Gå til innhold

Nå skal Google advare deg mot uønskede samtaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anti-telefonterror gjør vel samme jobben. Gratis app, har brukt den i mange år. Du kan legge til nye nummer, og de har allerede et register over typiske selgere og spam-nummer. Du kan velge selv om appen automatisk skal legge på når en uønsket ringer, skru telefonen på lydløs eller bare advare deg.

Lenke til kommentar

Anti-telefonterror gjør vel samme jobben. Gratis app, har brukt den i mange år. Du kan legge til nye nummer, og de har allerede et register over typiske selgere og spam-nummer. Du kan velge selv om appen automatisk skal legge på når en uønsket ringer, skru telefonen på lydløs eller bare advare deg.

Mye funker på Android . Har selv brukt True Caller.

Men på IOS er dette ikke mulig (API tilgang på nr mens status er i calling)

Det som jeg mener er positivt og på tide er native støtte i operativsystemet av spam på mobilcalls . Finnes ingen løsning som funker med IOS enda grunnet restriksjonene til apple. Kanskje dette som Google gjør vil føre til at det revurderes.

Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Anti-telefonterror gjør vel samme jobben. Gratis app, har brukt den i mange år. Du kan legge til nye nummer, og de har allerede et register over typiske selgere og spam-nummer. Du kan velge selv om appen automatisk skal legge på når en uønsket ringer, skru telefonen på lydløs eller bare advare deg.

Mye funker på Android . Har selv brukt True Caller.

Men på IOS er dette ikke mulig (API tilgang på nr mens status er i calling)

Det som jeg mener er positivt og på tide er native støtte i operativsystemet av spam på mobilcalls . Finnes ingen løsning som funker med IOS enda grunnet restriksjonene til apple. Kanskje dette som Google gjør vil føre til at det revurderes.

Apple gjør som alltid: Google implementerer dette nå, så stjeler Apple dette i deres beste versjon av iOS og kaller det revolusjonerende. History repeats itself.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apple gjør som alltid: Google implementerer dette nå, så stjeler Apple dette i deres beste versjon av iOS og kaller det revolusjonerende. History repeats itself.

 

På Android har man kunnet gjøre dette her via 3. parts apper i årevis allerede. Det stemmer for øvrig at Apple tilgjengeliggjør et API for det i sin neste iOS versjon, men de har da aldri kalt det revolusjonerende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Det er rapportere og at samtaler blir markert som spam som er det nye i OS.

 

Blokkere visse nummer sånn at de ikke ringer til deg mere enn en gang er ikke noe nytt :)

Lenke til kommentar

det har da eksistert siden 90-tallet..?

Ikke hos apple.

Installer True Caller eller 1881 på en iPhone og observer at du ikke får funksjonen "se hvem som ringer" med oppslag fra ekstern database og heller ikke identifisert "spam" nummere registrert hos slike leverandører.

Jeg har savnet dette siden 2014 hvor jeg gikk over fra Android.

Man må vite nummerer , legge de inn i kontaktene , for så å blokkere. Mao helt ubrukelig sammenliknet med truecaller blocking på Android.

Ikke bare får man blokkert (avvist) anrop men også SMS fra ukjente spam nummere.

 

Det som er bra her er at Google implementerer dette direkte i OSet (for Nexus vel og merke nå i første omgang) slik at man ikke er avhengig av tredjeparts apper.

Håpet er at det gjør at apple kommer etter med eventuelt egen spam database eller et åpnet api for å hente ut calling nr (i rigefase) til en tredjeparts app som truecaller eller liknende slik at både anrop og SMS kan avvises hvis identifisert som spam.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

det har da eksistert siden 90-tallet..?

Ikke hos apple.

Installer True Caller eller 1881 på en iPhone og observer at du ikke får funksjonen "se hvem som ringer" med oppslag fra ekstern database og heller ikke identifisert "spam" nummere registrert hos slike leverandører.

Jeg har savnet dette siden 2014 hvor jeg gikk over fra Android.

Man må vite nummerer , legge de inn i kontaktene , for så å blokkere. Mao helt ubrukelig sammenliknet med truecaller blocking på Android.

Ikke helt riktig. Du trenger ikke å legge et uønsket nummer i kontaktlisten for å blokkere.

Gå til "siste brukte" velg uønsket nummer som har ringt deg-> "info ikon" ->"Blokker".

 

Men håper at iOS også får Android funksjonalitet etterhvert, jeg savner også true caller/telefonterror og andre apper i den sjangeren, etter å ha gått over til iOS.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

 

 

det har da eksistert siden 90-tallet..?

 

Ikke hos apple.

Installer True Caller eller 1881 på en iPhone og observer at du ikke får funksjonen "se hvem som ringer" med oppslag fra ekstern database og heller ikke identifisert "spam" nummere registrert hos slike leverandører.

Jeg har savnet dette siden 2014 hvor jeg gikk over fra Android.

Man må vite nummerer , legge de inn i kontaktene , for så å blokkere. Mao helt ubrukelig sammenliknet med truecaller blocking på Android.

Ikke helt riktig. Du trenger ikke å legge et uønsket nummer i kontaktlisten for å blokkere.

Gå til "siste brukte" velg uønsket nummer som har ringt deg-> "info ikon" ->"Blokker".

 

Men håper at iOS også får Android funksjonalitet etterhvert, jeg savner også true caller/telefonterror og andre apper i den sjangeren, etter å ha gått over til iOS.

Ja , selvsagt. Men det er allerede for sent når du alt er blitt ringt opp og måtte svare en "Hello its from Microsoft" spammer eller en annen . Eller blitt sendt en malformed SMS/MMS. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

 

det har da eksistert siden 90-tallet..?

Ikke hos apple.

Installer True Caller eller 1881 på en iPhone og observer at du ikke får funksjonen "se hvem som ringer" med oppslag fra ekstern database og heller ikke identifisert "spam" nummere registrert hos slike leverandører.

Jeg har savnet dette siden 2014 hvor jeg gikk over fra Android.

Man må vite nummerer , legge de inn i kontaktene , for så å blokkere. Mao helt ubrukelig sammenliknet med truecaller blocking på Android.

Ikke helt riktig. Du trenger ikke å legge et uønsket nummer i kontaktlisten for å blokkere.

Gå til "siste brukte" velg uønsket nummer som har ringt deg-> "info ikon" ->"Blokker".

 

Men håper at iOS også får Android funksjonalitet etterhvert, jeg savner også true caller/telefonterror og andre apper i den sjangeren, etter å ha gått over til iOS.

Ja , selvsagt. Men det er allerede for sent når du alt er blitt ringt opp og måtte svare en "Hello its from Microsoft" spammer eller en annen . Eller blitt sendt en malformed SMS/MMS.

 

Jepp, håper det kommer noen løsninger til iOS etterhvert. Begynner å bli litt lei av å be scammere om å gå å henge seg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

det har da eksistert siden 90-tallet..?

 

Ikke hos apple.

Installer True Caller eller 1881 på en iPhone og observer at du ikke får funksjonen "se hvem som ringer" med oppslag fra ekstern database og heller ikke identifisert "spam" nummere registrert hos slike leverandører.

Jeg har savnet dette siden 2014 hvor jeg gikk over fra Android.

Man må vite nummerer , legge de inn i kontaktene , for så å blokkere. Mao helt ubrukelig sammenliknet med truecaller blocking på Android.

Ikke helt riktig. Du trenger ikke å legge et uønsket nummer i kontaktlisten for å blokkere.

Gå til "siste brukte" velg uønsket nummer som har ringt deg-> "info ikon" ->"Blokker".

Men håper at iOS også får Android funksjonalitet etterhvert, jeg savner også true caller/telefonterror og andre apper i den sjangeren, etter å ha gått over til iOS.

Ja , selvsagt. Men det er allerede for sent når du alt er blitt ringt opp og måtte svare en "Hello its from Microsoft" spammer eller en annen . Eller blitt sendt en malformed SMS/MMS.

Jepp, håper det kommer noen løsninger til iOS etterhvert. Begynner å bli litt lei av å be scammere om å gå å henge seg.
:(

Samme her. Er dritt lei disse anropene siste året spesielt. Og vil som sagt være verdt å gå tilbake til Android for for min del.

Lenke til kommentar

Som sagt: dette kommer i iOS til høsten, og ble annonsert på WWDC i begynnelsen av juni.

Dessverre.

Ny CallKit (https://developer.apple.com/library/prerelease/content/releasenotes/General/iOS10APIDiffs/Objective-C/CallKit.html) er ikke på langt nær bra nok. Og uten sammenlikning med Android også med IOS 10.

Les hvorfor her :

http://venturebeat.com/2016/07/02/sorry-apple-but-your-fix-for-phone-spam-isnt-good-enough/

 

quote

iOS 10’s CallKit Directory Extension makes this process a little more streamlined. Developers still do not have access to call notifications. Apps cannot do live Caller ID or spam check. But they can now provide two lists that the phone app checks when a call comes in: Blocking List (list of numbers to block) and Identification List (list of numbers to identify).

Lenke til kommentar

Dessverre.

Ny CallKit (https://developer.apple.com/library/prerelease/content/releasenotes/General/iOS10APIDiffs/Objective-C/CallKit.html) er ikke på langt nær bra nok. Og uten sammenlikning med Android også med IOS 10.

Les hvorfor her :

http://venturebeat.com/2016/07/02/sorry-apple-but-your-fix-for-phone-spam-isnt-good-enough/

 

quote

iOS 10’s CallKit Directory Extension makes this process a little more streamlined. Developers still do not have access to call notifications. Apps cannot do live Caller ID or spam check. But they can now provide two lists that the phone app checks when a call comes in: Blocking List (list of numbers to block) and Identification List (list of numbers to identify).

 

 

 

Well then… Det var nesten, Apple. Nesten… 

Lenke til kommentar

På tide at noen kommer med noe slikt.

Dette er noe jeg kommer til å vektlegge tungt ifb med valget mellom ny iphone i høst

eller gå tilbake til Android .

 

Du kan da allerede blokkere anrop med både iOS og Android. Bare ha litt sunn fornuft når det ringer et ukjent nummer og ikke svare/ringe opp igjen før du har sjekket hvem det er. Dette gjør det enklere men det kan fortsatt gjøres.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...