Gå til innhold

Ubisoft gir bort Rayman: Origins på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noen var det gratis, jeg har allerede uplay(og har ikke store problemer med det) så da var det bare positivt.

 

Heldigvis har jeg begge de 2 forrige spillene som hadde blitt gitt ut gratis for kunder, eller så hadde jeg vært litt irritert over at ubisoft ikke hadde spammet eposten min med informasjon om denne ubi30 kampanjen.

Lenke til kommentar

Å registrere seg og installere Uplay er en motytelse. Dette er et greit tilbud, men jeg hater misbruk av ordet "gratis". Gratis er helt uten haker.

 

Gratis betyr at man ikke betaler penger. At det er en "hake" ved å få det gratis gjør det ikke mindre gratis. Jeg har uplay konto, men kommer nok ikke til å skaffe det. Men kjenner jeg blir irritert over h or bortskjemte folk er. Det er faktisk ikke mye ubisoft forlanger for at du skal få flere spill gratis de neste mnd. Enten så takker du ja, eller så lar du være. Men sutt å klag... du er vel av typen som klager over at DLC til the witcher koster penger også fordi det "burde vært en del av hovedspillet"?

Lenke til kommentar

Nei, gratis betyr "uten betaling". Betaling trenger ikke være penger. Man kan betale med ting og tjenester også.

Dessuten misforstår du, og bommer totalt med skyllebøtten og personangrepet. Jeg sa jo at dette var et greit tilbud, det eneste jeg reagerer på er at det blir kalt gratis. Det har ingenting med å være bortskjemt å gjøre (jeg kjøpte begge de siste Rayman-spillene da de var nye, og har season pass i Witcher uten å klage), men at jeg ikke vil at kapitalen skal kunne misbruke språket til å fremstille seg selv som mer vennlig enn den er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke uvanlig at ordet "gratis" misbrukes, Spotify sin reklamefinansierte tilbud er noe av det vanligste. Folk tror det er en gratis tjeneste.

I dette tilfellet fungerer det som gratis for min egen del da jeg ikke må gjøre noe som helst ekstra for å få lastet ned spillet.

Lenke til kommentar

Tja, hvorfor ikke bare si at det koster 0kr? Om "gratis" kommer med betingelser eller krav til motytelser er det ikke lenger gratis. Satt helt på spissen kan en bedrift skrive følgende: Du får en bil gratis av oss (det eneste du trenger å gjøre er å betale for bilens kostnader), ellers helt gratis...

Lenke til kommentar

"Gir bort" er en grei formulering, selv om det strengt tatt ikke er mitt problem.

Greia er at det finnes ting som virkelig er gratis, og derfor må vi beskytte begrepet så det ikke oppstår forvirring, begge veier. Det er for eksempel gratis å gå tur i norsk utmark. Det er gratis å få behandling ved alvorlig sykdom på norske sykehus. Noen vil kanskje innvende at turgåing ikke er gratis, fordi man trenger sko og klær, men dette er ingen motytelse til de som tilbyr terrenget.

Leken som følger med i Donald er ikke gratis, og derfor har de vel begynt å bruke formuleringen "gave til deg". Utenlandske blader bruker fortsatt "free" om slikt ekstraræl, men om det er fordi "free" har en litt annen betydning enn "gratis", eller om forbrukerjussen ikke har kommet så langt der, skal jeg ikke begi meg utpå her.

Jeg vil heller ikke at TV2 Sumo og desslike skal få lov å si "en måned gratis" når man må oppgi kredittkort og abonnentet går over til betalbart hvis man ikke husker å avbryte. Da er det "betinget gratis", men gratis er per definisjon uten betingelser. Et nullpunkt.

 

Å kalle dette gratis er omtrent like etterrettelig som å si at ingenting er noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...