Gå til innhold

XCOM 2 får lansering på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Eit fantastisk Dårlig optimalisert turbasert strategispel til pc er det også :(

 

Virker som anmeldere og spillere er fornøyd om en skal dømme utifra tusenvis av brukeranmeldelser og spill anmeldere på Opencritics,Metacritic og Steam. 

jada spille er bra og har selv spilt det en del men ytelse og fps når alt er satt til max er ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Kom ikke over en eneste bug jeg kan huske i mine fem-seks gjennomspillinger.  Upåklagelig ytelse og velfungerende mekanikk også.  Definitivt ett av mine absolutte favorittspill.

 

Selv mitt overklokka 980ti og overklokka 4790k gir ikke upåklagelig ytelse i x-com. Ræva optimalisert og det er gjengangeren i mange mange let's plays på yt og brukeranmeldelser jeg har sett. Har riktig nok ikke sett alle, men det er første gang jeg har sett noen skrive upåklagelig ytelse ☺

Lenke til kommentar

Arma 3 som jeg liker veldig godt er også ett meget godt eksempel på det, men jeg må si at jeg forventer strengt tatt mer av x-com. Det er kanskje en urettferdig forventning, men dog. ☺

 

Men gameplay er kjempe bra så at det humper av gårde under hva jeg syntes det har potensiale til å gjøre er ikke så viktig. Ett turn based spill er ikke så avhengig av fps for å ha en god opplevelse ☺

Lenke til kommentar

 

Kom ikke over en eneste bug jeg kan huske i mine fem-seks gjennomspillinger.  Upåklagelig ytelse og velfungerende mekanikk også.  Definitivt ett av mine absolutte favorittspill.

Selv mitt overklokka 980ti og overklokka 4790k gir ikke upåklagelig ytelse i x-com. Ræva optimalisert og det er gjengangeren i mange mange let's plays på yt og brukeranmeldelser jeg har sett. Har riktig nok ikke sett alle, men det er første gang jeg har sett noen skrive upåklagelig ytelse ☺

 

 

Tja, jeg kan selvsagt bare rapportere min egen opplevelse, så hva andre opplevde har jeg ingen mening om.  Med en [email protected] og et stock 980 Ti så fløt spillet helt glimmers etter mitt syn.  Jeg fyrte det opp igjen akkurat nå og lastet et sent save game og ting var fremdeles helt på stell.  Glemte å sjekke innstillingene, men jeg antar at de sto på ultra eller hakket under som de alltid gjør.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å kjøre det på de fleste innstillinger i både 4k, 1440 og 1080 og jeg har generelt grei ytelse, men opplevde tidvis mye lag og en del bugs uten at de var gamebreaking. Kjørte maskinen på 4.8 GHz, og +150/225 MHz prosessor/minne på GPu.

 

Som noen sier her kan de fint kjøre spillet i 4k på eldre maskinvare, mens det jeg oppfatter som flertallet eller meget stor andel har hatt problemer i tide og utide med lag og bugs. Mye er sikkert blitt gjort siden jeg spilte det, og optimalisering spørsmål bundet mot hardware og bugs kan ha blitt historie til nå. ?

 

Kjenner x-com lysten snike seg på igjen nå ? Får vel fyre opp en kampanje ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...