt litt lavmål, men så lenge noen betaler er det noen som tilbyr. Det er markedskreftene i effekt. Dette er den nye normen og her kan vi bare takke oss selv. I gamledager nøyde vi oss med juksekoder. I dag kan man betale for det.

Kan nevne at dette ikke er særlig nytt. MGSV har også en lignende funksjon, hvor du kan kjøpe "motherbase points" for å låse opp flere baser. Det er vel også engangsbruk. Det finnes sikkert utallige andre eksempler.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å sympatisere med dem som forhåndsbetaler. Forhåndskjøp fjerner incentiver for å levere et kvalitetsprodukt ved lansering. Dette fordi kostnadene ved utvikling av spillet allerede er dekket.

 

Før kunne man argumentere for at forhåndskjøp sikret en kopi av spillet ved lansering. Dette argumentet eksisterer ikke ved digitale kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trengte vel ikke å pre-ordre heller for å få bonusene. Er jo nok å dra med seg en day one edition, Noe som er mulig i mange butikker. Også flere dager etter release. (ihvertfall til konsoll). 

 

Anyhow, praksisen med at de tingene man fikk som bonus bare kan brukes en gang syns jeg vel egentlig ikke noe særlig om.

Utenom det så er det jo enkelt å holde seg unna mikrotransaksjonene i spillet. 

 

Dette med DLC'er representerer på mange måter et lite dilemma. Om det er et spill jeg liker godt så ville jeg jo bli glad hvis det kom ut mer innhold til det, slik som de to utvidelsene til The wicher. 

Samtidig så kan jo dette utnyttes ved at det opprinnelige spillet har mangler, er kortvarig etc, byr på lite innhold etc. Så betaler vi ekstra for å få det fullstendige produktet. 

 

At økonomiske interesser styrer en slik praksis er vel hevet over enhver tvil. 

 

Men jeg vil påstå at The Witcher 3 er et hederlig unntak. Det opprinnelige spillet bydde på mye, i form av både lengde og innhold. Så kom flere dlc'er som ikke kostet noe og til slutt to fantastiske utvidelser. 

Lenke til kommentar

Siden AAA-spill er lagd så lette nå for tiden selv på høyeste vanskelighetsgrad så er det nesten en fordel om de hadde betalbare mikrotransaksjoner i enspillerspill som spillere "må ha" for å klare å fullføre spillet, for da kunne vi kanskje fått en utfordring også innenfor dette segmentet...... 

 

Men om man ser på det isolert sett, så er dette selvsagt en forkastelig praksis.

Lenke til kommentar

Så lenge ikkje det går ut over singel player og kan spille fritt uten å føle at jeg "Må" ha det eller stoppet av store grindwalls -> bryr meg ikkje en drit.

 

Er ikkje akkurat "nytt" at noen spill gjør det.

Bruk bare cheat engine om man vil ha jukse ting eller consol.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Er egentlig latterlig hvordan folk styrer unna dette spillet fordi det har microtransaksjoner som Dead space hadde.

 

Man trenger virklig ikkje bruke en krone mer på ekstra ting, siden alt får du på den mest crappy vendoren i spillet bortsett fra cores som du får plenti av med å bare spille.

 

Folk skriker dette opp i skyene over bagatel, om ikkje liker det. Behandle det som at det ikkje eksisterer.

 

Selv om det er frivillig å kjøpe praxis kits hvis dette fortsetter blir spillene lagt opp til at du blir straffet hvis du ikke kjøper bonusene, ser jo dette i nærmest alle mobil spill.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...