Gå til innhold

SNIKTITT: Tyranny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pillars of Eternity var et fantastisk spill med interessant story, så jeg gleder meg til dette. Gøy med litt ordentlige rpgs.

 

Spennende at de gjør om litt på formelen med et klasseløst system.

 

Blir sikkert ikke så veldig annerledes. Går du for skjold og sverd så blir du tank etterhvert ser det ut som. Er vel bare sånn at du skal ha mulighet til å switche om litt om du er misfornøyd.

Lenke til kommentar

 

Etter den snorkefesten som Pillars of Eternity ble så står jeg over denne.

Er jo et Kickstarter project som skal sette den gamle spilleren i glede.

Da kan jo de ikke begynne og mixe opp ting.

 

 

Var derfor jeg backa det. Men det var bare så fryktelig kjedelig. Ingenting skjedde, kampsystemet var et rot og historien gikk aldri noe sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var med å kickstartet Pillars of Eternity med heftig sum, men klarte aldri å komme over "resting" systemet. Hater å må springe tilbake til byen for å resupplye.

 

Forstår at hensikten var å gjøre kampene mer taktiske, ikke bruk all magien og abilities i en kamp for da må du springe tilbake til byen før du utforsker neste flekk på kartet. Helvete for et plagsomt system og det irriterer meg at så mange foretrekker det ovenfor Baldurs Gate for da blir det ikke noe nytt bg type spill. Ja en kan grinde seg lvls i BG ved å reste out in the open til en blir ambushed, men det gjør det også mer interessant imo. Det eneste jeg liker JRPG spill er friheten til å utvikle charactersn som jeg selv vil for å få til lettere boss kamper hvis jeg tar meg tiden til å grinde litt. Liker ikke all begrensingen i Pillars of Eternity og kjedelig timesink resting system. Håper Tyranny blir annerledes. Uansett veldig kult at våre brødre sør for grensa hjelper skikkelige utviklere.

Lenke til kommentar

Ligner på Diablo på bildene da gidder jeg ikke å spille det !

 

Eneste som ligner i Diablo og Pillars of Eternity/Baldurs Gate/Icewind Dale etc er at de er isometriske, dvs du ser figurene ovenfra. Diablo er et Action RPG/Hack and Slash spill, mens Pillars og lignende er rendyrket RPG.

 

(Spill som Pillars og Baldurs Gate faller i en subgruppe av RPG som kalles isometrisk RPG).

Lenke til kommentar

Åssen er tyranny og pillars of eternity sammenlignet med Planescape torment.

 

Planescape: Torment er forresten favorittspillet mitt. Jeg ville vel heller sammenlignet Pillars of Eternity med Baldur's Gate (det er jo en slags spirituell oppfølger). Det er ikke like "crazy" som Planescape Torment, men ellers er det jo en del likheter. Combat-systemet er mye bedre her.

 

Historiemessig så er det satset en god del på historien om verden, som man finner ut etterhvert som man kommer videre i historien. Synes også en del av NPC-ene er godt laget med tanke på bakgrunnshistorie osv.

Lenke til kommentar

 

 

Etter den snorkefesten som Pillars of Eternity ble så står jeg over denne.

Er jo et Kickstarter project som skal sette den gamle spilleren i glede.

Da kan jo de ikke begynne og mixe opp ting.

 

 

Var derfor jeg backa det. Men det var bare så fryktelig kjedelig. Ingenting skjedde, kampsystemet var et rot og historien gikk aldri noe sted.

 

Negativ much ??

Du høres ut som et elendig NRK P3 inlegg, Dette er fryktelig kjedelig, men de har blablablablabalaba

 

Men mer skuffanda  blir det ikke som (insert hva de har lært fra nettet før de tørr poste noe i det hele tatt.

 

You sir are just full of BUUUUUUUUUUUULLLLLSHIT

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Åssen er tyranny og pillars of eternity sammenlignet med Planescape torment.

Planescape: Torment er forresten favorittspillet mitt. Jeg ville vel heller sammenlignet Pillars of Eternity med Baldur's Gate (det er jo en slags spirituell oppfølger). Det er ikke like "crazy" som Planescape Torment, men ellers er det jo en del likheter. Combat-systemet er mye bedre her.

 

Historiemessig så er det satset en god del på historien om verden, som man finner ut etterhvert som man kommer videre i historien. Synes også en del av NPC-ene er godt laget med tanke på bakgrunnshistorie osv.

 

Beklager sent svar. Godt å vite det er noen andre sm liker planescape torment, spilt det får et halvt år siden. Et av min absolutt favoritt spill også. Krangler bare med deus ex og persona 4 om min favoritt spill i hvertfall de fleste dagene. Andre spill jeg virkelig liker er jo mgs 3, sotc, fallout 2 ,kotor, morrowind, ff 8-10 , persona 3, re 4 og sh2.

 

Har bare spilt lit av baldurs gate rundt 10 min har 1- 2 med expansion pack hjemme kanskje på tide å prøve de snart. Bra at combat system er bedre, planescape torment kamp system er ok...

bra at de har satset på historie , noe jeg synes rpg flest bør gjøre mer av. også bra t bakgrunn historiene tilnpc-ene er bra. 

 

Takk for forklaringen ... bekalger sent svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...