Gå til innhold

Denne uken får Total War: Warhammer en haug med nytt innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det morsomste med total war warhammer. Er at spillet ikke finnes lengre. Spillet har blitt godt mottatt av de som liker slikt. Ser ikke ut som det hadde de enorme bug problemene til rome 2.

Med andre ord. God reklame for games workshop sitt warhammer fantasy spill.

Problemet spillet finnes ikke lengre.

I stede har du age of sigmar. Et spill nesten alle hater som pesten.

 

Alt dette koser jeg med med. Skadefryd over at GW taper mange potensielle nye kunder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det morsomste med total war warhammer. Er at spillet ikke finnes lengre. Spillet har blitt godt mottatt av de som liker slikt. Ser ikke ut som det hadde de enorme bug problemene til rome 2.

Med andre ord. God reklame for games workshop sitt warhammer fantasy spill.

Problemet spillet finnes ikke lengre.

I stede har du age of sigmar. Et spill nesten alle hater som pesten.

 

Alt dette koser jeg med med. Skadefryd over at GW taper mange potensielle nye kunder.

 

Huh? Kan du forklare litt nærmere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det morsomste med total war warhammer. Er at spillet ikke finnes lengre. Spillet har blitt godt mottatt av de som liker slikt. Ser ikke ut som det hadde de enorme bug problemene til rome 2.

Med andre ord. God reklame for games workshop sitt warhammer fantasy spill.

Problemet spillet finnes ikke lengre.

I stede har du age of sigmar. Et spill nesten alle hater som pesten.

Alt dette koser jeg med med. Skadefryd over at GW taper mange potensielle nye kunder.

Huh? Kan du forklare litt nærmere?
Om spillet?

TW Warhammer er basert på miniatyr spillet warhammer fantasy battles.

For en relativt kort stund siden (par år) slutten games workshop å produsere regler og miniatyrer for dette. I stede startet de warhammer age of sigmar.

 

Så det spillet man spiller i total

War finnes ikke lengre. Så de som spiller pc spillet og kunne tenke seg å spille det originale miniatyr spillet kan ikke det.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Ok. Takk for oppklarende forklaring. 

Er ikke så inne på disse greiene her med games workshop etc. 

Vet bare at jeg koser meg med Warhammer på PC. Tenker da på dawn of war, total war warhammer. 

 

Var innom en games workshop butikk i Edinbourgh for 2 år siden hvor guttungen klarte å legge igjen masse penger i figurer, maling etc. 

Så jeg erkjenner at det er et "større univers" der ute som jeg ikke har satt meg så mye inn i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Takk for oppklarende forklaring. 

Er ikke så inne på disse greiene her med games workshop etc. 

Vet bare at jeg koser meg med Warhammer på PC. Tenker da på dawn of war, total war warhammer. 

 

Var innom en games workshop butikk i Edinbourgh for 2 år siden hvor guttungen klarte å legge igjen masse penger i figurer, maling etc. 

Så jeg erkjenner at det er et "større univers" der ute som jeg ikke har satt meg så mye inn i.

Jeg er ikke inn i det selv (maler historiske figurer)

Men fanger opp nok fra fans av warhammer de er ganske grente.

Fanget opp også av fans av warhammer som også prøvde total war warhammer. At de finner det spesielt bittert siden GW sluttet med warhammer fantasy battles.

Lenke til kommentar

 

Ok. Takk for oppklarende forklaring. 

Er ikke så inne på disse greiene her med games workshop etc. 

Vet bare at jeg koser meg med Warhammer på PC. Tenker da på dawn of war, total war warhammer. 

 

Var innom en games workshop butikk i Edinbourgh for 2 år siden hvor guttungen klarte å legge igjen masse penger i figurer, maling etc. 

Så jeg erkjenner at det er et "større univers" der ute som jeg ikke har satt meg så mye inn i.

Jeg er ikke inn i det selv (maler historiske figurer)

Men fanger opp nok fra fans av warhammer de er ganske grente.

Fanget opp også av fans av warhammer som også prøvde total war warhammer. At de finner det spesielt bittert siden GW sluttet med warhammer fantasy battles.

Trodde et øyeblikk du mente at Total War: Warhammer var plassert i the Age of Sigmar, så skrev en lang post før jeg skjønte hva du mente og sletta den :p

 

Grunnen til at folk hater Age of Sigmar er vel fordi den fjerner alle de gamle faksjonene og byttet dem ut med nye variasjoner. Dette er noe som folk har holdt på med i alt fra 1 til 33 år. Gjøre rent bord og starte helt på nytt er nok til å gjøre alle og enhver litt gretne når de har kommet langt vil jeg tro.

Endret av Sigiles
Lenke til kommentar

TW:Warhammer er ikke basert på tabletop-spillet.

Samme univers, ja.

Hvor interessant er det egentlig å punge ut 500+,- for en ny type Orc Boyz, om man har en eldre type fra før?

Regelbøkene burde være rimelig lett å finne på nettet. Og vil man dra det helt ut så kan man spille tabletop-spillet med flaskekorker, så lenge man følger reglene.

Vil påstå man lever i en fantasiverden om man tror TW:Warhammer alene vil rekruttere nye tabletop-spillere, en hobby som koster tusenvis av kroner.

Lenke til kommentar

TW:Warhammer er ikke basert på tabletop-spillet.

Samme univers, ja.

Hvor interessant er det egentlig å punge ut 500+,- for en ny type Orc Boyz, om man har en eldre type fra før?

Regelbøkene burde være rimelig lett å finne på nettet. Og vil man dra det helt ut så kan man spille tabletop-spillet med flaskekorker, så lenge man følger reglene.

Vil påstå man lever i en fantasiverden om man tror TW:Warhammer alene vil rekruttere nye tabletop-spillere, en hobby som koster tusenvis av kroner.

Det er det vel ikke. Folk har begynt med minst like dyre. Hobbier etter å ha sett en film eller to.

Og spill er generelt mye bedre på å inspirere. Selv om bare 2% ab de som har kjøpt total war spillet hadde begynt med fantasy battles. Ville det fremdeles bety tusenvis på tusenvis av £ til games workshop. Som de nå går glipp av.

 

Og det er ikke bare tiden og penga de har invitert i fantasy battles som gjør at folk ikke liker sigmar. De syns figurene ser teite ut. Regelboka er alt for simpel osv. De synes det rett og slett er et dårlig spill.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge vurdert kjøp av spillet, men må inrømme at en pris på 559,99 for "fullt" spill er noe høyt. Spesielt siden halve spillet kommer i form av DLCer til ca 200kr til nå.

Men det aller verste er at en må betale for å kunne se blod. 20kr er ikke den store utgiften, men det er kvalmt med tanke på prisen på spillet syns jeg.

For jeg har sett på et par lets plays på youtube og jeg hadde nok digget spillet, men vil ikke støtte oppunder den linja SEGA\CA\TW har lagt seg på med tanke på priser!

så blir nok å vente til et GOTY edition eller noe sånt før jeg kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke problemet, Gunfreak. Hvis man ikke liker Age of Sigmar, så spiller man Fantasy, eller hopper over på 40K. Ikke verre enn det.

2% av TW:Warhammer spillere får tabletop som ny hobby er vel litt vel optimistisk.

Som jeg skrev tidligere, det finnes ingen likheter mellom PC-spillet og tabletop-spillet, bortsett fra universet. Deretter skal altså et PC-spill inspirere meg til å kjøpe overpriset; maling i alle regnbuens farger, basespray, pensler, figurer, gress til basen, skalpell, fil, et overdimensjonert bord, bygninger og landskap, flere regelbøker, koffert til figurene+++ listen er uendelig..

Kjøper man dette fra GW så kommer man lett over 10.000,-

 

Vil tro f.eks. Geekandsundy / Critical Role er en større inspirasjonskilde enn et PC-spill som ikke har noe med tabletop-versjonen å gjøre.

Lenke til kommentar

De kan ikke spille old hammer. Snart er Internet tomme for figurer. Og null folk er villige til p spille med poker chips eller flaske korker.

 

Det virker som du rett og slett ikke skjønner deg på den hobbien.

 

Fordi du ikke blir inspirert betyr ikke andre ikke blir det.

Jeg blir inspirert til å male Napoleons krigs figurer når jeg har spilt scourge of war waterloo. Eller ser serien Sharpe. De har ikke noe med miniatyrene å gjøre.

Inspirasjon kommer av atmosfæren. Uniformene osv.

Lenke til kommentar

Joda jeg skjønner meg på den type hobby. Hadde selv en liten Greenskins armè i mine yngre dager.

Jeg ser bare ikke helt problemet med at de har stoppet produksjonen av nye figurer. En stor del av den type tabletop-spill handler også om konvertering / lage egne modifiserte figurer som ikke er en ren blåkopi av de GW leverer.

Man kan f.eks. fint finne andre type Orc'er på nettet, og med litt fantasi, få de til å se ut som de tilhører Warhammer Fantasy-universet.

Lenke til kommentar

Ikke i turné. Da må man bruke de ekte. (Ikke at det blir noen flere turneer kanskje)

 

Jeg vet i hvertfall at ekstremt få bruker ikke offisielle figurer. (Og selv om GW sine figurer er overprisa er der veldig godt lagde figurer.

Mange av de figurene du nå ikke får kjøpt er sett på som fantastiske figurer. Derimot er age of sigmar figurer sett på som dårlige og teite.

Lenke til kommentar

Ikke i turné. Da må man bruke de ekte. (Ikke at det blir noen flere turneer kanskje)

 

Jeg vet i hvertfall at ekstremt få bruker ikke offisielle figurer. (Og selv om GW sine figurer er overprisa er der veldig godt lagde figurer.

Mange av de figurene du nå ikke får kjøpt er sett på som fantastiske figurer. Derimot er age of sigmar figurer sett på som dårlige og teite.

 

Naked Karikatur av en slayer som er karikatur av en dverg på en magma dinosaur med et anime våpen 4 ganger så stor som karakteren er nå teit? Og hvordan kan du påstå at Age of Sigmar nye 60+ faksjoner ikke er mer streamlined og mindre komplisert enn 8th sine 15 faksjoner???

 

9th age har tatt over for WHFB og mange har hoppet over til mantic kow. Helt enig med at GW advokatene, økonomene og reklame assholesn dret på leggen med AoS og TW:WHFB. Akkurat når de slet med salg så legger de ned WHFB for AoS og så lanserer det mest populære WHFB spillet siden Dark Omen... Har mye schadenfreude når jeg tenker på det for det er fortjent når et nisje selskap switcher over til kvantitet i form av IP/salg strategi enn det gamle fans elsker men det er også veldig trist for en veldig fin hobby at det går nedover.

 

Bortsett fra GW sine begrensede turneer så har ikke offisielle figurer hvert et krav på ETC eller i Norge. De fleste har ikke en gang krav om malte figurer selv om det er ikke er ideelt.

 

Problemet med 3rd Party manufacturers er at WHFB ikke er et skirmish game som Warmachine/Hordes/malifaux. En trenger minst 15 units for et regiment og ofte er 25 ideelt eller 40 for horde formation. Du har flere hundre manufacturers av for eksempel orker og alver men du må kjøpe 10x pakker av 1-3 modeller bare for å fylle opp et regiment. Det er bare Mantic som har kvantiteten men da må du ofre kvalitet og du har Avatars of War som har like bra kvalitet som GW men veldig begrenset utvalg av regiment pakker.

 

Ut ifra min erfaring så er en Malifaux/Warmachine spiller ofte veldig annerledes enn en WHFB/KOW spiller. Vi er ikke interessert i små skirmish slag, vi liker dybde i taktikk og et helt metagame av strategi. Og som 9th age viser så er det ikke IP'en som er største hinteret med Age of Shitmar, det er selve spille stilen. Nå har de addet point system til AoS men det er jo fortsatt samme 3+ 4+ reroll for everything 20hp gameplay....

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

 

Ikke i turné. Da må man bruke de ekte. (Ikke at det blir noen flere turneer kanskje)

Jeg vet i hvertfall at ekstremt få bruker ikke offisielle figurer. (Og selv om GW sine figurer er overprisa er der veldig godt lagde figurer.

Mange av de figurene du nå ikke får kjøpt er sett på som fantastiske figurer. Derimot er age of sigmar figurer sett på som dårlige og teite.

 

 

Naked Karikatur av en slayer som er karikatur av en dverg på en magma dinosaur med et anime våpen 4 ganger så stor som karakteren er nå teit? Og hvordan kan du påstå at Age of Sigmar nye 60+ faksjoner ikke er mer streamlined og mindre komplisert enn 8th sine 15 faksjoner???

 

9th age har tatt over for WHFB og mange har hoppet over til mantic kow. Helt enig med at GW advokatene, økonomene og reklame assholesn dret på leggen med AoS og TW:WHFB. Akkurat når de slet med salg så legger de ned WHFB for AoS og så lanserer det mest populære WHFB spillet siden Dark Omen... Har mye schadenfreude når jeg tenker på det for det er fortjent når et nisje selskap switcher over til kvantitet i form av IP/salg strategi enn det gamle fans elsker men det er også veldig trist for en veldig fin hobby at det går nedover.

Bortsett fra GW sine begrensede turneer så har ikke offisielle figurer hvert et krav på ETC eller i Norge. De fleste har ikke en gang krav om malte figurer selv om det er ikke er ideelt.

Problemet med 3rd Party manufacturers er at WHFB ikke er et skirmish game som Warmachine/Hordes/malifaux. En trenger minst 15 units for et regiment og ofte er 25 ideelt eller 40 for horde formation. Du har flere hundre manufacturers av for eksempel orker og alver men du må kjøpe 10x pakker av 1-3 modeller bare for å fylle opp et regiment. Det er bare Mantic som har kvantiteten men da må du ofre kvalitet og du har Avatars of War som har like bra kvalitet som GW men veldig begrenset utvalg av regiment pakker.

Ut ifra min erfaring så er en Malifaux/Warmachine spiller ofte veldig annerledes enn en WHFB/KOW spiller. Vi er ikke interessert i små skirmish slag, vi liker dybde i taktikk og et helt metagame av strategi. Og som 9th age viser så er det ikke IP'en som er største hinteret med Age of Shitmar, det er selve spille stilen. Nå har de addet point system til AoS men det er jo fortsatt samme 3+ 4+ reroll for everything 20hp gameplay....

Reglene i age of sigmar er vel 3-4 sidde lange. Resten henger sammen med enheter du bruker. Så et spill med bare to typer enheter. Vil være et meget simpelt spill.

 

Jeg spiller heller ikke skirmish games. Mine infanteri enheter er fra 18 til 40. Med 3-6 kanoner pr batteri. Og alt fra 6 til 24 for kaveri enheter. Mine historiske prosjekter har ofte 150-200 kavaleri 300-600 infanteri og et dusin artillery. (Ikke at jeg noe som gang faktisk blir ferdige med disse prosjektene) da jeg har 5-10 forskjellige prosjekter på gang samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reglene i age of sigmar er vel 3-4 sidde lange. Resten henger sammen med enheter du bruker. Så et spill med bare to typer enheter. Vil være et meget simpelt spill.

 

Jeg spiller heller ikke skirmish games. Mine infanteri enheter er fra 18 til 40. Med 3-6 kanoner pr batteri. Og alt fra 6 til 24 for kaveri enheter. Mine historiske prosjekter har ofte 150-200 kavaleri 300-600 infanteri og et dusin artillery. (Ikke at jeg noe som gang faktisk blir ferdige med disse prosjektene) da jeg har 5-10 forskjellige prosjekter på gang samtidig.

 

Nice, er enig der. Jeg foretrekker 8th/9th age games på over 4000-5000p da snakker du om store slag med 300-400 enheter i fantasy setting. En kamp tok oss over 12 timer å fullføre men det var episk fra start til slutt hvor alle bevegelser/spells måtte koordineres over hele mappet for å vinne. For praktisk skyld er 2500p standarden i 9th Age men det betyr ikke at en ikke kan spille mye større :) Og jeg liker store regel bøker selv om det kan bli mye rule factchecks under spillet, det gir en hel ny dybde som skirmish games aldri kan konkurrere mot som for eksempel tweaking av Lords/Heroes til å bli optimal til en spesifikk unique taktikk til å fullføre en bestemt rolle i en helhet synergisk strategi med slagplanen fra enheter til deployment. Ikke bare som i Age of Sigmar hvor synergi bare betyr "reroll this, Shield on that" buffs.

Lenke til kommentar

 

Reglene i age of sigmar er vel 3-4 sidde lange. Resten henger sammen med enheter du bruker. Så et spill med bare to typer enheter. Vil være et meget simpelt spill.

Jeg spiller heller ikke skirmish games. Mine infanteri enheter er fra 18 til 40. Med 3-6 kanoner pr batteri. Og alt fra 6 til 24 for kaveri enheter. Mine historiske prosjekter har ofte 150-200 kavaleri 300-600 infanteri og et dusin artillery. (Ikke at jeg noe som gang faktisk blir ferdige med disse prosjektene) da jeg har 5-10 forskjellige prosjekter på gang samtidig.

Nice, er enig der. Jeg foretrekker 8th/9th age games på over 4000-5000p da snakker du om store slag med 300-400 enheter i fantasy setting. En kamp tok oss over 12 timer å fullføre men det var episk fra start til slutt hvor alle bevegelser/spells måtte koordineres over hele mappet for å vinne. For praktisk skyld er 2500p standarden i 9th Age men det betyr ikke at en ikke kan spille mye større :) Og jeg liker store regel bøker selv om det kan bli mye rule factchecks under spillet, det gir en hel ny dybde som skirmish games aldri kan konkurrere mot som for eksempel tweaking av Lords/Heroes til å bli optimal til en spesifikk unique taktikk til å fullføre en bestemt rolle i en helhet synergisk strategi med slagplanen fra enheter til deployment. Ikke bare som i Age of Sigmar hvor synergi bare betyr "reroll this, Shield on that" buffs.
Her er det et spill basert på slaget ved ramellies. 5000 28mm

 

http://grimsbywargaming.blogspot.no/2016/07/the-battle-of-ramillies-may-1706.html?m=1

 

Og her er det et med bare 2500

 

http://grimsbywargaming.blogspot.no/2016/05/partizan-preview.html?m=1

 

Det flotte med spanske arvefølgekrigen er massiv mengde kavaleri. De ekte slagene hadde kavaleri kamper mellom så mange som 35 000 hester og menn.

 

Mitt store nordiske krigs prosjekt vil ha nesten 50% kavaleri.

 

Jeg har også sett bilder av slaget ved waterloo som har hatt over 12 000 figurer. Og noen har gjenskapt slaget ved Leipzig med 15mm figurer med over 25 000 figurer.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...