Gå til innhold

Ikke funnet Pikachu ennå? Even har laget en app som hjelper deg å spore pokémons


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent hver nettside, liten eller stor, fra så å si "annerkjente mediehus", har noe om Pokemon Go.

 

Kan dere here på Tek vennligst la være å skrive om dette spillet? Den er alrede hypet opp så inn i granskauen.

 

La vær å trykk deg inn da, massevis av annet å trykke på å lese om. Ingen som tvinger deg :)
  • Liker 6
Lenke til kommentar

La vær å trykk deg inn da, massevis av annet å trykke på å lese om. Ingen som tvinger deg :)

 

Sant nok, men av alle de utallige sidene som dekker omtrent alt som har med PG å gjøre, så synes jeg at å ha flere artikler som det som svever nesten i toppen av siden blir litt... nå er jeg ikke veldig kjent med slike journalistiske utrykk men det blir en slags "tabloid-horing", altså blir litt som da noen "kule" barn skaffer seg noe "kult" og da løper alle de andre barna til foreldrene etter pengene og sier det må ha det og - siden alle de "kule" har det jo.

En god kokk og/eller kunstner, journalist etc skiller seg ut ikke ved å blåkopiere temaer, ideer, eller konsepter, men ved å skape noe nytt og unikt. Noe av det burde kanskje gjelde journalisme generelt slik at ikke hver side man besøker snakker om det akkurat samme. Just saying.

Lenke til kommentar

 

 

Forresten så er vel pokémon i flertall pokémon, ikke pokémons.

På norsk får det flertallsendelsen -er, altså må det hete flere pokémoner.

Ikke alt får -er i flertall. En is, flere...? Et fjell, flere...? Dette er nok en sak for språkrådet! Vi krever svar på om det heter flere Pokemon, eller Pokemoner!

 

Dette er en enkel sak :)

 

"Ordet kan bøyes som et vanlig hankjønnssubstantiv, bokmål en pokémon – pokémonen – pokémoner – pokémonene".

 

http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/pokemon/

Endret av Varog Kervarec
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener som noen sa over her, at de har brukt noe annet i den norske dubbingen av pokemon tv-serien (så kan man jo debattere om det har noe å si ift utbredelse og bruk). Jeg mener jeg har hørt en pokemon - pokemoner - (flere) pokemon - (alle) pokemonene i serien, menmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...