Gå til innhold

Dette kan være Sonys neste toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhåhåhå, Sony lurer meg ikke en fjerde gang.
Samtlige av toppmodellene jeg har hatt fra Sony lagger til tider, blir glovarmt og kameraet tar en evighet å loade.
Fordelene som vanntett, batteri og android update blir fort glemt, dessverre.

Samsung eller Apple neste

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

Spennende.

 

Rekner med at min Xperia Z5 Performance holder minst en generasjon til, så har ikke planer om å kjøpe ny telefon før i 2018, men hvis jeg mot formodning skulle miste den eller ødelegge den virker dette som et høyaktuelt alternativ.

 

Forøvrig er Xperia X på salg hos Siba nå, og koster kun 4490kr, som er over 2000kr billigere enn ved lansering, og ca 1000kr billigere enn hos andre kjeder. Bestilte en til damen igår, som fikk sin frastjålet nylig, og det stod mellom den og Xperia Z5 Compact ( som var utsolgt utenom i gult).

 

Ankepunktet på den telefonen var pris, da den ellers fikk gode skussmål, så satser på det er et bra kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende.

 

Rekner med at min Xperia Z5 Performance holder minst en generasjon til, så har ikke planer om å kjøpe ny telefon før i 2018, men hvis jeg mot formodning skulle miste den eller ødelegge den virker dette som et høyaktuelt alternativ.

 

Forøvrig er Xperia X på salg hos Siba nå, og koster kun 4490kr, som er over 2000kr billigere enn ved lansering, og ca 1000kr billigere enn hos andre kjeder. Bestilte en til damen igår, som fikk sin frastjålet nylig, og det stod mellom den og Xperia Z5 Compact ( som var utsolgt utenom i gult).

 

Ankepunktet på den telefonen var pris, da den ellers fikk gode skussmål, så satser på det er et bra kjøp.

 

 

Z5 premium*

Lenke til kommentar

Aldri i verden om jeg kjøper sony igjen.

 

Det er kun de som ikke har prøvd annet en sony de siste 7 årene som mener sony er det beste kjøpet.

Dette var de jeg valgte å høre på da jeg gikk bort fra samsung.

 

Til min Z5 premium har jeg en smørdbrødliste mesbting som en hver utvikler og tester/anmelder burde fått med seg/endret.

Ingenting går like flytende som på samsung note 2, 3 eller 4 som jeg har hatt før.

Knappene sitter på råpelige steder, hver gang man blar i galleriet ser du først et grumsete bilde noen sekunder før det blir klart. Aux'en er skrøpelig, opplegget med at knappene er nederst på skjermen er dårlig optimalisert da det noen ganger fører til at bakgrunnsbilde og overlay-apper blir seende rare ut.

100 bloatware påminnelser i uka, "get premium xperia office for half price!"

Kameraet har mange megapixler men er helt på bærtur i dåelig lys, og kan ikke matche S6 edge i det hele tatt på oppløsning (om man zoomer inn etter bildet er tatt blir det kornete mye tidligere).

 

Rotete telefonoppsett (ringe tastatur osv). Man lærer seg fort men skjønner ikke greia med at ting ikke kan være mer oversiktlig og selvsagt som på samsung.

 

Skjermen og batteri er derimot ikke så verst.

Lenke til kommentar

Sony har merkelige lanseringstidspunkter for tiden. Modellnavn, lanseringstider osv blir litt forvirrende.

 

Både Z3+ og Z5 er jo SD 810. Skal de nå ha to SD 820 mobiler og? To toppmodeller per generasjon?

 

De endret navnet på alt, så hva er liksom den nye Z6 Compact nå?

 

Xperia X performance kom veldig sent i forhold til HTC, LG, Samsung ol. samtidig skal de altså etter så kort tid komme med ny? Jeg forstår lite av disse beslutningene. Trodde det var et etablert faktum at det å ha årlige oppdateringer av en produktlinje var tingen. Ikke komme med masse telefoner til tilfeldige tidspunkter, og skifte navn på alt hele tiden.

Lenke til kommentar

Åhåhåhå, Sony lurer meg ikke en fjerde gang.

Samtlige av toppmodellene jeg har hatt fra Sony lagger til tider, blir glovarmt og kameraet tar en evighet å loade.

Fordelene som vanntett, batteri og android update blir fort glemt, dessverre.

 

Samsung eller Apple neste

 

Sikker på at det ikke er hjernen din som lagger? :-D

Har en Z5 med siste versjonen av Android og null lagging. Eneste jeg ikke er helt fornyød med er kameraet som kunne vært noe bedre. Bildene ser bra ut på mobilen med litt uskarpe og tamme på PC'n. Håper på forbedringer på kommende Sony modeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri i verden om jeg kjøper sony igjen.

 

Det er kun de som ikke har prøvd annet en sony de siste 7 årene som mener sony er det beste kjøpet.

Dette var de jeg valgte å høre på da jeg gikk bort fra samsung.

 

Til min Z5 premium har jeg en smørdbrødliste mesbting som en hver utvikler og tester/anmelder burde fått med seg/endret.

Ingenting går like flytende som på samsung note 2, 3 eller 4 som jeg har hatt før.

Knappene sitter på råpelige steder, hver gang man blar i galleriet ser du først et grumsete bilde noen sekunder før det blir klart. Aux'en er skrøpelig, opplegget med at knappene er nederst på skjermen er dårlig optimalisert da det noen ganger fører til at bakgrunnsbilde og overlay-apper blir seende rare ut.

100 bloatware påminnelser i uka, "get premium xperia office for half price!"

Kameraet har mange megapixler men er helt på bærtur i dåelig lys, og kan ikke matche S6 edge i det hele tatt på oppløsning (om man zoomer inn etter bildet er tatt blir det kornete mye tidligere).

 

Rotete telefonoppsett (ringe tastatur osv). Man lærer seg fort men skjønner ikke greia med at ting ikke kan være mer oversiktlig og selvsagt som på samsung.

 

Skjermen og batteri er derimot ikke så verst.

 

Grumsete bilde før bildet er klart? Hva er det du snakker om? Sitter du med et ni år gammelt Micro SD-kort med verdens tregeste ladefart eller? Det er isåfall eneste grunnen jeg kommer på til at det kan skje.

 

Jeg har 2-3000 mobilbilder lagret lokalt, kanskje 10 000 mobilbilder lagret i PlayMemories, i tillegg til over 100 000 bilder tatt med M4/3 kamera tilgjengelig via diverse skytjenester på min Z5 Premium.

 

Mobilbildene lagret både lokalt (både på telefonminne og Micro SD Kort) og hos PlayMemories lastes inn uten lagg eller grums eller noe som helst. Venter du et sek finpusser Sony sin Clear Reality engine bildene slik at de ser optimalt ut på telefonen, men om det er noe du ikke liker er det jo bare å skru det av? Med eller uten, grums er det ihvertfall ikke.

 

Det tar selvsagt litt lengre tid å laste inn større bildefiler som jeg har tatt med et av mine skikkelige kamera, men det er først og fremst pga begrensinger på skytjenestene og ville vært likt på samtlige telefoner.

 

Hva knapper er det som sitter feil? Digger at startknappen er midt på siden, sammen med fingeravtrykksensoren. Volumknappene er det mange som mener sitter for lavt, men for meg som er venstrehendt sitter de perfekt,

 

Angående kamerasammenligningen er jeg også uenig med deg, og du må nesten komme med konkrete beviser om du skal våre såpass bastant. Jeg har sagt det tidligere, men jeg har ennå til gode å se noen ta et bilde med en Samsung eller Apple-telefon som jeg ikke kan ta minst like bra med den telefonen jeg har. Begrensingene sitter ikke i telefonen, men i brukeren, og det er 100% fakta.

 

Bloatware påminnelser får jeg faktisk ikke en eneste av. Det tar deg 5 sekunder å skru av påminnelser fra f.eks Whats New, Privilege Plus eller Xperia Lounge, om det er noen av de du ikke er fornøyd med.

 

"Det er kun de som ikke har prøvd annet en sony de siste 7 årene som mener sony er det beste kjøpet.

Dette var de jeg valgte å høre på da jeg gikk bort fra samsung."

 

Akkurat det samme kan jeg si om de som mener Samsung ( eller Apple) er det beste kjøpet. Eller at Samsung-telefoner faller isammen og blir svært redusert selv etter et par mnds bruk, som er en annen bred oppfatning?

 

Forøvrig har jeg hatt flere Samsung-telefoner enn Sony totalt, og til opplysning har jeg de siste 7 årene vært innom Sony, Panasonic, LG, NEC og Samsung.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men så er jo selvfølgelig Sony alltid best, og alt annet dårlig, eller hva bakalaka?

 

Slik som det alltid har vært, til tross for at det er en del som skriver om dårlige erfaringer med Sony i det siste nå. Det er merkelig at alle opplever de samme feilene synes jeg, når telefonene er så perfekte ifølge deg. Det er liksom bare alle andre som har problemer.

 

 

Ellers har jeg sett det med uskarpe bilder i starten i gallerier på en Sony telefon. Må være noe SW greier som de har lagt over. Muligens den bildeforbedringen du snakket om som tuller og gjør alt helt uskarpt i begynnelsen. Det er nå hvertfall 99.9% garantert SW, dette skjedde på mobil uten minnekort. Så Sony har gjort noe merkelig med hvordan de laster inn bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...