Gå til innhold

Linux 2.6 kommer i desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der skjønte jeg ikke? Var det ironi eller bare - ja, ett eller annet?

 

Ihvertfall, er det noen som kan forklare meg kjapt hva dette vil bety for brukerene? Er det store endringer i forhold til 2.4? Jeg leste linken det er referert til, men kan absolutt ingenting om Linux, så det var mye som gikk inn det ene øyet og ut det andre...

 

I korte trekk, har det blitt enda færre unnskyldninger for at jeg skal la være å innstallere en eller annen distro? Og er forskjellene mellom de forskjellige distroene (da tenker jeg i første rekke på de store distroene som aktuelle for en førstegangsbruker ) større enn forskjellen på 2.4 og 2.6? Altså, skal jeg i første rekke se på distro i stedet for å bry meg om at det har kommet ny kjerne?

Lenke til kommentar

jepp, null problem.

 

Det eneste du kanskje trenger å oppgradere er modutils til mod-init-tools for å få lastet moduler og alsa-utils hvis du ikke kjører alsa fra før.

 

De fleste distroene er allerede oppdatert og klar for 2.6.x, så du trenger sannsynligvis ikke å gjøre noe som helst annet enn en vanlig kernel-config og kompilering.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

:thumbs: Jøss mange uvitende her :wow:

 

 

Kernel er IKKE det samme som en distro!!

Kerneln er den biten som kummuniserer med maskinvaren din, drivere og lignende!

 

 

Den vil ikke gjøre det enklere å programmere C :D

 

 

Det han mente var at distorene nå tildags, som f.eks suse og redhat modifiserer den vanlige 2.4 kernelen for å gjøre den bedre til sin distro... (noe jeg i stor tvil tror redhat kommer til å slutte med :thumbdown: )

 

 

Dvs distoene blir samme som før og ingen blir mere like hveradnre pga dette, bare at de før bedre søtte for maskinvare ol. :thumbs:

Lenke til kommentar
Det meldes om en rekke forbedringer sammenlignet med 2.4.

Hadde tatt seg ut om de hopper fra 2.4 til 2.6 uten noen forbedringer. :roll:

De hopper ikke fra 2.4 til 2.6, dette er den naturlige utviklen i Linux, partall som 2.4 og 2.6 brukes i stabile kjerner og oddetall som 2.1, 2.3 og 2.5 brukes i beta-versjoner.

Lenke til kommentar
Denne typen operativsystem skal jeg iallefall IKKE ha!

En kernel kan vel knapt nok ikke kalles operativsystem

 

Hvis du ikke har peil på hva du snakker om er det bedre å stille spørsmål fremfor å komme med unødig kritikk. Dessuten så er denne kernelen mye bedre enn WinXP sin for eksmpel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...