Gå til innhold

SNIKTITT: Vi har prøvd iOS 10 – her er vårt førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe nytt på batterifronten, på noen som helst måte blitt bedre..?

 

Det er for tidlig å si, da måtte vi brukt telefonen på normal måte over noen dager eller kjørt batteritester. Når vi lager en sniktitt som dette blir det jo litt mer trykking enn normalt, og det påvirker batteritiden negativt. :-). Betaversjoner pleier ofte også å gi dårligere batteritid enn de endelige, optimaliserte versjonene som kommer senere. Men merket ikke at batteriet ble tappet uvanlig raskt. Hadde 80-90 prosent på morgenen og var nesten tom på kvelden (15-20 prosent) – etter veldig aktiv bruk.

Lenke til kommentar

Syns for det meste det er snakk om nytt og endringer i apper, og lite nytt i operativsystemet, kvalifiserer det egentlig som "største iOS endring noensinne" ?

 

Så litt nytt rundt startskjerm, mulighet for å slette apper, ny organisering i kontrollsenter med litt flere features, og nytt filsystem. Noe mer?

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg føler meg så engasjert. Dette høres ut som masse unødvendig dill-dall. Jeg hadde i stedet håpet på en ny måte å kunne organisere appene på startskjermen - mappene blir så rotete, synes jeg.

 

Jeg har ikke Iphone, men også jeg hater mapper.

 

Bruker alle syv "sidene" på hjemskjermen på min Xperia Z5 Premium, hvor en side er forbeholdt spill, en side for nyheter,aviser etc, en side for jobbrelaterte ting + mail, en side for kalenderwidget + diverse, en side for sosiale nettverk, meldingsapper som Line, Snapchat,Facebook etc, en side for fotballrelaterte ting ( som indirekte også er en del av jobben), en side for media,musikk,film og så videre. Det blir ca 5x4 x7 = 140 apper med nåværende oppsett (minus et par da diverse widgets tar ofte flere plasser), og det er vel få av oss som har behov for flere apper/snarveier enn det?;)

 

Funker utmerket for min del, og kommer aldri til å gå igjen til mapper ihvertfall;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det slutt på den latterlige auto-zoom fit to screen funksjonen i bilder appen? Den har irritert meg helt siden den første Iphonen min i 2012! Tar en del bilder med systemkamera som jeg ofte presenterer fra mobilen. Men det er jo helt høpløst når bildet blir auto zoomet inn for å passe skjermen (gjelder selvfølgelig kun i landscape view, og med bilder som er i et annet format enn skjermen) Helt håpløst og vanvittig dårlig at apple ikke har kommet med et "deactivate auto zoom" funksjon...

Endret av StianAngell
Lenke til kommentar

 

Kan ikke si at jeg føler meg så engasjert. Dette høres ut som masse unødvendig dill-dall. Jeg hadde i stedet håpet på en ny måte å kunne organisere appene på startskjermen - mappene blir så rotete, synes jeg.

 

Jeg har ikke Iphone, men også jeg hater mapper.

 

Bruker alle syv "sidene" på hjemskjermen på min Xperia Z5 Premium, hvor en side er forbeholdt spill, en side for nyheter,aviser etc, en side for jobbrelaterte ting + mail, en side for kalenderwidget + diverse, en side for sosiale nettverk, meldingsapper som Line, Snapchat,Facebook etc, en side for fotballrelaterte ting ( som indirekte også er en del av jobben), en side for media,musikk,film og så videre. Det blir ca 5x4 x7 = 140 apper med nåværende oppsett (minus et par da diverse widgets tar ofte flere plasser), og det er vel få av oss som har behov for flere apper/snarveier enn det?;)

 

Funker utmerket for min del, og kommer aldri til å gå igjen til mapper ihvertfall;)

Mapper rotete? Skulle likt å se pc`en din...

Lenke til kommentar

 

Noe nytt på batterifronten, på noen som helst måte blitt bedre..?

jeg føler at telefonen blir litt varmere under bruk, så tror ikke batteritiden er så mye bedre nå :/

 

Det er helt umulig å si ettersom vi er på første beta versjon nå.

Tviler på at det blir noen forskjell fra iOS9 til iOS10. Det eneste som er sikkert er at batteritiden aldri blir bra nok.

Lenke til kommentar

 

 

Noe nytt på batterifronten, på noen som helst måte blitt bedre..?

jeg føler at telefonen blir litt varmere under bruk, så tror ikke batteritiden er så mye bedre nå :/

 

Det er helt umulig å si ettersom vi er på første beta versjon nå.

Tviler på at det blir noen forskjell fra iOS9 til iOS10. Det eneste som er sikkert er at batteritiden aldri blir bra nok.

Det kommer Ann på hva du ser på som bra nok :p

Batteritiden er vell som regel være på beta 1, men satser på at det kommer seg etterhvert :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...