Gå til innhold

Slik fungerer den nye sporingsfunksjonen i Pokémon GO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Niantic sin måte å nok en gang si: Vi driter i spillere på landet og mindre bebodde steder.  :new_woot:

 

Eller som en kommentar på reddit så fint fikk det frem:

0.34.0
WHAT'S NEW
-Added dialog box for rural players upon login that says "Huh? You're still playing? Really? Uh...well, okay then. Good luck I guess haha."
-Periodic dialog boxes for rural players during play: "So, like, are you a farmer or something? What are you even doing out there?"; "Hey make sure you check out the store lol."; "Dragonite! Haha jk it's Rattata."
-Minor text fixes
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fikk den nye trackern med oppdateringen i natt og den fungerer utmerket.

Akkurat nå er jeg flere km unna nærmeste pokestop og trackern viser pokemons som er innen 700 meter, og de stemmer faktisk med hva jeg finner om jeg trør en runde her. Det du ser på trackern er reellt og den oppdaterer seg i sanntid, som er en stor forbedring fra forrige "versjon".

 

Foreløpig får du ikke vite hvilken retning du må bevege deg i for å finne en spesifikk type, uten å ha pokestops i nærheten.

Men det er jo ikke akkurat det samme som å si at sporingssystemet er ubrukelig om man ikke er midt i byen.

Lenke til kommentar

Sitter i ro på jobb og gps'en sender duden all over, og fikk opp beskjed om at jeg bevegde meg for fort. Flinke til å fikse GPS systemet er de hvertfall ikke :p

 

Sikker på at det ikke er mobilen din som er problemet? Vet om flere som har en ikke fult så god mobil som tar seg en spasertur every know and then, samt kan det være bygningen som gjør at GPS'en din ikke er helt god. Med andre ord, ikke Niantic sin feil

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Sitter i ro på jobb og gps'en sender duden all over, og fikk opp beskjed om at jeg bevegde meg for fort. Flinke til å fikse GPS systemet er de hvertfall ikke :p

 

Sikker på at det ikke er mobilen din som er problemet? Vet om flere som har en ikke fult så god mobil som tar seg en spasertur every know and then, samt kan det være bygningen som gjør at GPS'en din ikke er helt god. Med andre ord, ikke Niantic sin feil

now*

Men ja. Er nok sannsynligvis GPS modulen eller bygningen som skaper "problemene" der.

De fleste på jobben merker det samme, og det er nok fordi bygningen gjør visibiliteten til satelittene noe dårlig, for den er ganske nøyaktig så fort man går ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, det er nok litt bygningen sin feil, men har opplevd problemer ute også. Ikke mobilen sin feil. Her om dagen var jeg i sentrum, gikk ned på jernbanetorget tbane, og da bestemte spillet seg for at jeg var 50 meter hjemmefra på røa. Fanga 3 stk der før jeg kom ut på majorstua. Burde jo ha blitt plassert på siste punkt eller et eller anna.

Lenke til kommentar

Joda, det er nok litt bygningen sin feil, men har opplevd problemer ute også. Ikke mobilen sin feil. Her om dagen var jeg i sentrum, gikk ned på jernbanetorget tbane, og da bestemte spillet seg for at jeg var 50 meter hjemmefra på røa. Fanga 3 stk der før jeg kom ut på majorstua. Burde jo ha blitt plassert på siste punkt eller et eller anna.

En enkel sjekk er jo å åpne for eksemepel Google Maps for å se om plasseringa stemmer overens.

Lenke til kommentar

På min Huawei P8 lite måtte jeg velge (alle) på batteri-innstillinger for beskyttede apper.Var ikke dette på ble gps'en noe sporadisk og feilplassert.Har siden oppdatert til Marshmellow og nå slipper jeg det.Leste litt på nett at det var et problem med gps'en på en del Huawei telefoner som hadde lollipop,bade når det gjaldt pokemon og diverse treningsprogrammer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...