Gå til innhold

Påstanden «Norges raskeste nett» henger igjen på flere av Telenors nettsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvem bryr seg om at de har Norges raskeste nett når de har Norges minste datapakker?

Ingen andre har mobilabonnementet med 60 GB data, så det er faktisk omvendt. Ingen andre tilbyr like store datapakker kombinert med mobilabonnementet som Telenor gjør per idag.

 

ok... Av abonnementer som vanlig arbeidstakere har råd til så er det ingen som har så små datapakker til prisen telenor tilbyr.

299,- for 2GB hos Telenor.

299,- for 5GB hos Chess

249,- for 3GB hos OneCall

299,- for 3GB hos Telia

299,- for 5GB hos Ice

 

Samme er det på de øvrige abonnementene hos Telenor som koster litt mer eller mindre enn 299,- 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvem bryr seg om at de har Norges raskeste nett når de har Norges minste datapakker?

Ingen andre har mobilabonnementet med 60 GB data, så det er faktisk omvendt. Ingen andre tilbyr like store datapakker kombinert med mobilabonnementet som Telenor gjør per idag.

 

ok... Av abonnementer som vanlig arbeidstakere har råd til så er det ingen som har så små datapakker til prisen telenor tilbyr.

299,- for 2GB hos Telenor.

299,- for 5GB hos Chess

249,- for 3GB hos OneCall

299,- for 3GB hos Telia

299,- for 5GB hos Ice

 

Samme er det på de øvrige abonnementene hos Telenor som koster litt mer eller mindre enn 299,- 

 

 

Betaler 249,- for 5GB hos Djuice (telenor) jeg da.

Lenke til kommentar

 

 

Hvem bryr seg om at de har Norges raskeste nett når de har Norges minste datapakker?

Ingen andre har mobilabonnementet med 60 GB data, så det er faktisk omvendt. Ingen andre tilbyr like store datapakker kombinert med mobilabonnementet som Telenor gjør per idag.

 

ok... Av abonnementer som vanlig arbeidstakere har råd til så er det ingen som har så små datapakker til prisen telenor tilbyr.

299,- for 2GB hos Telenor.

299,- for 5GB hos Chess

249,- for 3GB hos OneCall

299,- for 3GB hos Telia

299,- for 5GB hos Ice

 

Samme er det på de øvrige abonnementene hos Telenor som koster litt mer eller mindre enn 299,- 

 

 

 

Igjen, du nevnte ikke pris. Du nevnte at de har Norges minste datapakker som er feil, de har de største tilgjengelige av alle operatører.

 

At det er kostbart er en annen sak, Telenor har etter siste endring i abonnementsporteføljen åpenbart satset mot storbrukere (som meg selv, ingen andre kan levere de 60 GB jeg har hos Telenor i dag) og har ganske dårlig tilbud til de som bruker mellom 0,5-20 GB hvor man får mer for pengene andre steder. 

Lenke til kommentar

 

*snip*

 

 

Igjen, du nevnte ikke pris. Du nevnte at de har Norges minste datapakker som er feil, de har de største tilgjengelige av alle operatører.

 

At det er kostbart er en annen sak, Telenor har etter siste endring i abonnementsporteføljen åpenbart satset mot storbrukere (som meg selv, ingen andre kan levere de 60 GB jeg har hos Telenor i dag) og har ganske dårlig tilbud til de som bruker mellom 0,5-20 GB hvor man får mer for pengene andre steder. 

 

 

Ok, la meg omformulere: "De har norges minste datapakker i forhold til pris"

Greit nok at de har et 60GB abonnement som ingen andre tilbyr, men jeg tillater meg å tro at antallet brukere som har dette abonnementet er mikroskopisk sammenliknet med antall folk i Norge som har abonnement i "normale" prisklasser (2-3-400,-).

Det er derfor det er så rart at Telenor har redusert mengden data du får i disse abonnementene sammenliknet med den forrige porteføljen deres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ok, la meg omformulere: "De har norges minste datapakker i forhold til pris"

Greit nok at de har et 60GB abonnement som ingen andre tilbyr, men jeg tillater meg å tro at antallet brukere som har dette abonnementet er mikroskopisk sammenliknet med antall folk i Norge som har abonnement i "normale" prisklasser (2-3-400,-).

Det er derfor det er så rart at Telenor har redusert mengden data du får i disse abonnementene sammenliknet med den forrige porteføljen deres.

 

 

 

Det virker som om de sikter seg inn mot storbrukere som ønsker 20+ GB data, jeg ville personlig anbefalt noen andre enn Telenor for ordinært bruk da som du ramset opp det finnes mye bedre alternativer til en fornuftig pris.

 

De har vel finregnet på at en del kommer til å bli hos dem pga samlefaktura for familien (bredbånd, mobil++) som samtidig vil ha inkludert bruk i EU/EØS og kanskje en mobiltelefon eller to kjøpt på Swap-tilbudet de ha. Det er jo ofte en totalpakke, jeg har selv stort sett holdt med til de som har hatt best pris kombinert med mest mulig data men etter Banzai mistet 100 GB-pakken, Hello la om abonnementene sin og de andre billigoperatørene ikke tilbyr noe over 25 GB så har jeg ikke noe valg utenom Telenor. Telia tilbyr jo 40 GB men jeg har best dekning der jeg ferdes med Telenor og ikke minst så ønsker jeg ha muligheten til å ringe via 4G med Volte noe Telia ikke kan gi meg enda.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at de sikter til deres 4G+ fart på 450 Mbit/s nedlasting.

 

Det er jo bare en teoretisk hastighet som kun gjelder 60 gb abbonomentet fart på 450 tror jeg også blir vanskelig å oppnå da det er en delt resurs beste jeg har oppnådd med såkalt frifart abonoment er 170 hos telenor og 220 hos telia.

 

Men forløbig er telia best her jeg bor det vil si best fart de fleste plasser og det er vel det tek.no testen går ut ifra flest plasser over 15 der man ikke detter ned på edge.

Hjelper lite å ha megahøy høy fart hvis man detter ned støtt og stadig på 3g eller edge.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...