Gå til innhold

RYKTE: Galaxy Note 7 kommer trolig til Europa – så mye vil den koste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ryktene om UFS-minnekortstøtte stemmer så ser Samsung ut til å gjøre absolutt alt rett med denne modellen, utenom det faktum at de gir den Edgekanter. Er vel ikke mye håp om en "standard" modell uten Edge. Gir ikke mye mening med Edge når du skal bruke penn, og selv syntes jeg at Edgekantene er mer til bry enn nytte så er skuffende å se at produktivitetsmodellen "Note" også skal få disse.

 

Qualcomm Snapdragon 821 er også kun en høyere klokket 820, så selv om behovet for økt ytelse ikke er så veldig tilstedet så vil forskjellen i ytelse ifra S7 og S7 Edge være minimal. Det er jo litt kjedelig. Den blir jo som en S7 Edge, bare med større skjerm, UFS-minnekort og penn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Forferdelig irriterende at en mobil med penn skal koste det samme som en grei laptop. Tipper den vil legge seg mellom kr 9000-11000 i butikken avhengig av konfigurasjon. Håper at vi kan velge mellom edge kanter og minne ferdig installert. Håper jeg tar feil vedrørende prisen :)

Lenke til kommentar

Hva er det som er så negativt med den EDGE-delen? Er det at man kommer borti den ved vanlig bruk? Ikke prøvd S7 Edge, så bare lurer. Og, mulig å slå av den delen? Altså, at det ikke skjer noe om man sveiper på siden av skjermen.

Endret av Karma86
Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Hva er det som er så negativt med den EDGE-delen? Er det at man kommer borti den ved vanlig bruk? Ikke prøvd S7 Edge, så bare lurer. Og, mulig å slå av den delen?

Ingenting er i veien med edge, men uten tvil drar dette prisen opp, og en mulighet for å velge dette bort er noe mange ønsker. Personlig ønsker jeg edge innenfor rimelighetens grenser. Må jeg betale 2000 kroner mer for dette faller dette bort.

Lenke til kommentar

 

Hva er det som er så negativt med den EDGE-delen? Er det at man kommer borti den ved vanlig bruk? Ikke prøvd S7 Edge, så bare lurer. Og, mulig å slå av den delen?

Ingenting er i veien med edge, men uten tvil drar dette prisen opp, og en mulighet for å velge dette bort er noe mange ønsker. Personlig ønsker jeg edge innenfor rimelighetens grenser. Må jeg betale 2000 kroner mer for dette faller dette bort.

 

 

 

Jeg kommer borti ting på kanten, og spille ting som Pokemon Go er et lite helvete med curve-balls ;)

 

Dessuten så øker det prisen, og gjør at skjermen i realiteten er mindre enn spesifikasjonene tilsier da delen som er i selve kanten er temmelig nyttesløs til det meste. Du klarer ikke se noe fornuftig der ved verken nettleseing, video eller noe som helst så hva annet enn fancy utseende er det egentlig legger til?

 

Og på Note med penn så er det jo ekstra håpløst da pennen naturligvis glir rett av når du kommer ut mot kantene.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Edge kant og penn kan jo bli en katastrofe, selv bruker jeg å ha lillefingeren ved kanten når jeg bruker pennen (stabilisering)

Hmm får håpe at hånd/finger press på kantene ikke gjør utslag når man dælke med pennen.

De kan jo ikke forvente at vi har hele arma/hånden i friluft stilling eller? :p

Lenke til kommentar

Nesten så jeg blir litt skeptisk til Note 7 nå;p Men den delen av kanten du kan dra ut en meny (godt forklart:D),den kan vel og byttes over til venstre side om man vil det? Så man ikke kommer borti den. Når det gjelder skader på skjerm så kan vel det reduseres med et deksel/etui? Har brukt etui på min Note 4 fra dag en, og ser ny ut, dog litt større, og ikke like pent i mine øyne, men...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

 

 

Hva er det som er så negativt med den EDGE-delen? Er det at man kommer borti den ved vanlig bruk? Ikke prøvd S7 Edge, så bare lurer. Og, mulig å slå av den delen?

Ingenting er i veien med edge, men uten tvil drar dette prisen opp, og en mulighet for å velge dette bort er noe mange ønsker. Personlig ønsker jeg edge innenfor rimelighetens grenser. Må jeg betale 2000 kroner mer for dette faller dette bort.

 

 

 

Jeg kommer borti ting på kanten, og spille ting som Pokemon Go er et lite helvete med curve-balls ;)

 

Dessuten så øker det prisen, og gjør at skjermen i realiteten er mindre enn spesifikasjonene tilsier da delen som er i selve kanten er temmelig nyttesløs til det meste. Du klarer ikke se noe fornuftig der ved verken nettleseing, video eller noe som helst så hva annet enn fancy utseende er det egentlig legger til?

 

Og på Note med penn så er det jo ekstra håpløst da pennen naturligvis glir rett av når du kommer ut mot kantene.

Høres ikke ut som at note er noe for deg, og heller ikke modeller med edge. Trodde man kunne slå av edge, f.eks ved spilling?. Det du beskriver med at pennen sklir ut når du kommer ut mot kantene har jeg aldri hørt om. Er det din erfaring? Hva slags note har du prøvd?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er det som er så negativt med den EDGE-delen? Er det at man kommer borti den ved vanlig bruk? Ikke prøvd S7 Edge, så bare lurer. Og, mulig å slå av den delen?

Ingenting er i veien med edge, men uten tvil drar dette prisen opp, og en mulighet for å velge dette bort er noe mange ønsker. Personlig ønsker jeg edge innenfor rimelighetens grenser. Må jeg betale 2000 kroner mer for dette faller dette bort.

 

 

 

Jeg kommer borti ting på kanten, og spille ting som Pokemon Go er et lite helvete med curve-balls ;)

 

Dessuten så øker det prisen, og gjør at skjermen i realiteten er mindre enn spesifikasjonene tilsier da delen som er i selve kanten er temmelig nyttesløs til det meste. Du klarer ikke se noe fornuftig der ved verken nettleseing, video eller noe som helst så hva annet enn fancy utseende er det egentlig legger til?

 

Og på Note med penn så er det jo ekstra håpløst da pennen naturligvis glir rett av når du kommer ut mot kantene.

Høres ikke ut som at note er noe for deg, og heller ikke modeller med edge. Trodde man kunne slå av edge, f.eks ved spilling?. Det du beskriver med at pennen sklir ut når du kommer ut mot kantene har jeg aldri hørt om. Er det din erfaring? Hva slags note har du prøvd?

 

 

Jeg har ikke sagt at pennen sklir ut når man kommer borti/utover kanten, dette er noe jeg spår at vil bli et problem om Samsung virkelig lanserer en Note 7 med Edge, hvordan tror du pennen på magiskvis ikke vil skli av når du kommer til kanten på skjermen?

 

Og nei, du kan ikke "skru av" kantene på skjermen på nyere modeller som Galaxy S6 Edge, S6 Edge+ og S7 Edge.

Lenke til kommentar

Edgefunksjonaliteten kan deaktiveres, men det forhindrer jo ikke at det at å spille for eksempel i spill hvor det at du er så vidt nære skjermen på siden ikke blir et problem i lengden.

 

Samsung burde virkelig gjøre noe for å forbedre akkurat dette. Enten må de gjøre sånn at skjermen ikke er touchsensitiv helt ute i kanten så når man holder telefonen i grep med enhånd så er man fort borti skjermen og trykker på ting man ikke ønsker, eller forhindrer at det å for eksempel skulle dra fingeren over skjermen for å kaste en ball i Pokemon Go blir forstyrret av at telefonen tror du mener å trykke helt ute på siden av kanten når du i realiteten kun forsøker å holde telefonen i godt grep i venstre hånd.

 

Eventuelt så må de gjøre sånn at buen ikke går like langt så man kan få hakket mer ramme å holde i på sidene. Mye av disse problemene forsvinner jo naturligvis ved bruk av deksel da de fleste deksler til Edge-modellen faktisk går delvis over Edgeskjermene på sidene av telefonen, men det er jo ikke alle som ønsker å bruke deksel og designet på telefonen burde ikke kreve bruk av deksel for å forhindre slike ulemper.

 

 

Om de tilbyr en flat og en Edge utgave av Note 7 så er det jo ikke en problemstilling. Da anskaffer man den modellen man foretrekker, de finnes jo mange som heller tar det mer særegne designet på Edge over ulempene kantskjermene kan medføre og det er jo helt greit. Alle har sine forskjellige valg og prioriteringer.

 

Men ut ifra ryktene så kommer Note 7 kun i en modell, og denne vil ha Edgekanter på begge sider og det kaller jeg intet mindre enn idiotisk. Spesielt når Note-serien skal representere "den produktive" telefonen fra Samsung, og Edgekanter er alt annet enn produktivt, og spesielt på en modell med penn så gir deg jo fryktelig lite mening da en penn ikke vil fungere bra med buede kanter på skjermen.

 

 

Men vi får vente og se hva de lanserer.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...