Gå til innhold

KOMMENTAR: – Ikke ta fra meg tastaturet mitt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bytte når en er fornøyd..

Har 4 stk Logitech G15, bruker 2, så 2 i reserve

 

Innovasjon og nyskapning kanskje ;)

Har aldri skrevet så mye på samme tastatur at jeg har klart å binde meg til kun en tastaturtype. I tillegg til å skifte både mellom mac og windows-layout nesten daglig har jeg skiftet PC 4-5 ganger de siste 8 årene. Det nærmeste jeg kommer å sverge til ett tastatur er vel den dedikerte knappen for @ på Mac.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i sin tid en liten stabel av Logitech Ultra X-tastaturer til kr 149,- per stykk, men nå har jeg bare ett ubrukt eksemplar igjen.

 

Dette innlegget skrives for øvrig på ett av disse. Det har vart i ti år med jobbruk som journalist og redaktør, og jeg skrev blant annet over 1300 Akam-artikler på det. Og det holder ennå koken.

Endret av Aetius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Boof: Er det noe spesielt du sikter til? Et konkret eksempel gjør det lettere å rette opp. Det skråstilte avsnittet øverst i artikkelen er "skrevet" ved hjelp av dikteringsfunksjonen i OS X. Hele poenget er at språket der er dårlig, fordi talegjenkjenning til denne typen bruk foreløpig ikke fungerer noe særlig bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg brukte opp 3stk Natural Ergonomic Keyboard  fra Microsoft fra jeg bygde mi første PC på tidlig 2000-tallet frem til for noen få år siden. Det tålte mye juling og var fantastisk å skrive og spille på.

De siste årene har det blitt mer spill-rettede mekaniske, som Logitech G710+ som desverre ikke tålte det siste glaset med cola som endte opp i det. i skrivende stund et relativt ferskt Corsair K70 jeg er veldig fornøyd med. Velger solid kvalitet og gode brytere anytime foran spillfunksjoner og masse egene brytere :)

Endret av TheMuck
Lenke til kommentar

xotic: La oss få med sammenhengen her!

 

"Eller som jeg forsøkte å få Macen til å diktere for meg:

 

Tastaturet er det verktøyet er bruker til daglig. Når det ikke virker skikkelig blir arbeidshverdagen utover utdannelse uutholdelig. Se for det nye O i the Matrix når han ikke får til åpne munnen. Alle som bruker tastaturet har sine tydelige preferanser og et tastatur som er fantastisk for jeg bruker ikke nødvendigvis fantastisk for alle andre. Linni skift.

 

Det får være nok fra Apples dikteringsfunksjon for i år, og muligens også for de neste fem årene."

 

Det SKAL være dårlig. Hvis du finner andre avsnitt utenfor dette som er like dårlige setter jeg pris på hint om dem, slik at de kan rettes opp i. Akkurat det der er, som det ganske tydelig er merket rundt, et eksempel på hvor dårlig alternativene til et godt tastatur fungerer i dag. Hadde vi korrekturlest vekk feilene fra det avsnittet, ville jo hele poenget med det blitt borte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er noe av den dårligste norsken jeg har lest på lenge. Hva betyr dette; "Se for det nye O i the Matrix når han ikke får til åpne munnen." Er maaaaange slike eksempler.

 

Men har du lest det som står i artikkelen? Det virker jo nesten ikke sånn når du kritiserer kvaliteten på norsken i det avsnittet.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor bytte når en er fornøyd..

Har 4 stk Logitech G15, bruker 2, så 2 i reserve

Har et G15 som samler støv, nesten ikke brukt. Det var for bredt for meg, og jeg bomma ofte på tastene når jeg skrev med det. Tror det var på grunn av den ekstra bredden. Burde vel egentlig legge det ut for salg. :)

 

Bruker et K70 tastatur fra Corsair nå, godt tastatur, eneste irriterende er nordisk layout. Betaler en premium pris for et premium produkt og så har det nordisk layout... At de ikke kan i det minste selge meg Æ, Ø og Å i tillegg når det allerede er utskiftbare keycaps er bare synd.  (Men ellers er det som sagt et godt produkt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...