Gå til innhold

E-SPORT: Ny regel rystar Counter-Strike-verda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ingen CS spiller selv, men sist jeg sjekket så består et CS lag av 5 spillere, ikke 5+1. Tror nok CS scenen skal fint klare seg uten en coach bak dem som alle andre esportslag idag.

 

Problemet her er at veldig mange profflag har dedikert "In-Game Leader"-rollen til treneren, slik at spillerne kan fokusere mer på selve spillet, uten å måtte tenke til de grader på taktikk og strategi. Vet ikke helt om jeg støtter den nye regelen selv, men skjønner hvorfor de reagerer.

Lenke til kommentar

Er ingen CS spiller selv, men sist jeg sjekket så består et CS lag av 5 spillere, ikke 5+1. Tror nok CS scenen skal fint klare seg uten en coach bak dem som alle andre esportslag idag.

 

Synes dette selv, det er et riktig steg av vavle håper ikke de går tilbake på dette. Dette er noe jeg syne bør være innad i 5manns laget.  

Lenke til kommentar

Hvordan er det Valve som bestemmer dette?

 

De bestemmer hva som skal skje i de turneringene Valve sponser, hence Majors. Det er ikke en Major med mindre Valve sponser turneringen (Point a gun at me if I am wrong though).

 

Alle andre turneringer, for eksempel ESEA turneringen som er beskrevet her, så velger Admins å la coachene være en del av laget, så det blir 5+1. For der har ikke Valve noe de skulle ha sagt.

 

Håper dette avklarte det du lurte på :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regelen er jo i utgangspunktet fin, da de fleste kan se fordelene med å begrense lag til 5 spillere som bidrar aktivt under en kamp. For eksempel øker dette verdien til 'in-game leaders', samtidig som det gjør det lettere for nye lag å etablere seg, da de ikke trenger et stort støtteapparat rundt seg for å kunne konkurrere på like vilkår.

 

Problemet, slik jeg ser det, er at Valve her har vært alt for sene på banen. I Dota 2, der trenere aldri har hatt noen som helst form for kommunikasjon med laget, verken under selve kampen eller i drafting-fasen (så vidt jeg vet?), fungerer det jo utmerket. Slik kunne det også vært i CS:GO, men når det, både av Valve (Majors) og andre turneringsarrangører, nå spesielt det siste året har blitt praktisert og lagt til rette for en sjettemann med både kommunikasjon og egen PC for visuelt overblikk til å hjelpe laget, er det jo klart at dette vil ramme en rekke mennesker som har dette som fulltidsjobb. Indirekte vil det jo også ramme lagene, som for eksempel har signert kontrakter for flere millioner med viten om at de kan bruke en trener i en aktiv rolle. Det er jo en rekke overganger jeg regner med ikke ville skjedd om lagene hadde kjent til denne endringen i forkant.

 

Som et minimum burde jo dette blitt informert om i god tid før endringen trer i kraft, slik at folk ikke blir arbeidsløse på dagen basert på noe de ikke har noen som helst kontroll over.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det Valve som bestemmer dette?

 

Alle andre turneringer, for eksempel ESEA turneringen som er beskrevet her, så velger Admins å la coachene være en del av laget, så det blir 5+1. For der har ikke Valve noe de skulle ha sagt.

Nja. De står selvsagt fritt til å velge hvordan de vil gjøre det helt selv, men det ligger jo et ganske tydelig hint i slutten av mailen fra Valve.

 

"... but if you want to align your events with ours then we recommend using this coaching rule."

 

Dermed er det nesten gitt at turneringsarrangører som har lyst til å arrangere neste major blir nødt til å innføre denne regelen ganske raskt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner baktanken med dette, men Riot jobber jo i motsatt retning av dette.

 

Nå i sesong 6 får coachen sitte å høre på spillerne når de kommuniserer med hverander, coachen kan ikke kommunisere med spillerne sine.

 

CS har vært en 6 mot 6 sport rimelig lenge, og det har fungert veldig bra så vidt jeg er bekjent. Det er vært et ønske om denne måten å coache på I LoL samfunnet også.

 

Når det er sagt, så vil jeg tro at det blir enormt mye pauser i matchene med 4x30 sekender tilgjengelig, noe som er negativt for oss seere.

 

totalt 8x30 sekunder (om det er 4x30 hver), er en del tid. Det vil også være mer opphold mellom kartene. Jeg tror dette

 

Det er også synd for de som nødvendigvis ikke er bra spillere rent mekanisk, men er veldig bra på taktikk, planlegging. Denne gruppen blir satt litt tilbake tror jeg.

Lenke til kommentar

Valve ødelegger jo spillet for hver patch, så hvorfor ikke dette også, håper egentlig at INGEN lag stiller opp bare for å straffe Valve, de har altfor mye makt pga personer som ikke vet bedre.

Men det er vel ikke overraskende at Valve bare gjør ting for å komme i historie bøkene som det mest fucka selskapet ever.

Lenke til kommentar

Valve ødelegger jo spillet for hver patch, så hvorfor ikke dette også, håper egentlig at INGEN lag stiller opp bare for å straffe Valve, de har altfor mye makt pga personer som ikke vet bedre.

Men det er vel ikke overraskende at Valve bare gjør ting for å komme i historie bøkene som det mest fucka selskapet ever.

haha, denne endringen er en av de bedre valve har gjort..

Lenke til kommentar

Kanskje for deg og de som ikke spiller "profesjonelt", men ellers?

Nei ikke akkurat, dette føyer seg bare inn i rekken av retard endringer valve har gjort, spillet var bra, men de siste 2 årene har de ødelagt spillet og slikt liker vi, men det ironiske er jo at folk fortsatt spiller og kjøper keys og støtter disse retard endringene.

Men når 90% av alle folk er en saueflokk så er det ikke rart dette funker.

 

Men det er jo tross alt ett "skill" basert spill med ekstremt bra hitreg og bra servere, nei vent, det var ikke CS, må være ett anna spill jeg blander med.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...