Gå til innhold

Android 7-datoen er avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan det ikke være lang tid igjen til de nye Sailfish og Marlin Nexus telefonene kommer ut. Håper de blir bedre enn de som er ute nå. Ytelsesmessig skal de etter ryktene være på linje med Samsung sine nyeste iallefall.

 

Er vel snodig om de skulle bli _dårligere_. :-)

Når det er sagt synes jeg 5X funker tipp topp. Alt man trenger, for en fornuftig pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg.
Det viktigste for meg er å kunne øke relativ oppløsning (dpi) slik at jeg får mer inn på den store skjermen på Nexus 6. Jeg vil ha stor skjerm for å kunne se mye på en gang, ikke stor skjerm for å få større skrift.

 

Man kan endre dpi med ADB på Marshmallow, men da kan enkelte apper få problemer (f.eks. Norgeskart).

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

 

Da kan det ikke være lang tid igjen til de nye Sailfish og Marlin Nexus telefonene kommer ut. Håper de blir bedre enn de som er ute nå. Ytelsesmessig skal de etter ryktene være på linje med Samsung sine nyeste iallefall.

Er vel snodig om de skulle bli _dårligere_. :-)

Når det er sagt synes jeg 5X funker tipp topp. Alt man trenger, for en fornuftig pris.

 

 

Byggekvaliteten på Nexus 5X og 6P er i følge tester, ikke like god som f.eks Samsung Galaxy S7. Kamera og skjerm er også bedre på Galaxy S7. Derfor skrev jeg at jeg håper de nye til Google blir bedre eller da like gode som de til Samsung (hardware messig). Ellers ønsker jeg helst å kjøpe en ren Android telefon neste gang, og derfor er jeg spent på Marlin modellen :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg fikk jo android 6 for bare en måned siden ca. på min galaxy S5. Så det blir vel ut på mobiljakt igjen da :( eller så beholder jeg denne til den ikke funker mer og kjøper deretter en toppmodell iphone.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

Ja er vel en 6 mnd. ventetid minst før den dukker opp på Samsunge sine nye telefoner da eller? Hvordan bruker Samsung å ligge etter på slikt?

Er vel det samme ned Sony tenker jeg

 

 

Jeg fikk Marshmallow Concept fra Sony på min Z3C i november i fjor, og både Z3 og X-P har offisielle betaprogram med Android 7 fra Sony allerede.

http://www.xperiablog.net/2016/08/12/xperia-x-performance-joins-beta-program-with-pre-release-android-7-0-nougat/   

Har mistanke om at min svakere spesifiserte Z3C med kun 2GB minne og 16GB lagring ikke får Android 7, derfor har jeg skaffet meg en Z5C som skal tas i bruk når den får Android 7.

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg.

Det viktigste for meg er å kunne øke relativ oppløsning (dpi) slik at jeg får mer inn på den store skjermen på Nexus 6. Jeg vil ha stor skjerm for å kunne se mye på en gang, ikke stor skjerm for å få større skrift.

 

Man kan endre dpi med ADB på Marshmallow, men da kan enkelte apper få problemer (f.eks. Norgeskart).

 

Enig der. Det er den beste funksjonen i Nougat. Ikke merket problemer i de mnd jeg har brukt beta

Lenke til kommentar

 

Ja er vel en 6 mnd. ventetid minst før den dukker opp på Samsunge sine nye telefoner da eller? Hvordan bruker Samsung å ligge etter på slikt?

 

de er ganske trege dessverre, hvis ikke den tregeste av de største produsentene :/

Min Samsung Xcover 3 kjører fremdeles 5.1.1 og vil ikke oppdatere seg til noe høyere enda. Derimot har min S6 fått 6.0 versjonen.

Lenke til kommentar

 

 

Ja er vel en 6 mnd. ventetid minst før den dukker opp på Samsunge sine nye telefoner da eller? Hvordan bruker Samsung å ligge etter på slikt?

 

de er ganske trege dessverre, hvis ikke den tregeste av de største produsentene :/

Min Samsung Xcover 3 kjører fremdeles 5.1.1 og vil ikke oppdatere seg til noe høyere enda. Derimot har min S6 fått 6.0 versjonen.
jepp, har s7 edge med 6.0.1 selv, men merket helt klart at sony var bedre på å oppdatere da jeg hadde xperia z. Men marshmallow er heldigvis ikke så gale :D
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Byggekvaliteten på Nexus 5X og 6P er i følge tester, ikke like god som f.eks Samsung Galaxy S7. Kamera og skjerm er også bedre på Galaxy S7. Derfor skrev jeg at jeg håper de nye til Google blir bedre eller da like gode som de til Samsung (hardware messig). Ellers ønsker jeg helst å kjøpe en ren Android telefon neste gang, og derfor er jeg spent på Marlin modellen  :)

 

Som eier av 6P ser jeg hva du mener, og er enig. Men, det er uansett en meget god telefon, som jeg er ytterst fornøyd med. Håper bare de beholder fingerprint-readeren på baksiden. Den er helt fantastisk!

Endret av Bleenda
Lenke til kommentar

 

 

Da kan det ikke være lang tid igjen til de nye Sailfish og Marlin Nexus telefonene kommer ut. Håper de blir bedre enn de som er ute nå. Ytelsesmessig skal de etter ryktene være på linje med Samsung sine nyeste iallefall.

Er vel snodig om de skulle bli _dårligere_. :-)

Når det er sagt synes jeg 5X funker tipp topp. Alt man trenger, for en fornuftig pris.

 

 

Byggekvaliteten på Nexus 5X og 6P er i følge tester, ikke like god som f.eks Samsung Galaxy S7. Kamera og skjerm er også bedre på Galaxy S7. Derfor skrev jeg at jeg håper de nye til Google blir bedre eller da like gode som de til Samsung (hardware messig). Ellers ønsker jeg helst å kjøpe en ren Android telefon neste gang, og derfor er jeg spent på Marlin modellen :)

 

 

Mulig det, men jeg har ikke hatt noe å utsette på byggekvaliteten på min 5X. Dog bruker jeg en gummibeskytter kjøpt fra Google på den, det hjelper sikkert på. S7 koster jo 2-3 ganger så mye. Personlig mener jeg det er for stor forskjell. Blir nok en Nexus neste gang også. :-)

Lenke til kommentar

 

Da kan det ikke være lang tid igjen til de nye Sailfish og Marlin Nexus telefonene kommer ut. Håper de blir bedre enn de som er ute nå. Ytelsesmessig skal de etter ryktene være på linje med Samsung sine nyeste iallefall.

 

Er vel snodig om de skulle bli _dårligere_. :-)

Når det er sagt synes jeg 5X funker tipp topp. Alt man trenger, for en fornuftig pris.

Kan skrive under på dette (fra 5X). Telefonen er ikke på høyde med samsung s6/7 når det kommer til byggekvalitet og skjerm, men til prisen er den ålreit, hvertfall med tanke på programvare. Kommer til å kjøpe Nexus igjen når ny kommer i November.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp en Nexus 5X, samtidig som at kona gikk fra eplefon til S7.

 

Dagen etter at hun fikk den mista hun den ut av dekslet og i flisene så den knuste i hjørnet.

 

Prisen for å fikse den er høyere enn å kjøpe en Nexus 5X.

 

Så for prisen hun (eller arbeidsgiveren) har måttet ut med for den telefonen kunne hun heller kjøpt 3 Nexus 5X og hatt 2 i reserve i tilfelle knusing.

 

Damer med små hender er en dårlig match med smarttelefoner. Tror hun har knust 6-7 mobiler de siste par årene.

Lenke til kommentar

 

 

Ja er vel en 6 mnd. ventetid minst før den dukker opp på Samsunge sine nye telefoner da eller? Hvordan bruker Samsung å ligge etter på slikt?

 

de er ganske trege dessverre, hvis ikke den tregeste av de største produsentene :/

Min Samsung Xcover 3 kjører fremdeles 5.1.1 og vil ikke oppdatere seg til noe høyere enda. Derimot har min S6 fått 6.0 versjonen.

Fruen kjøpte seg denne før helgen, og den kom med 6 :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...