Gå til innhold

– Piratbevegelsen må fornye seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt ironisk at pirat verdenen også har det litt vanskelig med å utvikle seg og innovere i likhet med film og musikkindustrien.

Det er nok av gråhårede pirater som gjør ting fordi de har "alltid" gjort det slik. Et eksempel er "scene", de følger ikke med i tiden i det hele tatt og kan nærmest sammenlignes med religion, de har et helt klart ortodoks syn på piratkopiering :lol:

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Desentralisere klienter som alle danner et kryptert nettverk med obfuscation og alle andre fine triks, som så deler en master som de som legger den ut kan administrere ved å oppdatere sin kopi. Start programmet og det gjør jobben, logger seg på og henter oppdatert master liste fra andre delere, så klikker tar programmet og generer html filer som det så viser for bruker. Her fra fungerer nedlastingen som vanlig, eller da i hidden mode via programmet..

 

eller noe sånt.

Lenke til kommentar

husker en gang i tia når alt var free på nett og ingen mikromilkactions og når man kjøpte et spill så var det gjerne med det egentlig. men skal sies at det er mye mer ekstrainnhold i f.eks battlefield i dag en den gang da. og bf3, bf4 og bfh er jo i vault på origin nå med en del andre veldig bra spill også. noe som er ganske rimelig synes jeg ivertfall. og nå med denuvo som fremdeles ikke har blitt cracka ser det dårlig ut :p og med tanke på at flere og flere nettsteder har blitt stengt og blokkert tilogmed i norge. men hadde gjort seg med en high en ala netflix med litt høyere kostnad, med flere filmer og litt mer nytt. der man slipper og kjøpe individuelle filmer gjerne.

Lenke til kommentar

Det er litt ironisk at pirat verdenen også har det litt vanskelig med å utvikle seg og innovere i likhet med film og musikkindustrien.

Det er nok av gråhårede pirater som gjør ting fordi de har "alltid" gjort det slik. Et eksempel er "scene", de følger ikke med i tiden i det hele tatt og kan nærmest sammenlignes med religion, de har et helt klart ortodoks syn på piratkopiering :lol:

 

 

Så har de da heller ingen grunn til å endre på det i motsetning til skaperne og/eller (de lovlige) distribusjonskanalene.

Lenke til kommentar

Det spørs hva du mener. Rent distribusjonmessing så har pirater mange grunner til å endre på det, spesielt når det gjelder sikkerhet. Her har det skjedd fint lite.

For det meste så brukes VPN/servere for å legge et ekstra lag mellom tracker og bruker, og dermed gjøre det bittelitt mindre attraktivt for advokatene å gå etter enkelt brukere, eller det mest vanlige for trackere, security through obscurity. TPB og kickass er de store fiskene i dammen, hva tror du skjer hvis de forsvinner helt? De private trackerne er like sårbare, men de er ikke i søkelyset, enn så lenge.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

er helt enig i at disse sidene er for lite innovativ, brukeropplevelsen er for dårlig på disse sidene, noen sider bruker ikke engang torrent magnet og tvinger brukerne til å laste ned torrent filer for å starte en torrent. De behøver å gjøre sidene mere praktisk å bruke, gi bedre oversikt og aksesabilitet før bedres.

Lenke til kommentar

Torrent sidene i dag er bare søppel, går ikke ann å trykke på noe uten at det kommer en popup. Piratbay er værst der må jeg trykke 10 ganger for å komme videre. Må kanskje prøve en ny adblocker.

 

For filmer kan du heller bruke Yts.ag, og for serier finnes EZTV.ch(eller et annet landsdomene). YTS spesielt er gull verdt for filmer!

Lenke til kommentar

 

Torrent sidene i dag er bare søppel, går ikke ann å trykke på noe uten at det kommer en popup. Piratbay er værst der må jeg trykke 10 ganger for å komme videre. Må kanskje prøve en ny adblocker.

For filmer kan du heller bruke Yts.ag, og for serier finnes EZTV.ch(eller et annet landsdomene). YTS spesielt er gull verdt for filmer!

 

YIFI? Æsj. Seriøst æsj.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt ironisk at pirat verdenen også har det litt vanskelig med å utvikle seg og innovere i likhet med film og musikkindustrien.

Det er nok av gråhårede pirater som gjør ting fordi de har "alltid" gjort det slik. Et eksempel er "scene", de følger ikke med i tiden i det hele tatt og kan nærmest sammenlignes med religion, de har et helt klart ortodoks syn på piratkopiering :lol:

 

Hadde det ikke vært for warezscenen, hadde kvaliteten på det som ligger ute vært VESENTLIG lavere enn i dag. Det er nok eksempler på kids som ikke har noen anelse om hva de driver med som spyr ut dårlige releaser på film og tv-siden. Ære være skikkelige scene releaser, ikke sånn drit som YIYT eller hva de nå heter.

Endret av JKJK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Torrent sidene i dag er bare søppel, går ikke ann å trykke på noe uten at det kommer en popup. Piratbay er værst der må jeg trykke 10 ganger for å komme videre. Må kanskje prøve en ny adblocker.

For filmer kan du heller bruke Yts.ag, og for serier finnes EZTV.ch(eller et annet landsdomene). YTS spesielt er gull verdt for filmer!

 

YTS er DRIT. Elendig kvalitet. Gi meg en remux any day. Eller en god rip på 8+GB

Eztv var veldig bra helt til de ble highjacka. Mange i scenen har kuttet ut eztv pga. det stuntet, så tilgjengeligheten på serier har gått betraktelig ned etter dette.

 

Til tvserier er det lite som slår usenet.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Noen som har peil på dokumentarer? Vet det finnes sider med mye lovlig gratis, men har søkt gjennom disse og ikke funnet det jeg har søkt etter. Samme med youtube.

 

http://topdocumentaryfilms.com/

 

https://archive.org/details/movies

 

Det er også en del dokumentarkanaler på youtube som er helt ok.

 

Det meste av dette er jo veldig enkelt å finne. Tror du bør ta et lynkurs i googling.

Lenke til kommentar

Noen googling.

 

Enig! Men mener det var lettere før da piratsidene var oppe og gikk. Da fant jeg en liten del av den dokumentaren jeg søkte etter, nå finner jeg ingenting. Men derimot andre dokumentarer i samme kategori overalt, både på youtube og andre steder. På Google søker jeg tittelen og bruker "", men dukket mye mindre opp enn før. Kanskje jeg skal ta med liknende sider etter at det er slutt på søkeresultatene.

Lenke til kommentar

 

Det er litt ironisk at pirat verdenen også har det litt vanskelig med å utvikle seg og innovere i likhet med film og musikkindustrien.

Det er nok av gråhårede pirater som gjør ting fordi de har "alltid" gjort det slik. Et eksempel er "scene", de følger ikke med i tiden i det hele tatt og kan nærmest sammenlignes med religion, de har et helt klart ortodoks syn på piratkopiering :lol:

 

Hadde det ikke vært for warezscenen, hadde kvaliteten på det som ligger ute vært VESENTLIG lavere enn i dag. Det er nok eksempler på kids som ikke har noen anelse om hva de driver med som spyr ut dårlige releaser på film og tv-siden. Ære være skikkelige scene releaser, ikke sånn drit som YIYT eller hva de nå heter.

 

hahaha, med noen få unntak så er scene releaser søppel. Kvalitet har aldri vært på agendaen, få det fortest mulig ut er. Så på grunn av egne interne regler så bruker de samme innstillinger hele tiden når de encoder TV og film. Kvalitet og scene passer ikke i samme setning.

Gode interne/P2P grupper bruker mye tid på å encode materiale på best mulig måte, for å sikre god kvalitet, den rake motsetningen til scene.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...