Gå til innhold

Se den utrolig timelapse-videoen av Los Angeles som er laget i 12K-oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes på ingen måte at bildet var skarpt eller bra i den videoen. Er bare en stor grøt, både når de zoomer inn og ut, så jeg tipper det er brukt laber optikk til den videoen.

 

Kan det være at de bare har satt ut kamera for så å benytte seg av digital zoom fremfor å faktisk zoome med optikken?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også det, men Vimeo er veldig god på videokomprimering og det ser man tydelig på mange andre videoer, var derfor jeg tenkte det var laber optikk.

 

Bildene er tatt med Phase One XF IQ3 100, tror faktisk ikke det finnes crappy optikk til disse kamerahusene ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg tenkte også det, men Vimeo er veldig god på videokomprimering og det ser man tydelig på mange andre videoer, var derfor jeg tenkte det var laber optikk.

Bildene er tatt med Phase One XF IQ3 100, tror faktisk ikke det finnes crappy optikk til disse kamerahusene ;)

 

 

Godt mulig at han som laget den ikke forstår seg på rendring og videoeksport fra klippeprogrammet.

Skarpt og flott var det hvertfall ikke ;)

Lenke til kommentar

Det er vel stadig skift inn og ut mellom 100% crop av timelapse-filmen og nedskalert visning av hele utsnittet. Når de cropper inn i videoen til 100% blir det høyere pikseltetthet enn D810 i 100% crop (ca. 40Mpx, blir tilsvarende som 4k fra et mFT-kamera sett i 100% crop).

 

De har nok brukt en hel del støyfjerning, og på så lange avstander som her blir det en hel del atmosfæriske forstyrrelser.

 

Skulle gjerne introdusert kameramannen for hr. 180° lukker - kunne gjerne vært bedre flyt i filmen med lenger lukkertid.

Lenke til kommentar

Det mest spennende med det hele var vel strengt tatt prisen på det digital bakstykket; 400.000+

 

Jeg synes timelapse videoen var bra; enkelte ting kunne naturligvis blitt gjort enda bedre; men det ligger ganske mange timer med arbeid i form av bilder, planlegging og klipping bak det hele. Seerverdig.

Lenke til kommentar

 

Jeg syntes på ingen måte at bildet var skarpt eller bra i den videoen. Er bare en stor grøt, både når de zoomer inn og ut, så jeg tipper det er brukt laber optikk til den videoen.

Kjøp deg en brukbar skjerm og puss brillene.

 

 

 

Du er klar over at fine farger og gjennomtenkte komposisjoner ikke er det samme som detaljrikdom eller skarphet?

 

Stopp filmen på masterutsnittene og studer bildet, så vil du se at det ikke er et veldig skarpt bilde.

Om du fokuserer synet på enkelte porsjoner av bildet vil du se at det er en stor grøt.

 

Det kan være at det er brukt mye støyfiltere som Trondster sier.

 

For øvrig bruker jeg en IPS skjerm til 6000kr som jeg har D65-kalibrert med en i1 Display Pro sensor, og jeg har et utmerket syn.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...