Gå til innhold

TEST: Bose QuietComfort 35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tøft Design".

 

Virkelig?

 

Det er overhodet ingenting som er tøft med dette designet, og selv mine tre år gamle Panasonic-hodetelefoner til kontorbruk med dertil traust design ser subjektivt sett minst like "tøffe" ut som disse.

 

Hadde dere skrevet dette istedenfor, hadde totalkarakteren også blitt annerledes.

 

Så når skal dere slutte å la slike subjektive meninger speile testene deres?

 

Eksempler:

Noen synes Iphone-telefoner er Guds gave til design, mens andre synes de ser generiske ut med et avrundet kjedelig design. Andre digger Galaxy Edge med sitt design som skiller seg ut, andre synes det ser harry ut. Mens det også finnes mange som synes Xperia-telefonene har det mest stilrene og ekslusive designet, mens andre mener at de ser enda kjedeligere ut enn til og med Iphone.

 

Så uansett hva dere måtte skrive i testene, så vil ikke dere endre oppfatningen angående designet til de som leser ( og det er vel ikke målet deres heller, er det? Såfremt dere ikke har en spesiell agenda?)...

 

Men misforstå meg rett, det er bare bra at dere tar for dere utseende og endringer etc, men å la designet være en faktor for totalkarakteren blir veldig feil på samtlige punkter. Så fremt designet ikke har en funksjonell betydning også, som overhodet ikke er saken her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er overhodet ingenting som er tøft med dette designet, og selv mine tre år gamle Panasonic-hodetelefoner til kontorbruk med dertil traust design ser subjektivt sett minst like "tøffe" ut som disse.

 

Hadde dere skrevet dette istedenfor, hadde totalkarakteren også blitt annerledes.

 

Totalkarakteren er en helhetsvurdering, ikke et gjennomsnitt av delkarakterer. Jeg kan ikke se noe i testen som tilsier noe annet enn at dette måtte bli en veldig god karakter uavhengig av subjektive mål som design.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Tøft Design".

 

Virkelig?

 

Det er overhodet ingenting som er tøft med dette designet, og selv mine tre år gamle Panasonic-hodetelefoner til kontorbruk med dertil traust design ser subjektivt sett minst like "tøffe" ut som disse.

 

Hadde dere skrevet dette istedenfor, hadde totalkarakteren også blitt annerledes.

 

Så når skal dere slutte å la slike subjektive meninger speile testene deres?

 

Eksempler:

Noen synes Iphone-telefoner er Guds gave til design, mens andre synes de ser generiske ut med et avrundet kjedelig design. Andre digger Galaxy Edge med sitt design som skiller seg ut, andre synes det ser harry ut. Mens det også finnes mange som synes Xperia-telefonene har det mest stilrene og ekslusive designet, mens andre mener at de ser enda kjedeligere ut enn til og med Iphone.

 

Så uansett hva dere måtte skrive i testene, så vil ikke dere endre oppfatningen angående designet til de som leser ( og det er vel ikke målet deres heller, er det? Såfremt dere ikke har en spesiell agenda?)...

 

Men misforstå meg rett, det er bare bra at dere tar for dere utseende og endringer etc, men å la designet være en faktor for totalkarakteren blir veldig feil på samtlige punkter. Så fremt designet ikke har en funksjonell betydning også, som overhodet ikke er saken her.

 

Hei,

Utseende teller ikke når vi setter totalkarakteren. Totalkarakteren er en helhetsvurdering hvor vi i størst mulig grad baserer oss på objektive kriterier (selv om lydkvalitet kanskje kan sies å være litt subjektivt også).

 

Under pluss og minus lister vi opp en del punkter vi tror leserne vil være opptatt av ved valg av produktet – men totalkarakteren er en helhetsvurdering (det kunne like gjerne stått "dette likte vi" og "dette likte vi ikke" – pluss og minusfeltene er ment som en kort oppsummering av noe av det vi fant positivt eller negativt med produktet, og ikke et "regnestykke" som fører frem til sluttkarakteren. God batteritid, god lyd, komfort, etc. er ting vi legger mye vekt på når vi setter sluttkarakteren – men vi synes likevel det er greit å også si litt om vår egen personlige oppfatning av designet, og så får det være opp til hver enkelt om man er enig eller ikke. :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fra mitt ørepunkt er det kun en ting som gjør at jeg ikke går for Momentum wireless; jeg kan ikke slå av NC. Jeg er svaksynt og som andre nevner her er det at en ikke kan høre trafikken i Oslo sentrum ikke nødvendighvis en fordel. Men når jeg sitter på trikken eller i andre sikre situasjoner vil jeg gjerne ha NC.

Jeg vil tro at de fleste vil ønske noe kontakt med omverden i Oslo sentrum? Men slippe når de er på trikk, tog, fly etc. Derfor virker denne testen litt mangelfull for min del da dette ikke er tatt opp.

 

Edit: jeg ville også likt å sett om NC for personen i andre enden av telefonsamtalen alltid er aktiv eller om den også blir slått av sammen med NC inn til mine ører (om det i det hele tatt er mulig å slå av eller på NC?).

 

Edit2: Jeg bruker pr. i dag ett sett BD Custom One pro og har de på i sentrum for å spare hørselen. Jeg mister ikke kontakt med omverden, men volum er redusert (spiller ikke musikk mens jeg trasker rundt i trafikken i Oslo sentrum slik mange andre gjør....).

Endret av AveMORphine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kunne vært sagt noe om det er testet mhp lipsync problemer. Dette er et problem med 3.parts bt-løsninger som en plugger inn i kabelkontakten på QC15 og 25. Og et batteri med 20 timer er jo bra, men på langtur ville jeg nok ha hatt lyst til å hatt med et ferdig oppladet batteri eller to til. Slik en kunne på en tidligere modell. Er dette mulig?

Lenke til kommentar

Snakkes om bedre lydkvalitet over blåtann. Basert på hva? Snakker vi APT-x, AAC eller hva? Litt detaljer hadde jo vært å foretrekke fremfor noe som virker som synsing.

 

Ble også nyskjerrig her, da det fremdeles er SBC det går i på standard bluetooth støtte. Kan hende de forvirret ActiveEQ funksjonen med forbedret bluetooth lydkvalitet. Ingen Aptx her dessverre :)

Lenke til kommentar

 

Snakkes om bedre lydkvalitet over blåtann. Basert på hva? Snakker vi APT-x, AAC eller hva? Litt detaljer hadde jo vært å foretrekke fremfor noe som virker som synsing.

Ble også nyskjerrig her, da det fremdeles er SBC det går i på standard bluetooth støtte. Kan hende de forvirret ActiveEQ funksjonen med forbedret bluetooth lydkvalitet. Ingen Aptx her dessverre :)

 

 

 

Temmelig fiasko om Bose ikke har lagt til verken støtte for APT-X eller AAC. Nesten absurd når vi ser prisklassen til produktet, og vi tross alt snakker Bluetooth 4.1 og mid-2016....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...