Gå til innhold

Kaffebordet for de teknologifrelste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult. Men det kostet vel i overkant litt mye? 5000EURO blar ikke jeg opp for en stor touchskjerm med i5 cpu, dårlig grafikkmuligheter etc. Latterlig pris når jeg tenker etter. Litt som QPVision TVene som kom på 2000 tallet. Som hadde innebygde PC-er for å kunne brukes som mediasenter. God ide, men slo aldri an. Et sånt bord tror jeg kan slå an om det er mulig å bygge innmaten selv. Om jeg kan sette i det råeste grafikkortet, CPU, minne etc som jeg selv ønsker. Da er dette spennende for min del :)

Lenke til kommentar

Kult. Men det kostet vel i overkant litt mye? 5000EURO blar ikke jeg opp for en stor touchskjerm med i5 cpu, dårlig grafikkmuligheter etc. Latterlig pris når jeg tenker etter. Litt som QPVision TVene som kom på 2000 tallet. Som hadde innebygde PC-er for å kunne brukes som mediasenter. God ide, men slo aldri an. Et sånt bord tror jeg kan slå an om det er mulig å bygge innmaten selv. Om jeg kan sette i det råeste grafikkortet, CPU, minne etc som jeg selv ønsker. Da er dette spennende for min del :)

 

har tenkt på å felle inn en slik skjerm i et bord flere ganger, men blitt med tanken. Touchskjerm er greit nok, men man må jo ha en glassplate også som takler capacitive touch og er ripesikkert.
Lenke til kommentar

Herlig ide, men stort forbedringspotensiale som nevnt. Ah, om man bare hadde noen titalls tusen til overs, så hadde dette vært et artig hobbyprosjekt. Må ikke være touchskjerm for min del, kan også lages med skjult rom for tastatur og mus, og skjermen vippes opp motorisk. Kan se det for meg allerede.

Lenke til kommentar

Alt man trenger er et glassbord, legge over en touch matte, få skjermen så tett under glasset som mulig, så fungerer bordet akkurat som touchpaden på en laptop, bare litt større. :) da kan man koble datamaskinen med 1080 gtx kort som kan spille av litt grafikk :)

Lenke til kommentar

Alt man trenger er et glassbord, legge over en touch matte, få skjermen så tett under glasset som mulig, så fungerer bordet akkurat som touchpaden på en laptop, bare litt større. :) da kan man koble datamaskinen med 1080 gtx kort som kan spille av litt grafikk :)

 

Veit du om noen "billige" touch matter da? Søkte raskt, og kom opp i priser på $3k og det er en smule dyrt: http://touchfoil.us/store/pro-touch-10/

Endret av Lostfields
Lenke til kommentar

Ser ut som det er noen alternativer der ute. Denne her virker ikke så dumt: http://www.himalayastouchscreen.com/

  Kommer i forskjellige størrelser, så prisene blir deretter. Skulle jeg f.eks forvandle min 40" TV til touchskjerm, vil det koste meg ca. 9000 kr ($855 + norsk moms). Denne løsningen krever dog at man har komponenter i PCen som tåler hardt arbeid. Tenker et GTX 1080 er minimumkrav her.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Det vi trenger i tillegg til mobilen, nettbrettet, laptopen og TV'en, er jo SELVSAGT et bord med enda en skjerm, som gjør det umulig å bruke bordet til å sette ting på!! GENIALT...!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...