Gå til innhold

KOMMENTAR: Hemmeligheten bak Pokémon-suksessen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva var det jeg sa? Det er et dårlig spill!

 

At det er simpelt, har dårlig grafikk, ikke gir noe annet enn (?) betyr ikke at det er dårlig. Spillgleden er det som betyr noe. Hvis man elsker å spille det så er det et bra spill. Det får også folk til å gå ut og "trene" som gjør det enda bedre da det er positivt for samfunnet pga det. Underholdningsverdien er helt fantastisk etter hva jeg har sett av familie og venner som spiller det.

 

Skal man se på Pokèmon som et dårlig spill så er det veldig mange andre spill som er regnet som bra som er dårlige.

 

Jeg ville gitt Pokémon Go kanskje 6-7/10 hvis det var innenfor det jeg vil få ut av et spill. Jeg er en PC-gamer og har kost meg med mer meningsløst tull enn Pokèmon Go for å si det slik :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å kalle Pokemon Go for et dårlig spill viser en trangsynthet som er er trangere enn det smaleste smug. Et "dårlig" spill ville ikke ha mobilisert spillere i milliontall på så kort tid. Spillet er kanskje enkelt ja.. med noen bugs(som alle spill har i starten). Men det er et genialt spill. Når det rapporteres at voksne som aldri har spilt Pokemon før spiller det, så går dette på mer enn bare nostalgi. Jeg kjenner mange som bare hadde hørt navnet Pokemon før, som nå spiller Pokemon Go. At spillet får både store og små som normalt sitter bare inne å trykker på en pad/tastatur ut i naturen er prikken over i'en over hvor genialt dette spillet er.

Lenke til kommentar

Dem har gjort noe rett. På jobben min er det mange som spiller det, alt fra 30+ til 40+ alder, generasjon som aldri så på Pokemon og ikke liker det heller. Men det er samme genialet som Ingress spillet. Man spiller ved hjelp av ekte lokasjoner rundt omkring og Pokemon Go har gjort det enda mer interessant ved å fange monster som man kan bruke til å levle og kjempe med.

 

Fenger ikke meg men det er helt latterlig mange som spiller det, da må dem ha gjort noe riktig. 

Lenke til kommentar

Jo, spillet er dårlig, og tynt, det må en bare erkjenne. Det er i tillegg alt for mye bugs og uoptimalisert. I 2016 må vi kunne forlange at selskaper gjør nødvendige tester og finpussing før de slenger ut spill til offentligheten.

 

MEN, en må erkjenne at folk synes det er umåtelig artig og morsomt å spille. Folk som ellers ikke ville vært i mye aktivitet er nå ute og går lange turer på jakt etter disse små dyra. Unge som gamle raver rundt som junkies på jakt etter heroin, noe som er mildt sagt svært interessant og artig å se på.

 

Spillet er en suksess og har gjort mye riktig, men som nevnt, om man ser på kun spillet er det i beste fall middelmådig.

Lenke til kommentar

Fin artikkel!

 

Om det hadde vært et tradisjonelt spill så hadde spillet vært dårlig ja. Men dette spillet snur å vrir litt på "reglene" og slik jeg ser det så er selve spillet mer en å flippe en ball. Det er spenningen ved å ikke kun flytte en digital avatar i et spill men deg selv i den virkelige verden. Gå til områder i spillet som også finnes i den virkelige verden. 

 

Ikke møte NPC'r eller andre spillere sine digitale avatarer. Men mennesker ute i den virkelige verden...mens dem er i den digitale verden å gjør det samme som deg. 

 

Det er denne blandingen av den digitale spill verden og den virkelige og alt det innebærer som er så bra. Det er som spillet har tatt et skritt ut ifra det digitale inn til vår verden. En liten smakebit på hvor fantastisk augmented reality kan bli i fremtiden? 

Lenke til kommentar

Hvorfor eksisterer Ingress hvis eneste grunnen til at Pokemon Go er spillbart er fordi det er basert på nostalgi?

 

Hei!

 

Jeg nevner mange grunner til at Pokémon Go er spillbart; nostalgien er kun ett av flere punkter. Ingress er et helt ok spill, men mangler en del av det som gjør Pokémon Go så bra. Derfor er det også langt færre som spiller det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å kalle Pokemon Go for et dårlig spill viser en trangsynthet som er er trangere enn det smaleste smug. Et "dårlig" spill ville ikke ha mobilisert spillere i milliontall på så kort tid. Spillet er kanskje enkelt ja.. med noen bugs(som alle spill har i starten). Men det er et genialt spill. Når det rapporteres at voksne som aldri har spilt Pokemon før spiller det, så går dette på mer enn bare nostalgi. Jeg kjenner mange som bare hadde hørt navnet Pokemon før, som nå spiller Pokemon Go. At spillet får både store og små som normalt sitter bare inne å trykker på en pad/tastatur ut i naturen er prikken over i'en over hvor genialt dette spillet er.

 

mm. sier sikkert de hundre tusener av pedofile også...

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet ville vært om samme konsept, men utenfor Pokemon eller annet kjent univers hadde slått like godt an? Tenk om spille hadde gått ut på å samle hamstere, marsvin og slikt og deretter latt dem slåss mot hverandre? Bare for å sette det på spissen skikkelig. ;)

 

Hadde spillet da tatt av like mye? Jeg er enig her, spillet så vidt meg bekjent (ikke installert og kommer aldri til å installere det heller) så spiller det absolutt mest på nostalgi + at det har blitt "hipt" og får så mye mediadekning.

Lenke til kommentar

Jada, den dritten her har fanboys som er 30+ år gamle, som forsvarer det til siste bloddråpe. Det er 110% nostalgia som gjør at folk spiller det, absolutt ingen ting annet.

Tror jeg ikke noe på. Selv har jeg aldri spilt eller hatt noe interesse for Pokemon. Det har heller ikke min mor som synes det her var kjempe gøy. Ei heller en flokk ansatte jeg møtte her om dagen i en bedrift jeg ikke skal nevne :D

 

Sønnen til søstera mi har aldri spilt Pokemon heller. Og ikke skulle han spille Pokemon Go heller da disse Pokemon dyra var så teite og barnslige. Tok ikke mange minuttene etter å ha prøvd at han var bitt av basillen som så mange mange andre.

 

Så nei. Jeg er ikke enig at det er 30+ som spiller dette dritt spillet pga nostalgi.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Har testet det selv og finner nesten ingen som helst underholdning eller mening i det. Nok et elendig mobilspill som blir populært. Hele opplegget minner om da "alle" skulle spille diverse meningløse spill på FB som feks. Farmville etc. Helt elendige spill som raskt oppnår stor popularitet men som etterhvert alle går kraftig lei av.

Lenke til kommentar

Veldig enig i artikkelen her. Jeg finner det nok enda litt mindre gøy i det enn artikkelforfatter (kanskje litt fordi jeg bor i litt såkalte "grisgrente strøk" :p), men ellers tror jeg resten av artikkelen stemmer rimelig godt.

 

Jada, den dritten her har fanboys som er 30+ år gamle, som forsvarer det til siste bloddråpe. Det er 110% nostalgia som gjør at folk spiller det, absolutt ingen ting annet.

Nei, det tror jeg er en veldig stor overdrivelse. Nostalgi spiller inn ja, men jeg tror faktisk at det er den nye umåtelig populære mobilspill "snakkisen" er en langt større grunn til dette. Mobilspillverdenen er jo kjent for å ri fra farsott til farsott, og at den nye farsotten omhandler Pokémon tror jeg bare forsterket det hele, ikke at det er grunnen til at det ble en farsott.

 

Selv er jeg ganske sikkert den største Pokémon fan av alle som har kommentert her inne, men jeg spiller ikke Pokémon GO. Testet det noen timer og var langt fra å bli bitt av basillen. Kanskje nettopp fordi jeg er stor fan av Pokémon så ble dette altfor simpelt og flatt for min del. Det mangler dybde og innhold. Føles mer som en AR opplevelse enn et spill. På den måten er jeg ikke helt uenig med herr Vice, over meg her, om at dette deler trekk med farsotter som Farmvill, Candy Crush, o.l.

 

Jeg er veldig glad for at flere får interessen for Pokémon, og skulle slik sett gjerne omfavnet dette fullt ut, men føler bare ikke dette er bra nok for den Pokémon opplevelsen de nye potensielle fansene fortjener. Kan skjønne hvis andre er uenige i akkurat dette, men det er slik jeg føler det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...