Gå til innhold

Tester viser at Note 7-skjermen får lettere riper enn iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett om dette er et problem eller ikke, hvorfor dra iphone inn i overskrifen? Clickbait er bare pinlig og et hån mot oss lesere.

Vel, nå er det jo de to største rivalene i markedet som er naturlig å sammenlige. Men ja, overskriften kunne like gjerne vært Gorilla glass 5 vs 4.

 

edit: litt kjapp på avtrekkeren

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er samme glass, men jeg har en Samsung Galaxy S7. Bare etter noen få dager dukket de første ripene opp, Nå er det fem-seks riper. Har nå omsider fått på skjermbeskyttelse, men det overrasker meg at denne telefonen riper seg opp så fort. Og jeg har vært forsiktig med at jeg ikke legger telefonen sammen med nøkler - og den er blitt brukt med Samsungs smart cover.

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen. Bare synd at levetiden går ned med så mange riper som allerede tar oppmerksomheten fra et ellers så godt produkt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er samme glass, men jeg har en Samsung Galaxy S7. Bare etter noen få dager dukket de første ripene opp, Nå er det fem-seks riper. Har nå omsider fått på skjermbeskyttelse, men det overrasker meg at denne telefonen riper seg opp så fort. Og jeg har vært forsiktig med at jeg ikke legger telefonen sammen med nøkler - og den er blitt brukt med Samsungs smart cover.

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen. Bare synd at levetiden går ned med så mange riper som allerede tar oppmerksomheten fra et ellers så godt produkt.

 

I følge denne testen er jo glasset på Note 7 mindre robust mot striper enn S7/Edge også. har selv fått noen slike små striper man ser i skarpt lys på min 7 Edge, men akter ikke klistre noe på skjermen av den grunn. Syns det hemmer bruksgleden av den utmerkede skjermen.

Lenke til kommentar

 

Uansett om dette er et problem eller ikke, hvorfor dra iphone inn i overskrifen? Clickbait er bare pinlig og et hån mot oss lesere.

Vel, nå er det jo de to største rivalene i markedet som er naturlig å sammenlige. Men ja, overskriften kunne like gjerne vært Gorilla glass 5 vs 4.

 

edit: litt kjapp på avtrekkeren

 

 

Den største konkurrenten til denne er Galaxy S7, som også er helt naturlig å sammenligne med da de har samme glass.

 

Personlig har jeg en LG G4 med screen protector av glass, så riper bekymrer meg ikke :)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

 

Uansett om dette er et problem eller ikke, hvorfor dra iphone inn i overskrifen? Clickbait er bare pinlig og et hån mot oss lesere.

Vel, nå er det jo de to største rivalene i markedet som er naturlig å sammenlige. Men ja, overskriften kunne like gjerne vært Gorilla glass 5 vs 4.

 

edit: litt kjapp på avtrekkeren

 

 

Den største konkurrenten til denne er Galaxy S7, som også er helt naturlig å sammenligne med da de har samme glass.

 

Personlig har jeg en LG G4 med screen protector av glass, så riper bekymrer meg ikke :)

Tror S7 bruker Gorilla Glass 4. Står overalt at Note 7 er den første med Gorilla Glass 5

Lenke til kommentar

 

Såpass dyr telefon som Note 7 putter man vel i en case uansett.

Har ingen umiddelbare planer om å putte Note 7 i en case når den kommer.

Hvorfor burde jeg putte den i en case da?

 

 

Fordi Gorilla Glass 5 riper så lett og den koster 8500 kr  :roll:

Hva du gjør er opp til deg. Selv liker jeg heller ikke å putte mobilen i en case.

Lenke til kommentar

Er ikke imponert over slitestyrken på glasset til tidligere Note varianter (som er det jeg har mest erfaring med)

Fikk riper i min Note 4 allerede første dagen, og Note 3 som kun ble brukt sammen med S-view deksel fikk merker i glasset fra dekselet, viste helt tydelig en firkant rundt S-view vinduet.

Dette var ikke riper, men slitasje fra plast og syntetisk lær. Prøvde å polere de bort, men helt umulig. Om det blir riper eller merker av annen type er for meg likegyldig. Resultatet er uansett at det ikke ser bra ut. Og jeg er dessverre i overkant oppmerksom på slikt, grenser nesten til ocd.

Nå benytter jeg skjermbeskytter i glass, da kan ihvertfall ripene fjernes med ny beskytter, selv om dette heller ikke er noe jeg ønsker. Gleder meg til det kommer mobiler med safirglass :-) Hvis det kommer. 

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

 

 

 

Uansett om dette er et problem eller ikke, hvorfor dra iphone inn i overskrifen? Clickbait er bare pinlig og et hån mot oss lesere.

Vel, nå er det jo de to største rivalene i markedet som er naturlig å sammenlige. Men ja, overskriften kunne like gjerne vært Gorilla glass 5 vs 4.

 

edit: litt kjapp på avtrekkeren

 

 

Den største konkurrenten til denne er Galaxy S7, som også er helt naturlig å sammenligne med da de har samme glass.

 

Personlig har jeg en LG G4 med screen protector av glass, så riper bekymrer meg ikke :)

Tror S7 bruker Gorilla Glass 4. Står overalt at Note 7 er den første med Gorilla Glass 5

 

 

Jupp, ser det nå. 

Lenke til kommentar

 

Uansett om dette er et problem eller ikke, hvorfor dra iphone inn i overskrifen? Clickbait er bare pinlig og et hån mot oss lesere.

Helt naturlig sammenligning, finner vel neppe noe annet merke på markedet som er mer sammenlignbart enn disse to produsentene.

 

 

Mer naturlig ville vel vært å sammenligne med forrige toppmodell fra Samsung ville det ikke? Ikke lett å skjønne at dette kun er clickbait.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Den største konkurrenten til denne er Galaxy S7, som også er helt naturlig å sammenligne med da de har samme glass.

I og med at Galaxy S7 er laget av samme firma som Note 7, så er det ikke det mest naturlige å sammenligne med.

 

 

Neivel? Nå er vel antageligvis størsteparten av de potensielle kundene til Note 7 allerede Samsung brukere som ikke har iphone og derfor sier ikke denne sammenligningen dem noe som helst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Den største konkurrenten til denne er Galaxy S7, som også er helt naturlig å sammenligne med da de har samme glass.

I og med at Galaxy S7 er laget av samme firma som Note 7, så er det ikke det mest naturlige å sammenligne med.

 

 

Neivel? Nå er vel antageligvis størsteparten av de potensielle kundene til Note 7 allerede Samsung brukere som ikke har iphone og derfor sier ikke denne sammenligningen dem noe som helst.

 

Siste Samsung jeg hadde var S3. Har hatt Iphone 5 i mellomtiden og Huawei . Skal uansett kunne sammenligne hvilken som helst mobil bare de kjører samme "glass" type. Gorilla 3-4-5.

 

Men nå er artikkelen relatert til Samsung Note 7 pga en youtube video. 

 

Men vil uansett si det er synd hvis det sitter igjen Metall i glasset. Og det er umulig og få vekk.

Endret av Morten A
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...