Gå til innhold

TEST: MSI Vortex G65 med Nvidia GTX 980 SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lal, for 43k kan man jo få 2 ekstremt bra maskiner som sikkert ikke throttler som en gris slik som denne sikkert gjør, eller bare 1 maskin også spare resten.
Folk som kjøper denne til den prisen bør vel oppsøke hjelp snarest, både psykisk og økonomisk.

Dessuten, små kabinetter=you are doing it wrong.

 

Men de klarte nå i det minste å skvise inn alt dette i en liten boks, sikkert en prestasjon i seg selv.

Endret av meg0709
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du vennligst slutte med overskrifter som antar hva slags maskiner leserne sitter med?

 

Amen. Det er like pinlig å lese hver gang.

 

Man får jo også inntrykk av at "journalistene" ikke selv skjønner hvem leserne er, skulle tro de har blitt fortalt at artiklene publiseres på kvinneguiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mye rart av små kasser, men synes Node805 er flott mellomting mellom størelse og kjøling

 

Node 804*

 

Og jeg er enig. Har dette kabinettet, og med plass til 3 radiatorer, 2 way SLI, 10+ disker optisk drev og ørten vifter er dette et flott kabinett i en passelig størrelse.

 

Ikke nødvendigvis alt på samme tid, men det er skikkelig god plass i denne kassen til det man måtte ønske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man betaler altså 20.000,- for kabinettet...

7-0.jpg

 

Jeg flirte litt, det må jeg medgi.

 

Er ellers nysgjerrig på hvilket type hovedkort og strømforsyning som blir brukt i denne. Har lenge vært glad i tanken om annerledes formfaktorer tilgjengelig for vanlige byggere, slik at en kunne lage et slikt system selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja visst, "råkjapp" 2133mhz ddr4 og to 980(Ikke Ti) i en maskin til over 44000. De har nok lagt til grunn en rimelig grei profitt på denne her ja.

 

Forstår ikke at prisen ikke spiller mer inn i karakterene deres. Det er jo for 90% av forbrukerne en meget viktig faktor. Her kjøper man altså katta i sekken for 44000 kroner.

Lenke til kommentar

Så to grafikk kort som nå kan regnes som utdatert er pre-installert i kabinettet.

 

Uansett bør enhver person som er villig til å kaste bort 43k på en PC bør få sin hode vurdert. Invester heller de pengene i en fond eller aksjer. Det er faktisk til og med bedre å la de ligge under en madrass og la inflasjon spise de opp. Fordi etter 10 år vil deres verdi forsatt være mer enn den boksen vil ha etter 1 år.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å spare? Mange (de fleste) får mer glede ut av det de bruker pengene på. Å bruke "det er bedre å spare" argumentet holder ikke mål :)

 

Så kan vi dra inn, spare til X er bedre, men noen som bruker 40+K på PC har nok alerede spart til det de synes X bør være ;)

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å spare? Mange (de fleste) får mer glede ut av det de bruker pengene på. Å bruke "det er bedre å spare" argumentet holder ikke mål :)

 

Så kan vi dra inn, spare til X er bedre, men noen som bruker 40+K på PC har nok alerede spart til det de synes X bør være ;)

 

Hovedhensikten er pensjonsplanlegging. Personlig har jeg ikke lyst til å vente til jeg er 70 før jeg pensjonerer, eller oppnå pensjon i tidligere alder og være fattig for resterende del av mitt liv. Det handler om å bruke penger fornuftig nå i en ung alder, og så resultatene senere i livet.

Lenke til kommentar

Fornuft er relativt, hva du mener er fornuftig kan andre synes er idiotisk. Jeg for min del har brukt sparepenger på PC mange ganger og jeg er like glad hver gang. Fattig er også relativt, man trenger ikke mye penger for å være lykkelig. Det er mange pensjonister som setter mye mer pris på familie og relasjoner enn penger + at mange gir bort pengene istedetfor å bruke på seg selv. Jeg gir selv bort mye penger (når jeg ikke trenger PC-deler :p ) og det får jeg mye ut av.

 

Edit; Kort fortalt, ta økonomiske valg man vet man ikke angrer på og ikke ofre lykke pga sparing :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...