Gå til innhold

Nvidias skal trolig ikke lansere flere kraftige spillnettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er is så fall meget trist. Har 2 av disse i huset og de har en ytelse som er helt rå. Meget bra tablets som kun trenger litt finpuss i det kosmetiske designet etter min mening......mye ytelse/per krone på disse brettene.

 

Helt enig. Er meget godt fornøyd med min shield tablet til under 2000 kr.

Lenke til kommentar

Høres ut som det er økonomiske årsaker bak.

 

Jeg kan ikke akkurat si jeg har lagt spesiellt merke til denne spillplattformen en god stund nå. Er jo gjerne stuekonsoller som PS4 og Xbone jeg har hørt mest om muligens. Også finnes jo Playstation Vita som jeg ikke har noe særlig forhold til heller, men de er jo en slags direkte konkurrent til nVidia shield.

Lenke til kommentar

Også finnes jo Playstation Vita som jeg ikke har noe særlig forhold til heller, men de er jo en slags direkte konkurrent til nVidia shield.

 

Det er vel å dra den litt langt. Slik jeg ser det så har ikke Nvidia Shield noen direkte konkurrenter hvis man ser på funksjonene og kraften. Strømming av PC-spill for eksempel + at den kan brukes både som en stasjonær og håndholdt konsoll.

 

Shield er vel det mest "revolusjonerende" som har kommet på spillmarkedet de siste årene. Desverre så er det jo slik at folk følger gamle vaner og etter hva jeg har sett så har de ikke akkurat hatt massive reklamekampanjer.

 

Hvis man ser på det økonomiske så har nok Nvidia tjent penger, bare ikke nok, og det er nok viktigere for dem å fokusere energien der de tjener mest penger. Spekulasjon fra min side selvfølgelig, men det har vært grunnen for å avslutte en produktlinje nok av ganger for andre produsenter tidligere.

Lenke til kommentar

Nvidia er også eneste produsent som lager nettbrett i 8-tommers størrelse med prosessorer i topp- i stedet for middelklassen. Jeg hadde tenkte å kjøpe meg det nye nettbrettet når det kom, men nå virker det som det ikke er noen alternativer. Spill var for meg mer en ettertanke.

Lenke til kommentar

 

Også finnes jo Playstation Vita som jeg ikke har noe særlig forhold til heller, men de er jo en slags direkte konkurrent til nVidia shield.

 

Det er vel å dra den litt langt. Slik jeg ser det så har ikke Nvidia Shield noen direkte konkurrenter hvis man ser på funksjonene og kraften. Strømming av PC-spill for eksempel + at den kan brukes både som en stasjonær og håndholdt konsoll.

 

Shield er vel det mest "revolusjonerende" som har kommet på spillmarkedet de siste årene. Desverre så er det jo slik at folk følger gamle vaner og etter hva jeg har sett så har de ikke akkurat hatt massive reklamekampanjer.

 

Hvis man ser på det økonomiske så har nok Nvidia tjent penger, bare ikke nok, og det er nok viktigere for dem å fokusere energien der de tjener mest penger. Spekulasjon fra min side selvfølgelig, men det har vært grunnen for å avslutte en produktlinje nok av ganger for andre produsenter tidligere.

 

 

Mulig det, men de er begge portable konsoller da i det minste.

Lenke til kommentar

Det er sant, jeg tenker bare på hva man kan gjøre/ mulighetene :) Sånn sett så er jo NDS også en "direkte" konkurrent. Men jeg vil anta at Nintendo, Nvidia og Sony prøver å nå ganske forskjellige målgrupper. Målgruppen til Nvidia, slik jeg ser det, er nok rettet litt mot entusiaster. Tror ikke det er mange som trenger eller bruker alle mulighetene til Shield.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Moonlight funnker fjell det, og man kan bruke trådløs kontroller direkte fra pcn, istedet for å bruke den etter min mening alt for klumpete nvidia-kontrolleren. Selv har jeg en Nvidida Shield TV, og har testet både Moonlight og GameStream. Selv om Moonlight gir bedre innstillingsmuligheter og muligheten til å bruke kontroller direkte med pcn, synes jeg ytelsen på Gamestream er langt mer stabil. 

 

Når spørsmål om hva Shield som stasjonær enhet kan gjøre så bruker jeg min primært som mediestreamer. Installert med SPMC (kodi fork) og streamer filmer og serier fra stasjonærpcn. I tillegg har den Netflix med støtte for 4K, og streaming av spill fra stasjonær funker så og si sømløst i 1080p 60fps. For min del har shield tv vært en god investering. 

Salg av nettbrett har jo etter sigende gått tilbake så jeg skjønner hvorfor ikke Nvidia eventuelt vil satse videre på det. Også Android TV er jo et produkt som kan virke overflødig for de fleste så en ny håndholdt kan virke som det mest naturlige valget.

Lenke til kommentar

Må si Shield nettbrettet er en av de beste kjøpet jeg har gjort. Utrolig mye kraft for penga og slår flere high end nettbrett i spill ytelse.

 

En ny utgave ville ha satt den øverst på tronen igjen. Veldig synd siden det er ingen andre som satser på spill fokusert nettbrett så bra som Nvidia.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...