Gå til innhold

RYKTE: – MacBook Pro skal få både OLED-berøringsskjerm og fingeravtrykkleser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er mest spent på hvor mye ram den kan ha. Dagens modell takler bare 16 GB ram, og det begynner å bli litt trangt for oss utviklere som av og til må kjøre mange virtuelle maskiner samtidig.

 

 

64 gb hadde vært digg om man kjører fusion og tester masse ræl. Spennende med mulighet for thunderbolt nettverkswitch for flere VLAN

Lenke til kommentar

 

 

 

Enig, så få porter er en ganske stor ulempe, i tillegg er det poengløst, da det glatt er plass til fler.

 

AtW

 

Mhm... bruker min MBA når jeg reiser. Og då gjerne har jeg den på ladning, kobler til tlf (for å ladde) og minnepenn med noe info... 

dagens macbook har kun 1. Så jeg må velge, om jeg vil ladde eller koble til minnepenn... Idiotisk :)

Lenke til kommentar

Les før du kommenterer. Det hjelper!

 

Det ble skrevet om erstatning for funksjonstastene for flere måneder siden, jeg fikk det med meg allerede da.

 

Jeg ønsker ikke en fettoppsamlingsskjerm om det aå er erstatning for erstatning for ei enkelt tasterad.

 

På min bærbare har jeg ikke engang tatt av beskyuttelsesplasten på pekeplata så. Jeg bruker utelukkende mus og skal ikke ha noen fettoppsamlingsplater.

 

Synes ikke noe om at du synser om at andre har lest eller ikke. Spesielt ikke når du tar feil.

 

Tåler til nød fettoppsamling på mobilen, men den er bruk og kast og byttes 2-3 ganger i året.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Les før du kommenterer. Det hjelper!

På min bærbare har jeg ikke engang tatt av beskyuttelsesplasten på pekeplata så. Jeg bruker utelukkende mus og skal ikke ha noen fettoppsamlingsplater.

 

 

Omg. Du vet at ting kan vaskes? Jeg har Surface med touch skjerm og min morgenrutine på jobb når jeg docker den til kontoret er å stryke av sofa-surfe merkene fra kvelden før.

 

Så enkelt kan det faktisk gjøres.

 

http://www.dovigen.no/kontorrekvisita/datarekvisita/renseprodukter/am-renseprodukter/rens-am-skjerm-oneclean-alt-i-ett-sort-775029-p0000028933

Lenke til kommentar

 

Jeg er mest spent på hvor mye ram den kan ha. Dagens modell takler bare 16 GB ram, og det begynner å bli litt trangt for oss utviklere som av og til må kjøre mange virtuelle maskiner samtidig.

Mener det går ann å oppgradere til 32Gb ved å bytte ut brikkene.

 

 

RAM kan ikke byttes på noen nyere Macbook med unntak av den utdaterte Non-Retina 13" fra 2012.

 

RAM er loddet på hovedkortet.

Lenke til kommentar

kjøpe mbp i 2015 og blir litt sjalu når jeg ser de begynner å anvende oled, dette er skikkelig stas, jeg har 2016 modellen oled tv fra lg og de er skikkelig rå, anbefaler alle å kikke på hva en oled skjerm kan og klarer prestere.

 

Dersom de klarer å presse høyere en 60hz og mulighet for low persistence for gaming ville jeg solgt mine 2015 mbp model og kjøpt den nye, så stor forskjell er det, og ips panelet på 2015 modellen har svært imponerende kvalitet, det eneste er at det er endel motion blur og etterslep når man begeveger musepekeren rundt, men kvaliteten er seriøst bra

Lenke til kommentar

kjøpe mbp i 2015 og blir litt sjalu når jeg ser de begynner å anvende oled, dette er skikkelig stas, jeg har 2016 modellen oled tv fra lg og de er skikkelig rå, anbefaler alle å kikke på hva en oled skjerm kan og klarer prestere.

 

Dersom de klarer å presse høyere en 60hz og mulighet for low persistence for gaming ville jeg solgt mine 2015 mbp model og kjøpt den nye, så stor forskjell er det, og ips panelet på 2015 modellen har svært imponerende kvalitet, det eneste er at det er endel motion blur og etterslep når man begeveger musepekeren rundt, men kvaliteten er seriøst bra

 

Det er ikke skjermen på Macbook som etter ryktene får OLED panel.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Lenovo-laptop for et par år siden med en trykkfølsom skjerm der F-tasteraden vanligvis er, slik at de i teorien kunne konfigureres til forskjellige funksjoner i forskjellige applikasjoner. Høres ut som tanken er omtrent den samme som Apple har nå.

 

Det var helt håpløst, av to grunner:

1. Man kan ikke kjenne med fingrene hvor knappene er, noe som gjør dem kronglete å bruke. Man må altså se ned på tastaturet for å treffe riktig knapp.

 

2. På vanlige F-taster på laptopper har man gjerne to funksjoner på samme knapp, avhenging av om man holder nede funksjonstasten (Fn) samtidig. Med de dynamiske knappene ble det litt forsinkelse når man holdt nede Fn-tasten før F-tastet byttet funksjon, noe som også ble ganske irriterende i lengden. Resultatet ble at jeg sluttet å bruke de sekundære funksjonene på F-tastene (f.eks. stille volumet).

 

Det siste problemet kan det jo hende Apple løser bedre enn Lenovo, men jeg klarer ikke å se hvordan de kan gjøre noe med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...