Gå til innhold

SNIKTITT: På hjul med Sync, Siri og CarPlay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor sideloadet dere ikke bare Android Auto? Kan enkelt gjøres fra feks APKMirror.

 

I første omgang ønsket vi å se på CarPlay, og dette var bare en liten sniktitt på løsningen. Vi kommer senere til å låne en bil en litt lenger periode, og da kommer vi til å gjøre en grundig test av både CarPlay og Android Auto – og sammenligne disse mot hverandre. Men så lenge Android Auto ikke er tilgjengelig for folk flest (selv om det går å ta noen snarveier, som du sier) ønsker vi å vente til det blir lansert. Da er det litt mer relevant også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske fascinerende hvor viktig"bilradioen" har blitt. Det lånes en bil for kjøretur uten at kjøreegenskaper eller annet bilrelatert er nevnt med et ord. Sågar planlegges det et lengre lån for å teste det samme. Og jeg skjønner det godt. Vi blir fort bortskjemt med smarttelefoner, nettbrett m.m. og forventer minst like bra systemer i bilen. Spesielt kartene på innebygd navigasjon er ofte dårlige, og koster blod å oppdatere. Og oftest er de basert på fylke - kommune - by - gate - nr - navigasjon. Jeg vet ofte ikke gatenavnet, men jeg vet hvor jeg skal. "Frognerbadet" funker fint på f.eks Google, men jeg aner ikke gateadressen. Ikke interesserer det meg heller. Med navigerings-app-en Waze får jeg sanntidsinformasjon om kø, ulykker etc. Den foreslår alternative ruter og oppdaterer ankomsttid fortløpende.

Ser fram til flere artikler om slike systemer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske fascinerende hvor viktig"bilradioen" har blitt. Det lånes en bil for kjøretur uten at kjøreegenskaper eller annet bilrelatert er nevnt med et ord. Sågar planlegges det et lengre lån for å teste det samme. Og jeg skjønner det godt. Vi blir fort bortskjemt med smarttelefoner, nettbrett m.m. og forventer minst like bra systemer i bilen. Spesielt kartene på innebygd navigasjon er ofte dårlige, og koster blod å oppdatere. Og oftest er de basert på fylke - kommune - by - gate - nr - navigasjon. Jeg vet ofte ikke gatenavnet, men jeg vet hvor jeg skal. "Frognerbadet" funker fint på f.eks Google, men jeg aner ikke gateadressen. Ikke interesserer det meg heller. Med navigerings-app-en Waze får jeg sanntidsinformasjon om kø, ulykker etc. Den foreslår alternative ruter og oppdaterer ankomsttid fortløpende.

Ser fram til flere artikler om slike systemer!

 

Strengt tatt så var kun hvordan apple carplay fungerte som var interessant, er jo ikke noe bilforum.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...