Gå til innhold

Telias «fri roaming» er egentlig ikke helt fri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske de kunne gjøre som i Danmark. Fri bruk av alt til 119/mnd. Så kan du justere opp etter om du vil ha mer fart.. La merke til det på TV der nede i sommer :)

 

Danmark er et flatt land med relativt høy befolkningstetthet. Kostnadene ved utbygging av telenett i Danmark er nesten gratis sammenlignet med Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

@nimrad: Da skaffer du deg et lokalt sim-kort. Enklere og billigere for alle parter! ;-)

Absolutt ikke enklere og heller ikke billigere for de som da må nå meg på et Belgisk nummer.

Man kan da viderekoble til utenlandsk nummer? Jeg gjorde det på lange utenlandsreiser (ferie) før, til og med til Asia, uten at jeg kan huske noen kjemperegninger på det selv om jeg brukte å kjøpe lokale simkort selv for ukesreiser. Jeg jobber primært med utenlandske firmaer i Norge, og mange av de har viderekoblet utenlandske nummer til sitt norske for å slippe å ha med to tefloner hele tiden.

Men mye som har skjedd på 10-15 år, hva vet jeg.

Lenke til kommentar

 

@nimrad: Da skaffer du deg et lokalt sim-kort. Enklere og billigere for alle parter! ;-)

Absolutt ikke enklere og heller ikke billigere for de som da må nå meg på et Belgisk nummer.

 

Med dual-SIM-telefon er det veldig enkelt.

Nordmenn som absolutt _må_ prate med deg kan uansett bruke flust av ymse nettbaserte kommunikasjonskanaler som også tilbyr tale/video (FB-Messenger, WhatsApp, Skype, appear.in, etc.).

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Jeg går skole i sverige og skifter over til telia pga roam like home. Skuffet ble eg da eg fant ut at de hadde denne idiotiske begrensningen.

Og et svensk simkort er utelukket.

Får ikke registrert det eller skaffet abonnement pga at eg ikke har svensk personnummer...

Og kontant kort er svindyrt :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg går skole i sverige og skifter over til telia pga roam like home. Skuffet ble eg da eg fant ut at de hadde denne idiotiske begrensningen.

Og et svensk simkort er utelukket.

Får ikke registrert det eller skaffet abonnement pga at eg ikke har svensk personnummer...

Og kontant kort er svindyrt :S

Da anbefaler jeg du sjekker hva Telias kontantkort koster. Det er OK priser hvis du kjøper pakker.
Lenke til kommentar

Man kan da viderekoble til utenlandsk nummer? Jeg gjorde det på lange utenlandsreiser (ferie) før, til og med til Asia, uten at jeg kan huske noen kjemperegninger på det selv om jeg brukte å kjøpe lokale simkort selv for ukesreiser. Jeg jobber primært med utenlandske firmaer i Norge, og mange av de har viderekoblet utenlandske nummer til sitt norske for å slippe å ha med to tefloner hele tiden.

Men mye som har skjedd på 10-15 år, hva vet jeg.

Da må man betale tellerskritt som om du ringer fra ditt norske nummer til ditt utenlandske nummer for alle viderekoblede samtaler. Og så går det ikke an å "viderekoble" SMS/MMS på en enkel måte.

 

Med dual-SIM-telefon er det veldig enkelt.

Nordmenn som absolutt _må_ prate med deg kan uansett bruke flust av ymse nettbaserte kommunikasjonskanaler som også tilbyr tale/video (FB-Messenger, WhatsApp, Skype, appear.in, etc.).

Men kan du mene at det er enklere å enten skaffe seg en ny telefon med dual-sim eller be venner, bekjente og alle andre som eventuelt måtte ønske å ha tak i meg å bruke andre sosiale medier? Det er så klart mulig, men det er ikke enklere for meg.

 

Det er noe som ikke stemmer her. Det er f..n ikke normalt at Telenor har et bedre tilbud enn Telia. Det MÅ være noe annet de har skrudd opp prisene på.

Joda, det er ikke helt uvanlig at Telenor tilbyr mer ekstra småting i pakkene til en høyere pris. Som Telia sier. Hvor mange er det egentlig dette gjelder? Endret av Nimrad
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Verdt å merke at dette gjelder kun der det koster Telia. I land der de har eget nett gjelder ikke disse begrensningene.

 

"Roam Like Home EU, EØS og Sveits betyr at du kan bruke abonnementet ditt som hjemme, når du er på reise i EU, EØS og Sveits. Innenfor Norden* og Baltikum så er det ingen begrensninger på reiselengde, men i resten av EU, EØS og Sveits er det en grense på 45 av de siste 90 dagene."

 

Kilde: https://telia.no/kundeservice/mobil-i-utlandet/prisliste-i-utland

 

Er godt gjemt, uthev roam like home, velg så "Gjelder Roam Like Home uansett hvor lenge jeg befinner meg i utlandet?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...