Gå til innhold

RYKTE: Forumbruker hevder å ha testet ytelsen på GTX 1080M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Personlig så venter jeg heller til det dukker opp Real-World-tester.

Syntetiske-tester tar jeg heller med en klype salt..., for å si det på den måten.

 

Misfortå meg rett..., slike tester hinter jo til hva man grovt regnet kan vente seg.

Men det er som artikkelen her sier..., mye som spiller inn på resultatet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Personlig så venter jeg heller til det dukker opp Real-World-tester.

Syntetiske-tester tar jeg heller med en klype salt..., for å si det på den måten.

 

Misfortå meg rett..., slike tester hinter jo til hva man grovt regnet kan vente seg.

Men det er som artikkelen her sier..., mye som spiller inn på resultatet.

 

Alle tar hele tiden syntetiske tester "med en klype salt". Hvor mange ganger må syntetiske grafikktester stemme overens med de faktiske tallene før man er overbevist? I min erfaring har syntetiske grafikktester som 3DMark, Unigine Heaven hele tiden gitt samme representasjon som faktiske tester mtp. ytelsesøkning.

 

Videre viser den syntetiske testen ovenfor en økning på 70%. Var det ikke nettopp det man fikk fra Maxwell (970/980) til Pascal (1070/1080)? Hva er det da å sette spørsmål på?

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Personlig så venter jeg heller til det dukker opp Real-World-tester.

Syntetiske-tester tar jeg heller med en klype salt..., for å si det på den måten.

 

Misfortå meg rett..., slike tester hinter jo til hva man grovt regnet kan vente seg.

Men det er som artikkelen her sier..., mye som spiller inn på resultatet.

 

 

 

 

Alle tar hele tiden syntetiske tester "med en klype salt".

Hvor mange ganger må syntetiske grafikktester stemme overens med de faktiske tallene før man er overbevist?

I min erfaring har syntetiske grafikktester som 3DMark, Unigine Heaven hele tiden gitt samme representasjon som faktiske tester mtp. ytelsesøkning.

 

Videre viser den syntetiske testen ovenfor en økning på 70%.

Var det ikke nettopp det man fikk fra Maxwell (970/980) til Pascal (1070/1080)?

Hva er det da å sette spørsmål på?

 

 

 

- Om dem hadde kommet med en syntetisk test som var så grafisk-intensiv som det er mulig, da hadde jeg ikke hatt noe å si imot slike tester.

 

Jeg har ingenting imot resultater som er lavere sammenlignet med Real-World resultater.

 

Det er som med AV-receiver...

7x75w i 8 ohm med alle kanalene drevet samtidig gir langt mer mening enn 7x150w i 8 ohm med 2 kanaler drevet samtidig.

 

Jeg ville ha gått for først nevnte.

Synd at dem har gått vekk ifra å oppgi relle målinger nå til dags.

 

"7x150w i 8 ohm" selger vist bedre enn "7x75w i 8 ohm", selv om at "7x75w i 8 ohm" er mer realistiske tall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor er ryktene om 480? eller nyheten om AMD NASDAQ opp i $5, noe den ikke har vært si 2012. Eller er vi kun glad i nV her?

 

 

- Tenker samme tanke...

 

Det er mye mer snakk om NV imotsettning til AMD.

Noe som jeg synes er litt rart.

Det kan jo hende de har fått et 480 kort som de har NDA for. Men uansett hvem bryr seg om denne mobilchippen, pcer med denne kommer til å koste 20k++. Tek.no er et Nvidia vepsebol, når en HARDWARE side ikke klarer å oppdrive en stakkars fury x for sin testbenk (fordi hele gjengen bruker 980ti) så sier det seg selv. Det er også naturlig for mennesker å forsvare sitt eget produkt, journalist eller ikke. Dette gir ikke AMD det beste utgangspunktet for å si det sånn.

Endret av spots
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvor er ryktene om 480? eller nyheten om AMD NASDAQ opp i $5, noe den ikke har vært si 2012. Eller er vi kun glad i nV her?

 

 

- Tenker samme tanke...

 

Det er mye mer snakk om NV imotsettning til AMD.

Noe som jeg synes er litt rart.

Det kan jo hende de har fått et 480 kort som de har NDA for. Men uansett hvem bryr seg om denne mobilchippen, pcer med denne kommer til å koste 20k++. Tek.no er et Nvidia vepsebol, når en HARDWARE side ikke klarer å oppdrive en stakkars fury x for sin testbenk (fordi hele gjengen bruker 980ti) så sier det seg selv. Det er også naturlig for mennesker å forsvare sitt eget produkt, journalist eller ikke. Dette gir ikke AMD det beste utgangspunktet for å si det sånn.

 

 

Nå er du urettferdig.

Det er AMD og partnerene som gir faen i å sende kort til test. Det er det som er problemet ;)

 

TEK kjøper ikkje inn skjermkort for å teste. Det er ikkje slik det fungerer ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvor er ryktene om 480? eller nyheten om AMD NASDAQ opp i $5, noe den ikke har vært si 2012.

Eller er vi kun glad i nV her?

 

 

 

 

- Tenker samme tanke...

 

Det er mye mer snakk om NV imotsettning til AMD.

Noe som jeg synes er litt rart.

 

 

 

Det kan jo hende de har fått et 480 kort som de har NDA for.

Men uansett hvem bryr seg om denne mobilchippen, pcer med denne kommer til å koste 20k++.

Tek.no er et Nvidia vepsebol, når en HARDWARE side ikke klarer å oppdrive en stakkars fury x for sin testbenk (fordi hele gjengen bruker 980ti) så sier det seg selv.

Det er også naturlig for mennesker å forsvare sitt eget produkt, journalist eller ikke.

Dette gir ikke AMD det beste utgangspunktet for å si det sånn.

 

 

 

- Du har nok ganske så rett der ja...

Maskiner med dette kortet kommer nok ikke til å bli av den direkte billige sorten nei.

Synd, men sant...

Slik har det alltid vært og slik kommer det nok alltid til å være.

Da bærbare maskiner gjennomsnittelig koster mer enn det smaker sammenlignet med sin stasjonære brorpart.

 

Hence the reason why..., at jeg holder meg til stasjonære maskiner.

Selv om at sjasjonære maskiner ikke akkurat er billig de heller.

 

Men at man får langt mer..."bang for the buck" om man velger stasjonær, ja, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Tek.no skriver desvärre artiklar som inte har nog läsare. Bara se kvalitetsskillnad mot tester som sweclockers gör. Går inte ens att jämföra. Inte behövs "extra" heller. Ta deras skärmtester. Världsklass på de. Då blir det helt enkelt mindre med hardware till test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...