Gå til innhold

TEST: TP-Link Archer C3200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor gidder dere å teste denne når

TP-Link Talon AD7200 er den man bør gå for?

Den over er billig versjon, regner med den mangler VPN funksjonalitet og muligens gir skjeldent oppdateringer mere en 1-2 år.

TP link og Dlink pleier å være slik.

 

 

Den raskeste AC3200-ruteren er også en av de billigste

Hvordan kan denne være raskest? AD7200 er på vei, men usikker på når.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å teste denne når

TP-Link Talon AD7200 er den man bør gå for?

Den over er billig versjon, regner med den mangler VPN funksjonalitet og muligens gir skjeldent oppdateringer mere en 1-2 år.

TP link og Dlink pleier å være slik.

 

  Den raskeste AC3200-ruteren er også en av de billigste

Hvordan kan denne være raskest? AD7200 er på vei, men usikker på når.

Hei, det er fordi TP-Link Talon AD7200 ikke er tilgjengelig for testing ennå – og Archer C3200 er et godt produkt i en fornuftig prisklasse, som vi tror mange vil være interessert i. Men vi kommer absolutt til å teste Talon AD7200 når den kommer.

 

Det vi mener med "den raskeste AC3200-ruteren" er at den er raskest av de AC3200-ruterne vi har testet. Men vi har også testet f.eks. AC5300-produkter, så Archer C3200 er ikke raskest av alle vi har testet – kun raskest av AC3200-produktene. Asus RT-AC5300 er for eksempel en god del raskere enn Archer C3200, som det fremgår av ytelsesgrafene på side 2. Men dette er et dyrere produkt som er bedre utstyrt, bl.a. med flere antenner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor har alle routere max 4 ethernet porter? (Og samtidig, hvorfor har alle rimelige switcher 8 porter? De med flere enn 8 koster så sykt mye mer.

 

Vi testet nylig en trådløs ruter med 6 porter (i tillegg til WAN-porten): http://www.tek.no/artikler/test-netgear-nighthawk-x8-r8500/346660

 

Men enig med deg – skulle gjerne hatt MANGE flere Ethernet-porter på disse ruterne. :-)

Lenke til kommentar

Problemet med rutere opp mot 5000 kr, er det lønnsomt å bygge pc, fremfor å ha router.

Er synd AMD Zen er Sen, Da brukte i5 2500k cpuer trekker mye strøm.

 

i3 6100 er noe stiv priset men sikkert raskere cpu ytelse en 1,4 GHz ARM Dual Core prosessor

Særlig til VPN server.

 

Kan dere ikke forske litt mere på å bygge router selv?

Da jeg syns mye av dagens routere er kun noe å vurdere som acesspoint som f.eks AD7200.

 

i 2017 burde vi ha 10 gigabit.

Hadde håpet dere kunne teste.

 

http://www.servethehome.com/d-link-dxs-1210-12tc-review-12-port-10gbe-switch/

 

Det hadde interisert meg mere.

 

Hadde håpet dere prioriter tiden deres på DIY (do it yourself) artikkler, der dere gjør ting som nybegynner ikke er så enkelt. Da det finnes allerede mye tester på mange routere, hvis man googler litt.

Testere som er halvferdig hjelper ikke mye, med mindre dere kunne samarbeid med andre utlanske slik det blir en test istedenfor mangle forskjellige.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har alle routere max 4 ethernet porter? (Og samtidig, hvorfor har alle rimelige switcher 8 porter? De med flere enn 8 koster så sykt mye mer.

 

Asus rt-ac88u har 8 lan porter i tillegg til 1 wan port men ja er enig med deg men tror de fleste produsenter tenker at folk flest kjører alt trådløst nå for tiden.

 

https://www.komplett.no/product/867566/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-ac88u-router#technical-details

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor har alle routere max 4 ethernet porter? (Og samtidig, hvorfor har alle rimelige switcher 8 porter? De med flere enn 8 koster så sykt mye mer.

 

Asus rt-ac88u har 8 lan porter i tillegg til 1 wan port men ja er enig med deg men tror de fleste produsenter tenker at folk flest kjører alt trådløst nå for tiden.

 

https://www.komplett.no/product/867566/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-ac88u-router#technical-details

denne var jo Nice. akkurat noe sånt jeg kunne tenkt meg :) er det noen her inne som har prøvd Asus RT-AC88U Router og har noe erfaring med den ?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har alle routere max 4 ethernet porter? (Og samtidig, hvorfor har alle rimelige switcher 8 porter? De med flere enn 8 koster så sykt mye mer.

Asus rt-ac88u har 8 lan porter i tillegg til 1 wan port men ja er enig med deg men tror de fleste produsenter tenker at folk flest kjører alt trådløst nå for tiden.

 

https://www.komplett.no/product/867566/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-ac88u-router#technical-details

denne var jo Nice. akkurat noe sånt jeg kunne tenkt meg :) er det noen her inne som har prøvd Asus RT-AC88U Router og har noe erfaring med den ?

Jeg har hatt ASUS RT-AC88U i noen måneder nå. Er veldig fornøyd. Dønn stabil og slipper switch i tillegg pga de 8 LAN portene (jeg foretrekker å ha alt utenom mobil og nettbrett kablet).

 

Husk å laste ned siste firmware manuelt fra asus sine supportsider. Av en eller annen grunn kom ikke den siste firmwaren ned når jeg trykket på knappen for å sjekke for oppdatert firmware da den var ny. Dette har blitt fikset siden, men ikke sikkert det er fikset i den firmwaren som kommer med fra butikken.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Husk å laste ned siste firmware manuelt fra asus sine supportsider fra Merlin sine sider. Av en eller annen grunn kom ikke den siste firmwaren ned når jeg trykket på knappen for å sjekke for oppdatert firmware da den var ny. Dette har blitt fikset siden, men ikke sikkert det er fikset i den firmwaren som kommer med fra butikken.

Fixed  :dremel:   :tease:

Lenke til kommentar

Asus kommer med noen ny modeller snart som er myntet på small businessmarkedet som ser veldig spennende ut.

 

Disse baserer seg på Qualcomm QCA plattform og ikke Broadcom og på 802.11ac Wave-2 så langt så ser QCA ut til å gjøre det bedre enn Broadcom så det kan være verdt å sløyfe disse nye Broadcombaserte produktene med buggy Smart Connect og ustabil MU:MIMO så man kan se hvorvidt QCA modellene gjør det bedre. Noe ryktene skal ha det til hvertfall.

 

Eneste negative er at Merlin har sagt at han dessverre ikke har noen umiddelbar plan om å støtte Asus modeller med QCA brikkesett med det første da de nok har helt egne SDK-er sammenlignet med Broadcom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte denne. Har for tiden en ugunstig situasjon da det gjelder internett hvor huseier lar oss bruke hans internett siden det ikke er opplegg for eget nett i leiligheten vår. Jeg bruker min egen router i repeater mode for å forsterke wifi-signalet fra hans router.

 

Finner derimot ingen måte å gjøre dette på med Archer C3200. Om noen har noen input her er jeg veldig takknemmelig. Ellers er vel dette et stort minus ved rotueren - en ruter i denne prisklassen burde vel ha en sånn funksjon på lik linje med andre? Gleder meg derimot til å få brukt den når vi flytter til ny leilighet seinere i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...