Gå til innhold

– Dette er den beste mobilskjermen på markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung har vel knust konkurransen i generell skjermkvalitet siden Note 4, med stadige forbedringer (især i strømeffektivitet og lysstyrke) for hver nye generasjon siden da. Jeg vet enda ikke om en eneste mobiltelefon med LCD-skjerm som kan slå Note 4, for å ikke snakke om de bedre S6, S7 og Note 7. Den beste LCD-skjermen finner man vel fortsatt på iPhone 6 (6S tok et tilbakesteg).

 

Det er også gledelig å se at Samsung endelig har begynt å levere andre selskaper med like gode AMOLED-skjermer som i deres egne telefoner; Googles Nexus 6P og nå nylig OnePlus 3 er eksempler på det (de mangler dog den skyhøye lysstyrke-overdriven). En veldig viktig ting for de av oss som foretrekker AMOLED, men kan ikke fordra TouchWiz.

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor lite krefter hadde det tatt å opplyst hvilken skjermteknologi det dreier seg om når dere først velger å skrive om overlegne skjermer ..

 

Brukte gsmarena.com og fant dette om mobiltelefonen, den er også i det nesten dyreste prissjiktet da den scorer 9/10 på hvor dyr den måtte være:

 

 

 

Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors

 

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note7-8082.php

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lite krefter hadde det tatt å opplyst hvilken skjermteknologi det dreier seg om når dere først velger å skrive om overlegne skjermer ..

 

Brukte gsmarena.com og fant dette om mobiltelefonen, den er også i det nesten dyreste prissjiktet da den scorer 9/10 på hvor dyr den måtte være:

 

 

 Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors

 

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note7-8082.php

Står nå at det er den beste mobilskjermen. Da gleder det vel alle teknologier. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dessverre har amoled akkurat de samme problemene med innbrenning i dag som de alltid har hatt. Gå i butikken og se på et par toppmodeller som har stått lenge så ser du hvor ille det er. Nexus 6P er et fint eksempel på dette.

 

Og det gjør jo argumentet om å få vite hva slags skjerm som er i bruk, bare enda mer aktuellt. Da vet man ihvertfall hva man får for alle pengene.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke noe å si på prisen. Den er dyr, men den knuser iPhone på omtrent alle områder. Det eneste som gjør at iPhone vil selge like bra, om ikke bedre, er at den heter Samsung, og ikke iPhone. Dessuten foretrekker jeg Android, som kan gjøres langt mer personlig enn iOS.

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The iPhone 7 Plus is expected to come in 5.5in with a QHD display of 2560 x 1440 resolution and a Corning Gorilla Glass 5 screen. Note that that is almost the exact same as the Note 7. The difference here between the displays is two thing: the Note 7 is 0.2in larger at 5.7in and the iPhone 7 Plus will have a 3D Touch display.

 

Har vært eier av både Samsung og iPhone. For å være helt ærlig har jeg aldri erfart at den ene telefonen er noe spesielt bedre enn den andre. Jeg hadde merkelig nok mer tekniske problemer med Samsung enn med iPhone.

Lenke til kommentar

iphone 7 vil ha samme oppløsning som Galaxy Note 7, samme type glass, og med støtte for 3D-touch (Noe Galaxy Note 7 ikke har).

 

Mulig, men blir den vanntett? Støtte for hodetelefon-utgang (hvorfor i all verden skulle de fjerne dette?). Støtte for SD-kort? Trådløs lading? iPhone 7 må virkelig et steg opp fra iPhone 6s for å nå igjen sine nærmeste konkurrenter. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...