Gå til innhold

SanDisk lanserer massivt og lynraskt minnekort til mobilen og actionkameraet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Er dette minnekortet like håpløst som det på 128 GB? Det micro SDXC kortet jeg har fra sandisk får fysisk ikke plass i micro sd kortleseren i laptopen min.

Forklar...

Lenke til kommentar

Dette er vel raskere skrive\lese-hastighet en tradisjonelle harddisker som har 5-7200RPM?

 

Levetiden på slike kort er vel vesentlig kortere?

 

Uansett imponerende at de får så mye lagring på så liten plass :) nå må mobilene bare komme med 2 SD kort, slik at man kan kjøre raid :p

Lenke til kommentar

Hva skiller dette og en SSD?

 

Ytelse i alle fall. Dette SD-kortet kalles ekstremt med 100MB/s lesehastighet og 90MB/s skrivehastighet, mens denne SSD-disken har "opptil" 2.500MB/s lesehastighet og 1.500MB/s skrivehastighet: http://www.samsung.com/no/consumer/memory-storage/memory-storage/ssd/MZ-V5P512BW

 

Tek.no kan kanskje lage en test med sammenligning av det råeste innen SD-kort, SATA-SSD og M.2-SSD?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er dette minnekortet like håpløst som det på 128 GB? Det micro SDXC kortet jeg har fra sandisk får fysisk ikke plass i micro sd kortleseren i laptopen min.

Forklar...

Var kanskje litt rart skrevet av meg. :)

 

Det jeg mente er fysiske mål på kortet, da i tykkelse. Jeg har flere minnekort fra sandisk. Et på 32. 64 og 128 GB. Sistnevnte må jeg jobbe mer med for å få trykket inn i microSD leseren på laptopen min pga, tykkelsen på minnekortet. De andre to klasker rett inn uten motstand. Kortet på 128 GB føles også tykkere ut enn de to andre, selv om alle følger standardiserte ytre mål.

 

Det går dog helt greit å få inn aktuelt minnekort i telefonen min, en sony xperia z1 compact.

 

Skal ta bilder av kortenes tykkelse i helga en gang når jeg har tilgang på alle minnekortene igjen.

Lenke til kommentar

 

Hva skiller dette og en SSD?

 

Ytelse i alle fall. Dette SD-kortet kalles ekstremt med 100MB/s lesehastighet og 90MB/s skrivehastighet, mens denne SSD-disken har "opptil" 2.500MB/s lesehastighet og 1.500MB/s skrivehastighet: http://www.samsung.com/no/consumer/memory-storage/memory-storage/ssd/MZ-V5P512BW

 

Tek.no kan kanskje lage en test med sammenligning av det råeste innen SD-kort, SATA-SSD og M.2-SSD?

Det er jo to helt forskjellige formfaktorer og bruksområder. Skjønner ikke helt hvorfor dere vil sammenligne dette. Du kan ikke trø en SSD inn i ett kamera, en mobil eller en gps..
Lenke til kommentar

50 dollar for kun 5MB/s ekstra. Ser liten vits i Extreme-versjonen. Sparer heller 400kr og kjøper Ultra-versjonen.

 

Ville lest tester av random read / write fremfor å basere seg på produsenten sine tall for sekvensiell ytelse.

 

Alt for mange tar tallene for sekvensiell ytelse som god fisk og gjør "dårlige" minnekort og SSD kjøp basert på det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...