Gå til innhold

ANMELDELSE: Lego Star Wars: The Force Awakens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elsket de gamle Lego-spillene, men de mistet mye av sjarmen da de begynte med stemmer. Men det største problemet er at vi har spilt alt dette før utallige ganger. Forrige jeg prøvde meg på var Lego Dimensions, og håper virkelig det skulle bli bra. Tok faktisk sjansen og kjøpte både Ghostbusters og Back to the future pakkene også i samme slengen. Spillet i seg selv er glimrende, men selv med fysiske figurer, Batman, Peter Venkman og Marty McFly side om side og selv om jeg spilte en del brett fra svært forskjellige franchiser var det aldri til å komme utenom at alt dette med fysiske leger bare var en ren gimmick. Spillet var ren standard Lego tvers gjennom. Samme gjaldt Lego Jurassic Park. I seg selv er det et glimrende spill, men det er jo mer eller mindre en ren blåkopi av de andre. :( Er stygt redd for at serien har kjørt seg fast. De trenger å skrote alt sammen og komme opp med noe helt nytt neste gang.

Lenke til kommentar

Det spørs jo bare om ikke sjarmen avtar med en gang det ikke er første Lego-spillet man spiller? Jeg synes det var morsomt å løpe rundt som legomann i det første Lego-spillet mitt, men kunne ikke tenkt meg å prøve igjen.

 

[x] har vært legomann

[ ] fyll ut neste opplevelse her

Lenke til kommentar

Alle Lego spillene er bra, men når de er så identiske som de er så blir karakteren dårligere for hvert spill. Det er jo for barn da og de ser ikke på det på samme måte, hvertfall ikke de som okkuperer PC'en min innimellom :)

Nja, spillene er basert på Star Wars, Indiana Jones, Jurassic Park, Ghostbusters, Back to the future, Lord of the Rings osv. Er nok ikke bare for barn. Jeg ser det heller som "for hele familien". Dvs tror neppe barn får så mye ut av Indiana Jones-spillene eller Star Wars-spillene som er basert på de originale filmene. Bra spill er det jo, men hvor mange barn har faktisk sett filmene, eller har et bra forhold til dem? Det er noe annet for oss som har vokst opp med dem. :)

 

Dessuten liker vel ikke barn heller å spille det samme om og om igjen hele tiden. Spillene i seg selv blir jo bare bedre og bedre, men det er likevel alt for mye av det samme. La de som okkuperer PCen din prøve alle spillene i serien i strekk, så kan du jo se hvor interessert de er når de nærmer seg slutten. :)

Lenke til kommentar

Jeg spilte gjennom Lego LOTR i jula med broren min, selv om vi begge er godt voksne var det moro å unlocke nye folk og prøve å gjøre spesial challenges og finne de grå firkantbrikkene som er godt gjemt. 

 

bare så synd at det ikke dekket alle 3 filmene.  Lego The Hobbit var også kjempebra og annerledes nok siden det hadde full voice acting som var tatt fra filmene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...