Gå til innhold

Forskere har laget glass som skifter fra gjennomsiktig til sort på et blunk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett elektro-kromme glass som skifter fra vanlig glassklart og gjennomsiktig til diffust hvitt ugjennomsiktig (som likevel slipper gjennom lys). Disse er tilgjengelige nå, men krever mange av de samme byggematerialene som flatskjermer og er derfor mye dyrere enn vanlige vinduer. Kan på en måte sammenlignes med en TV som bare har én gigantisk piksel og mangler baklys, ramme og det meste av elektronikken.

 

Jeg skulle gjerne hatt begge varianter i samme vindu. Et som styrer innsyn/utsyn uten å mørklegge rommet og et som kan mørklegge rommet i tillegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sett elektro-kromme glass som skifter fra vanlig glassklart og gjennomsiktig til diffust hvitt ugjennomsiktig (som likevel slipper gjennom lys). Disse er tilgjengelige nå, men krever mange av de samme byggematerialene som flatskjermer og er derfor mye dyrere enn vanlige vinduer. Kan på en måte sammenlignes med en TV som bare har én gigantisk piksel og mangler baklys, ramme og det meste av elektronikken.

 

Jeg skulle gjerne hatt begge varianter i samme vindu. Et som styrer innsyn/utsyn uten å mørklegge rommet og et som kan mørklegge rommet i tillegg.

 

Det må vel bli et standard-produkt før eller senere? Det er vel noe de fleste kunne tenke seg hvis de får tilbudet, og da blir det et spørsmål om masseproduksjon > pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...