Gå til innhold

VIDEO: Se livestream fra E-sportdagen 2016 i hele dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar dere imot spørsmål online og svarer på det? Fordi jeg har en del lag kamerater som prioriterer andre ting som å gå utendørs å fange pokemons osv, hva er fremtids planene for å få folk til å sitte mer inne og blod game?

 

Som flere har vært inne på i dag; sitte inne og blodgame gjør deg ikke til en god esporter. Dersom du ikke dedikere tid til å analysere og planlegge, kommer du ikke langt. Ferdig å fore troll.

Lenke til kommentar

Som flere har vært inne på i dag; sitte inne og blodgame gjør deg ikke til en god esporter. Dersom du ikke dedikere tid til å analysere og planlegge, kommer du ikke langt. Ferdig å fore troll.

 

Nå er jo de store spillene multiplayer, så hva hjelper det å planlegge, analysere alene, når de du spiller med prioriterer pokemon. Hvordan få personer i Norge til å ta e-sport mer seriøst?

Lenke til kommentar

Eg kom til skade for og se E-sport dagen som rune henviste til i sin video, der blir det snakket mye om og professionalisere esport, og ulike aspekter som må til for att E-sport skal bli bedre motatt av almenheten. Det var snakk om en del sponsorer nasjonale/lokal og utenlandske, sponsorer til de forskjellige E-sport klubbene er og forblir en sentral del for att utøvere kan satse fullttid og utvikle seg til sitt maximale poentesiale. Men da må de norske spill miljøe og gå en runde med seg selv. Hvilken holdninger skal man godta og fremstå som seriøse aktører, da vill de bli mye enklere for andre aktører og komme på banen med tdm penge inskudd til E-sport klubber. Det ble og snakket om hva som skal til for att E-sport blir mer "stue" rent, hva skal til for att Ola Nordmann ser på e-sport som en like vanlig ting som fortball/handball/volleyball/svømming/springing/ski osv... Her kommer eg stadig tilbake til en konklusjon i mine tanker, og det er att norsk e-sport og gaming gennerelt må få mer dekning i offentlige store media kanaler som tdm aviser, tv, radio. Her er det en stor jobb som må gjørest og det må pushest får en satsning, får å få dette dekket under større aktører som NRK tv2 og radio. Det er ikke og stikke under en stol att e-sport i norge hadde fått en strek vekst i fårståelse om det hadde blitt sendt på tv midt i beste sende tid på NRK eller tv2. Pr dags dato sendes mye rart på norsk tv, så å få dette dekket på tv brude ikke blitt noe problem? Her snakker eg selvsakt om større turneringer som sluttspillet i telenor ligaen, med kommentatorer og ekspert panel, det var ikke så lenge siden det ble sendt hele norge bygger i minecraft, nå husker ikke eg riktig hvilken kanal dette var på men eg tror det var en av nrk sine. Mer av denne type satsing, tror eg og mener eg hadde hjulpet Ola Nordmann og se att det faktsik kan drivest seriøst. Og dermed vill det fortere bygges større akspet og forstålelse ovenfor e-sport i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...