Gå til innhold

Sonos har gjort det mulig å styre smarthøyttalerne direkte fra låseskjermen på iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sonos er så tungvint å bruke hvis man først har prøvd chromecast at det er helt latterlig.

Mye bedre å kunne caste rett fra appen man er i (spotify).

Men Apple kids'a som gjerne er de som også kjøper overpriset Sonos skjønner jo ikke dette.

Lenke til kommentar

Sonos er så tungvint å bruke hvis man først har prøvd chromecast at det er helt latterlig.

Mye bedre å kunne caste rett fra appen man er i (spotify).

Men Apple kids'a som gjerne er de som også kjøper overpriset Sonos skjønner jo ikke dette.

 

Hva i all verden har Chromecast med Sonos å gjøre???

Sonos er en rimelig avansert smart høyttaler.

 

Og du snakker om at Apple kidsa ikke skjønner noe.

 

http://www.tek.no/artikler/test-sonos-play-5/194395

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har alt med Sonos å gjøre.

Oppdateringen som kom nå har i praksis ikke endret noe som helst, det er vanvittig tungvint å bruke sammenlignet med f.eks. Chromecast.

Har du prøvd å bruke spotify via Sonos app'en, vs. å bruke spotify rett mot høytaleren(e) slik man gjør med chromecast? 

Og jo, de er sammenlignbare ved at Chromecast (audio) gjør en hvilken som helst høyttaler "avansert" / smart for 379,- , så kan du velge å vrake i høyttalere hvor du får langt bedre lyd for pengene enn med Sonos'ene.

Men det som provoserte meg mest når jeg først vurderte Sonos var prisen på Sonos Connect (den som gjør så du kan koble til eksisterende forsterkere til å bli en del av "sonos nettverket") med en prislapp på 3 498,- for samme jobben chromecast audio gjør for 379,- (når det ikke er tilbud på den) og holdningen til selgeren på Hi-Fi klubben når jeg sa at da ble Sonos utelukket for min del.

 

Sonos kan riktignok brukes som høyttalere til en TV (man må ha Apple TV? der er jeg usikker) , men er i praksis bare ett ekstremt dyrt anlegg isåfall.

Var på en fest for noen uker siden hvor det ble brukt en Sonos play:5.

Vanvittig tungvint og irriterende måte å søke opp sanger. Det endte med at de samme sangene stort sett gikk igjen og igjen ettersom man måtte lage spilleliste og styr for å få spille en sang noen ønsket.

 

Sonos er bare ekstremt overpriset økomiljø - men det passer jo Apple generasjonen perfekt ;)

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Dingy: Sonos har ingenting med Apple å gjøre. Jeg har ikke ett eneste apple-apparat i huset, og benytter sonos i stua, og er kjempefornøyd. Og nei, du må ikke ha noen fordømt apple tv for å bruke sonos med tv. Du kan gjøre det med en sonos soundbar eller en play:5 med aux-inngang.

 

Forøvrig kan du alltid benytte en spilleliste eller du kan overkjøre spillelisten din i sonos ved å velge "Spill etterpå", slik at du effektivt queuer låten eller albumet/artisen du har valgt foran resten av spillelistens låter. Det er helt tydelig at du ikke har brukt sonos på mange år, for dette hadde du ikke mye greie på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes Spotify appen suger etter mange oppdateringer. I tillegg bruker jeg Tidal, ettersom alt ikke finnes på Spotify og omvendt.

Synes sonos appen er helt topp, bruker f.eks ofte spillelister fra Spotify, funker helt fint. Liker også godt at sanger ikke starter bare man trykker på de, er så lett å bytte ved et uhell i Spotify f.eks.

 

Min teori er at Spotify + chromecast funker bedre for Kids som bytter samger konstant (mellom dj broiler, katastrofe og litt kygo)

 

Husk at alt er ikke automatisk bra selv om folk flest synes det. Ref at Katastrofe/Freddy kalas topper hitlistene....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...