Gå til innhold

TEST: MSI GTX 1070 «Gaming X»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hei Tek, har dere planer om å teste MSI Gtx 1070/1080 Aero? Jeg er spent på hvor godt det yter og ikke minst hvor varmt det blir og hvor mye støy det lager versus Founders Edition og MSI Gtx Gaming X. :)

Lenke til kommentar

hvorfor sammenligner dere ikke med et overklokka 980ti?

 

Hei,

Det tar utrolig mye tid å finne den høyeste stabile overklokken til de ulike kortene – slik at vi får en fair sammenligning – så dette er rett og slett et spørsmål om ressurser. Vi kan ikke teste grafikkort på nytt både på standardfrekvenser og med overklokk hver gang vi endrer testrutiner, testdriver eller testbenk.

 

Det vi heller fokuserer på er å vise forskjellen i overklokkingsytelse mellom Founders Edition og en utvalgt tredjepartsmodell med bedre tilgang til strøm og bedre kjøling innenfor samme serie.

 

Når f.eks GTX 1080 Ti FE kommer vil vi dermed forsøke å også få tak på et tredjepartskort for å sjekke hvilket av de to som overklokker best. (Ettersom vi innen den tid sitter på sammenlignbare overklokkingsdata fra to GTX 1070-kort, og sannsynligvis to GTX 1080-kort, vil vi kunne trekke inn dette).

 

Vi kommer snart med en test av tredjeparts GTX 1080 vs GTX 1080 FE. Da vil vi nok overklokke på samme måte som i denne testen og sammenligningsgrunnlaget bør bli bedre.

 

/Anders

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei Tek, har dere planer om å teste MSI Gtx 1070/1080 Aero? Jeg er spent på hvor godt det yter og ikke minst hvor varmt det blir og hvor mye støy det lager versus Founders Edition og MSI Gtx Gaming X. :)

 

Hei,

Vi han ingen planer om dette nå før sommeren i alle fall. Mulig det kommer en samletest av ulike GTX 1070-modeller senere, f.eks til høsten, men generelt yter de ulike tredjepartskortene veldig likt. Hvorfor ønsker du en test av akkurat Aero? På grunn av prisen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Hei Tek, har dere planer om å teste MSI Gtx 1070/1080 Aero? Jeg er spent på hvor godt det yter og ikke minst hvor varmt det blir og hvor mye støy det lager versus Founders Edition og MSI Gtx Gaming X. :)

Hei,

Vi han ingen planer om dette nå før sommeren i alle fall. Mulig det kommer en samletest av ulike GTX 1070-modeller senere, f.eks til høsten, men generelt yter de ulike tredjepartskortene veldig likt. Hvorfor ønsker du en test av akkurat Aero? På grunn av prisen?

 

 

Hei, takk for svar. Prisen er en smule mer overkommelig, så det er en liten faktor ja, i tillegg så virker det som ett veldig praktisk kort mtp. at varm luft sendes ut av kabinettet (tilsvarende Founders Edition?). Jeg hadde planer om å spandere på meg dette kortet, men stusser på hvordan dette er i forhold til MSI Gtx Gaming X, som dere scorer veldig bra, spesielt med tanke på støy og temperatur.  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...