Gå til innhold

KOMMENTAR: – Norges raskeste nett betyr ikke automatisk at det er det beste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg måler lett over 220mbit med min telefon (Z5 Premium). Synd at telenor/telia osv kan komme unna med og selg bredbånd med bare 10mbit.

 

"Kan komme unna med"? Hva i alle dager er det du forsøker å få frem her? Folk flest trenger langt ifra 10mbit på telefonen sin. Dette holder jo i massevis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du kan aldri kåre noen egentlig vinner med slike tester. Men fortsett, for all del, og gi dere ikke. For da vil Telenor, Telia og ICE skjerpe seg.

Lenke til kommentar

 

Jeg måler lett over 220mbit med min telefon (Z5 Premium). Synd at telenor/telia osv kan komme unna med og selg bredbånd med bare 10mbit.

Trenger du så høy hastighet på 7 gb data? De største mbb pakkene har fri hastighet

 

Ganske ofte jeg er på farta og bruker mobil ap + vpn for å koble meg på andre nettverk for ganske store filer, da kommer det godt med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Norges beste nett betyr ikke nødvendigvis at det er det raskeste heller. Så jeg skjønner ikke helt hvordan dette er et problem.

 

Hvis de er raskest kan de vel få lov til å skrive raskest. Så lenge de ikke skriver best. Så kan Telia skrive best, så lenge de ikke skriver raskest.

 

Eller hur?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her jeg bor har faktisk dekningen blitt dårligere de siste par årene.. Og det gjelder da bare en sone her i området.. Så dekningen til Telenor er alt annet enn bra.. Det er faktisk sånn at jeg har mye bedre dekning på landeveien i en bil som kjører i 80, enn det jeg har her hjemme.. Og av og til blir det så dårlig at jeg mister kontakten med nettet, så hvis noen ringer meg så får de beskjed om at jeg er utenfor rekkevidde, og det er mens jeg sitter i stua i Fredrikstad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med telenor har jeg edge på hytta(gausdal). Med telia har jeg 4G. Lett valg.

 

På hytta har jeg 3G med Telenor. 0 dekning med Telia. Poenget ditt er?

At han/hun hadde bedre dekning med Telia enn Telenorpå hans/hennes hytte. Og at han/hun derfor ikke syntes det var noe vanskelig valg. Var det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

 

 

Med telenor har jeg edge på hytta(gausdal). Med telia har jeg 4G. Lett valg.

 

På hytta har jeg 3G med Telenor. 0 dekning med Telia. Poenget ditt er?

At han/hun hadde bedre dekning med Telia enn Telenorpå hans/hennes hytte. Og at han/hun derfor ikke syntes det var noe vanskelig valg. Var det så vanskelig å forstå?

Tydelig det var for vanskelig å forstå for deg. Poenget er at kommentarer som hans er helt poengløse, men allikevel dukker de opp i hver eneste artikkel om mobildekning. Hvem svarte bryr som om hvilken mobildekning han har på hytta?

Endret av LoveAmiga
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke bensinpengene og lønnsutgiftene til å lage en app som folk kan laste ned på mobilen. Så kan den mate dekning, hastighet, lokasjon OSV inn i en database som så kan gi en oversikt over hvilken hastighet og dekning folk faktisk opplever rundt omkring.

 

Så kan dette sikkert manipuleres av enkelte, men totalt sett vil det kunne gi en god oversikt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...