Gå til innhold

– Telenors bruk av «Norges raskeste nett» er å villede forbrukerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo nesten misvisende å kåre noen til best i test også. Tek.no uthevet jo selv med stor tekst: Det at det er så jevnt betyr at det for de fleste av oss vil være revnende likegyldig om du velger et mobilabonnement med Telenor-dekning eller Telia-dekning

 

Såpass jevnt og tross alt så er det bare stikktester, på få steder på kartet. Testen er jo stor og omfattende, men om alle stikktestene ble tatt andre steder i landet, vet man ikke om utfallet hadd vært det samme.

 

Men å ikke kåre en vinner vil nok være ikke tema....

Endret av plankeby
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Et problem jeg ser er at de fleste (alle) selger abonnement der man får telefoner "billigere" og må binde seg. De abonnementene selger veldig godt... Dette fører selvfølgeig til at hvis man er uheldig så blir det katta i sekken pga dekning og/eller hastighet.

 

En god løsning vil være å få en "prøvemåned" så man faktisk kan teste hva som er best i forhold til dekning og/eller hastighet på de stedene man trenger det.

 

Jeg har bodd i byen de siste årene så det er ikke et problem for meg, meeen "haha suckers!" :p

Lenke til kommentar

Villedende? Både ja og nei, varierer basert på hvor du er.

 

For meg før jeg knapt nok Edge av og til 3G på hjemplassen min med Banzai (Netcom nett) men full 4G+ med Telenor, så for meg stemmer det. På andre plasser er d nå kanskje motsatt.

 

Har jevnt over bedre dekning med Telenor her i Sunnhordland, men er ikke sjelden raskere med Banzaien der begge har fullt signal.

 

Jeg opplever fortsatt at Telenor er mye bedre på dekning, men har ofte bedre hastighet på Netcom-nettet

Lenke til kommentar

Et problem jeg ser er at de fleste (alle) selger abonnement der man får telefoner "billigere" og må binde seg. De abonnementene selger veldig godt... Dette fører selvfølgeig til at hvis man er uheldig så blir det katta i sekken pga dekning og/eller hastighet.

 

En god løsning vil være å få en "prøvemåned" så man faktisk kan teste hva som er best i forhold til dekning og/eller hastighet på de stedene man trenger det.

 

Jeg har bodd i byen de siste årene så det er ikke et problem for meg, meeen "haha suckers!" :p

 

Kjøper du noe over nett så har du 14 dager angrefrist, dette gjelder vel også telefonabonnement, jeg trodde ihvertfall det ...

 

Kanskje noen kan belyse dette ...?

Lenke til kommentar

Villedende? Både ja og nei, varierer basert på hvor du er.

 

For meg før jeg knapt nok Edge av og til 3G på hjemplassen min med Banzai (Netcom nett) men full 4G+ med Telenor, så for meg stemmer det. På andre plasser er d nå kanskje motsatt.

 

Har jevnt over bedre dekning med Telenor her i Sunnhordland, men er ikke sjelden raskere med Banzaien der begge har fullt signal.

 

Jeg opplever fortsatt at Telenor er mye bedre på dekning, men har ofte bedre hastighet på Netcom-nettet

 

Jeg bor under en time fra Oslo (nordsøst) og opplever akkurat det samme med Telia nett (har Banzai jeg også) ... ekstremt ustabilt på telefon, ofte 3G, noe bedre på routeren i 2. etasje ...

... men nesten like ustabilt var det med Telenor ...

og de er heller ikke villig til å oppgradere kobberen her så jeg kan få trådnett inn i huset, så jeg vet ikke egentlig hvem som er verst ... sånn egentlig ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...