Gå til innhold

Snart er VHS-formatet omsider helt dødt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg må sikre meg et par VHS spillere itillfelle den jeg har nå tar kvelden.

har en god del filmer som jeg ikke vil kvitte meg med.

 

Det er nesten trist, så utrolig mye gull som var på VHS som er umulig å få tak i lenger. Jeg blir litt trist når jeg tenker tilbake på alle filmer som har blitt kastet hos meg og familien fordi VHS-spilleren gikk i stykker.

 

Du har min fulle støtte hvertfall. Ta vare på VHS = respekt fra meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minner om at man bør ha en god videospiller og god dvd opptaker for bra resultat. Har sett noen dårlige "digitaliseringer". Det er merkbar forskjell på videospillere, noen gir blasse og utvaskede bilder, ofte billige maskiner. Det er også ulik teknologi for å rette opp ulike bildefeil som kan oppstå på videobånd.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Tror jeg må sikre meg et par VHS spillere itillfelle den jeg har nå tar kvelden.

har en god del filmer som jeg ikke vil kvitte meg med.

 

Hvorfor digitaliserer du dem ikke? Er ikke akkurat som at det er rakettforskning. Og eventuellt utstyr for det får du kastet etter deg da det er færre og færre som gjør dette lenger. Så er det bare å selge videre når du er ferdig med det.

Lenke til kommentar

Var på den lokale gjenvinningsstasjonen for noen dager siden. Så ikke mindre enn 3 personer som kastet kasser med CD-plater og VHS-kassetter. Kanskje bare en tilfeldighet, men likevel. Blir litt trist av å se slikt. Sist folk ryddet så voldsomt ut av skuffer og skap var vel på 90-tallet, da vinyl og musikk-kassetter ble pelmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...